Gå til innhold

Utrolig lei leger

Anbefalte innlegg

Gjest Celina Martinex

Jeg er så lei leger og spesialister. De tenker så merkelig, Ø-N-H spesialisten vil f.eks. ikke snakke om resten av kroppen selv om mannen selvsagt har en allmenutdanning i bunn. Jeg ønsker å se holistisk på kroppen. Ulike spesialister sier helt forskjellige ting til meg. Noen gang blir spesialistene fornærmet når medisinen ikke virker. Når jeg gråter fordi jeg er lei meg for å være syk ser legene dumt på meg, det virker ikke som de har den fjerneste ide om hvordan en trøster. Risiko for store bivirkninger ved kirurgi blir bortfeid med at en kan bli påkjørt av bussen og dø av det. De virker som de svever rundt i et alternativt univers og tenker helt annerledes enn normale mennesker. Kjære dere, hvordan ta kontroll over sin medisiner og få noe fornuftig ut av han eller henne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318115-utrolig-lei-leger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesialister skal nå engang være nettopp det - spesialister på sitt lille fagområde. Ofte treffer de en pasient bare en gang eller et fåtall ganger for å bidra med sin nisjekompetanse. Jeg tror ikke du kan forvente at spesialister skal ønske eller evne å se og behandle helheten i deg. Det er rett og slett ikke deres jobb.

Jeg råder deg derimot til å finne en god og lyttende fastlege som kan ivareta hele deg, og som kan samordne informasjon som fremkommer i ditt møte med spesialistene og formidle dette videre til deg på en god måte. På den måten kan du få en best mulig støttespiller innenfor det skolemedisinske helsevesenet. Kan hende må du prøve noen fastleger før du finner den som er rett for deg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318115-utrolig-lei-leger/#findComment-2618993
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...