Gjest Bror Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei. Jeg er en mann på 35 år som har vært plaget med magen i 4 uker. Det begynte de siste dagene på ferien i månedsskiftet september/oktober, da jeg var i utlandet. Jeg har konstant mageknip (HVER dag) i den nedre regionen (under navel), og enkelte dager må jeg besøke dassen 2-3 ganger første timen etter at jeg har stått opp. Dette skjer ikke hver dag, men 2-3 ganger i uken. Jeg har i de siste 4 ukene hatt blod i avføringen veldig ofte. Blodet ser lyst og friskt ut, men jeg har ikke oppdaget noen hemoroider som kan være årsak til blodet. Ved et tilfelle når jeg hadd gjort mitt på do og tørket meg i baken fikk jeg en hvit-aktig "gelé-klump" i papiret? Jeg har oppsøkt min fastlege 2 ganger. Første gangen tok jeg CRP, som var fin og en avføringsprøve som viste normal bakterieflora. Andre gangen (for 2 uker siden) tok jeg ny CRP, som fortsatt var fin og 2 nye avføringsprøver som jeg fremdeles venter svar på. I løpet av de siste 2 ukene har jeg hatt et par dager hver uke som jeg har vært skikkelig plaget, og det har uroet meg veldig siden plagene ikke gir seg. Jeg har derfor studert litt informasjon om symptomene jeg har, og det ser ikke helt bra ut. Hva mener du jeg burde be min lege om å få sjekket, og hvordan finner man ut om eventuell kreft i tarmen? Hva kan den hvit-aktige "gelé-klumpen" ha vært? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318119-tarmkreft-eller-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Du kan be om rectoskopi eller colonscopi for å utelukke kreft. Har vært gjennom dette sjøl, like greit å få det sjekka slik at du ikje trenger å bekymre deg. Nb! Eg er ikkje fagperson. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318119-tarmkreft-eller-infeksjon/#findComment-2618438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.