Gjest Princes Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Min samboer og jeg har vært sammen i snart 6 år, vi har kjøpt leilighet sammen og har det forsåvidt fint. Jeg er 30, han er 33. Vi har begge fast jobb og klarer oss økonomisk ganske greit. Jeg har lyst på barn, men han føler seg ikke klar enda... Det virker som om han er kjemperedd for å gå glipp av noe hvis han skulle bli far. At han skal bli kjedelig, bundet og ikke kunne gjøre som han vil. Han unnskylder det med at det er så mye han har lyst å gjøre, men akkurat hva vet jeg ikke... Så mye gjør han nå ikke på fritiden sin, og det han driver med nå, kan han fortsette med selvom vi skulle bli foreldre. Når vi snakker om det sier han bare at han vil jo ha barn, men ikke nå, for nå passer det ikke. Men senere.... Jeg ser ærlig talt ikke hva som skal forandre seg... Han har sagt senere i snart 2 år... Jeg blir jo lei meg for dette, og det vet han, så kanskje derfor han bare sier senere, og ikke aldri.. Vi har også snakket om å gifte oss, men det virker som om han er redd for det også. Kanskje en gang pleier han å svare... Vi har det ellers fint sammen, kanskje en litt kjedelig hverdag, men vi koser oss. Har jeg funnet meg en mann som rett og slett er livredd for forpliktelser? Hvorfor er noen (mange?) menn så redd for dette med barn og ekteskap? Jeg er litt deppa, men vil jo ikke presse ham heller.... Er fryktelig glad i ham, og vil ikke ødelegge noe med for mye mas heller, men han vet hva jeg vil.... Jeg kan jo ikke la ønsket om barn ødelegge forholdet vårt....Hva gjør jeg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318077-n%C3%A5r-den-ene-ikke-vil-ha-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det kan ikke være en lett situasjon. Om dere har en fremtid sammen er det bare du som kan kjenne på, men du må forholde deg til at han er sånn. Kanskje trenger han noen år til før han vil slå seg til ro og stifte familie. - kanskje vil han ikke få dette ønsket? Eller kanskje vil det komme for sent? Kan du vente? For det jeg absolutt vil fraråde deg er å presse på han papparolle som han ikke føler seg klar for! Det er et stort ansvar og mye arbeid, det må dere gå inn for 100% begge to om det skal bli vellykket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318077-n%C3%A5r-den-ene-ikke-vil-ha-barn/#findComment-2618082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 " Jeg kan jo ikke la ønsket om barn ødelegge forholdet vårt..." Jo, det kan du faktisk! Hvis dere ikke er på bølgelengde når det gjelder en såpass grunnleggende ting som å få barn og stifte familie, så er det faktisk en veldig god grunn til å bryte ut av et forhold! Å få barn / ikke få barn er en avgjørelse som påvirker tilværelsen for resten av livet ditt! Hvis han foretrekker å leve livet sitt som "evig ungdom" med full frihet uten krav og forpliktelser, og du ønsker et familieliv med alt det innebærer av ansvar og gleder ved å følge opp barn (og evt. barnebarn) så er jo fremtids-ønskene deres såpass på kollisjonskurs at dere neppe kan bli fornøyde begge to. Dette er jo en av de ytterst få situasjoner i et parforhold hvor man ikke kan inngå kompromisser, eller møtes på halvveien. Å få barn er enten eller. Og det er i tillegg det viktigste og mest skjebnesvangre valget man noengang gjør.. En ting er sikkert: Å få barn oppleves for de fleste som en stor berikelse i livet. Og dette bør man ikke uten videre ofre for å imøtekomme en annens ønske. Sjansen er isåfall stor for at du vil angre bittert senere, når den dagen kommer at det evt. er for sent. Forholdet til samboeren din kan ryke. Og det kommer sannsynligvis en dag da generasjonene over deg er borte , og de som ville vært din familie er evt. barn, svigerbarn / barnebarn. Du har jo ennå noen år på deg før du når "kritisk" alder, så du trenger jo ikke ta noen avgjørelse her og nå. Du kan jo heller ikke velge for ham, men du har rett til å velge for deg selv. Synes derfor du bør bruke tiden fremover til å finne ut hva som betyr mest for deg, og prøve å få bedre klarhet i hvilke tanker samboeren din har om fremtiden sin. Jeg synes ikke du skal være redd for å gi uttruykk for at du ønsker barn engang, og at du ikke er villig til å utsette dette i all evighet. Hvis han ikke har noe ønske om å imøtekomme deg, ville jeg vurdert om han virkelig var "den rette" eller om en annen burde få sjansen til å gi deg det livet du ønsker deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318077-n%C3%A5r-den-ene-ikke-vil-ha-barn/#findComment-2618758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Noen vil bare ikke ha barn. Synd at det er så få av dem som sier det rett ut, de fleste sier de "ikke er klare ennå", og sånn fortsetter de på ubestemt tid Jeg ville ha spurt ham om det er sånn at han egentlig ikke vil ha barn i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318077-n%C3%A5r-den-ene-ikke-vil-ha-barn/#findComment-2619806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.