Gå til innhold

Spontanabort?!? ikke for sarte sjeler

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpes :(

Ble sjokkert nå.

Fikk en lysrosa blødning i dag tidlig, og dype "stikkefølelser" i livmoren på vei til jobb som var så intense at jeg måtte sette meg ned.

Skulle bytte tampong etter noen timer, og sammen med den kom det ut et ca 15 cm lyst rosa/beige foster/embryolignende legeme.

Hva i all verden, jeg visste ikke engang at jeg var gravid. Siste ubeskyttet er 3,5 mnd siden, jeg må altså ha vært over 4 mnd på vei, eller kan det ha dødd for flere uker siden og kommet ut først nå?

Jeg har riktig nok vært kvalm i et par mnd, og fått veldig uren hud og ømme pupper, men jeg har jo hatt mensen som vanlig hver mnd og derfor falt det meg ikke inn at jeg kunne være gravid, jeg tenkte det bare var hormonene som var på utur. Mensen har vært mildere i mengde og litt kortere, men jeg har hatt like jævlige menssmerter som alltid. For en mnd siden begynte jeg i tillegg med p-piller for å få kvisene under kontroll.

Hvordan går det an?

Skal ikke aborterte fostre være mørkerøde?

Hvor lenge har det levd? Jeg som har vært på fest og alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318081-spontanabort-ikke-for-sarte-sjeler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Du har min sympati

Oy da, stakkar, stakkar deg, for et traume :(

Vet du, jeg er litt usikker på de fleste av dine spørsmål. Jeg vil anbefale deg å lese litt på nettet, søk på google f.eks, hvis du har behov for å finne ut mer rundt dette.

Dernest vil jeg anbefale deg å ta deg en tur til legen, for en sjekk og for å få stadfestet hva som virkelig har skjedd.

Jeg synes veldig synd om deg nå, det må ha vært en særdeles ubehagelig opplevelse.

Det kommer ikke blod heller nå, bare store flak med bindevev eller noe som jeg må presse ut.

Må jeg til legen, nå? Haster det?

KAN det ikke være noe annet, en reaksjon på p-pillene f.eks.?

Du bør kontakte lege i tilfelle du trenger en utskrapning for å få ut alt. *Klem*

Huff, det hørtest ikke noe hyggelig ut! Men jeg syns strengt tatt det ikke høres ut som abort, hvis det blør lite og det som kommer ut er "bindevev" som er rosa eller beige. Ved abort får man ofte sterke menssmerter og ganske mye blod. Ta en tur til legen likevel, og be om henvisning til gyn. Gynekolog kan måle HCG-nivå i blodprøve med noen dagers mellomrom, for å bekrefte/avkrefte abort og at alt er OK.

Gjest hjelpes!

Huff, det hørtest ikke noe hyggelig ut! Men jeg syns strengt tatt det ikke høres ut som abort, hvis det blør lite og det som kommer ut er "bindevev" som er rosa eller beige. Ved abort får man ofte sterke menssmerter og ganske mye blod. Ta en tur til legen likevel, og be om henvisning til gyn. Gynekolog kan måle HCG-nivå i blodprøve med noen dagers mellomrom, for å bekrefte/avkrefte abort og at alt er OK.

Da var det såfall veldig mye bindevev som kom ut, og hvorfor skulle det skje?

Annonse

Da var det såfall veldig mye bindevev som kom ut, og hvorfor skulle det skje?

''Da var det såfall veldig mye bindevev som kom ut, og hvorfor skulle det skje?''

Jeg vet ikke hvorfor det skulle skje, men har i hvert fall ikke hørt om at det er typisk for spontanabort. I tillegg har du hatt mensen som vanlig hver måned. (Har selv hatt to spontanaborter og to fullgåtte svangerskap.) Men be om en legetime for sikkerhets skyld.

Hvis du kjapper deg og tar en graviditetstest, vil den kunne slå positivt ut hvis du har vært gravid. Det tar litt tid før HCG-nivået er på null igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...