Gjest sjokkert80 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 I går morges fikk jeg en lyserosa blødning, og på vei til jobb fikk jeg dype stikkefølelser i livmoren (regner jeg med -mellom symfysen og navlen et sted og dypt inne), disse smertene var så intense at jeg måtte sette meg ned, men de gikk fort over. Da jeg dro ut tampongen noen timer senere, kom det ut et ca 15 cm langt lyst rosa/beige foster/embryolignende legeme. Jeg kunne se noe som måtte være armer og ben, men ikke noe hode. (Ble så sjokkert og kvalm at jeg studerte det ikke akkurat så veldig nøye for fingre og tær og sånn) Det kom ikke noe ferskt blod, og noen timer senere igjen måtte jeg presse ut flak av noe hinnelignende materiale, dette var også blekt, større overlfate og tykkere enn vanlig, og ikke så smått og blodig som ved mensen. Utover kvelden og i dag har det kun vært litt brunlig utflod. Siste gang jeg hadde sex var i midten av juli. Siden august har jeg vært mye kvalm og fått mer uren hud og veldig ømme pupper, noe jeg aldri har vært plaget med før. Jeg har også hatt "menssmerter" på begge sider, særlig høyre. Fått litt større magemål. Ettersom jeg har hatt kjærlighetssorg og mye stress siden i sommer, tenkte jeg at det bare var hormonene som var på utur. For en mnd siden begynte jeg med Feminil for å få kvisene under kontroll, og begynte den pillefrie uka før helga. Frem til da har jeg hatt mensen regelmessig, og det falt meg derfor ikke inn at jeg kunne være gravid. Mensen har vært mer sparsommelig og lysere enn vanlig, men minst like vond! Huden ble mye verre med Feminil, og det er først nå det begynner å bli bedre. Det samme med ømheten i puppene. 1. Jeg må altså ha vært over 4 mnd på vei, eller kan det ha dødd for flere uker siden og kommet ut først nå, dersom dette var et barn? Har hormontilførselen fra Feminil trigget livmoren til å støte det ut? 2. Hvordan går dette an? 3. Skal ikke aborterte fostre være mørkerøde? 4. Hvor lenge kan det ha levd? Jeg har vært på "kjærlighetssorgfylla" minst 6 ganger siden juli. 5. Bør jeg dra til legen med tanke på utskrapning eller nærmere undersøkelser? Siden jeg ikke så noe hode, hva om det sitter igjen rester? 6. Finnes det en annen forklaring, kan dette ha vært noe annet enn et embryo/foster? 7. Kan noe være anatomisk feil med livmoren eller eggledere, noe jeg bør være obs på når jeg skal gå inn for å få barn eller noe jeg bør sette i gang å behandle så tidlig som mulig for å ha størst mulig sjanse for å få barn senere? 8. Vil en gravitest bli positiv nå dersom barnet har vært dødt der inne i flere uker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Gå til legen din og forklar saken, slik du skriver her. Det kan ha vært en abort, og det kan sitte igjen rester, slik at du bør få en utskraping på sykehuset. Det kan legen svare deg på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/#findComment-2618559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Men kjære deg - kom deg til legen. Bare en legen kan gi deg nøyaktige svar på det du spør etter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/#findComment-2618560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoltmammatilto Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 du bør komme deg til legen i dag.visst det er rester der inne kan det bli innfeksjon ut av det.viss fosteret var 15 cm langt vil jeg tro at det ikke har vært dødt lenge siden det var så stort.uff dette må jo være ett stort sjokk for deg håper du takler det fint.. masse lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/#findComment-2618575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg kan forstå at du ble forskrekket. Det du beskriver er en dødt foster. Hvis det er 15 cm, var det ca 4 måneder gammelt, men det kan ha vært dødt et stykke tid. Det kan vel passe med siste samleie i juli og brystspreng, men stemmer ikke med at du har hatt månedlige blødninger. Hvis du har tatt vare på det, kan det undersøkes mikroskopisk, men det lyder som et anencephalt foster (foster hvor hodet ikke har utviklet seg) 1. P-pille har ingen betydning 2. Et avdødt foster kan bli liggende lenge i livmoren, det kan i sjeldne tilfeller bli forstenet og ligge i årevis, men det er meget, meget sjelden. 3. Fargen kan være forskjellig 4. Som sagt ca 4 måneder, men kan jo ha vært lenge 5. Jeg synes det kunne være greit med en gynekologisk undersøkelse inkl. ultralyd. 6. Ikke ut fra din beskrivelse. 7. Hvis det er som du beskriver, er det vel feilutvikling av fosteret som forklarer aborten. 8. Gravitesten kan holde seg i noen uker etter at fosteret er dødt. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/#findComment-2618646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjokkert80 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg kan forstå at du ble forskrekket. Det du beskriver er en dødt foster. Hvis det er 15 cm, var det ca 4 måneder gammelt, men det kan ha vært dødt et stykke tid. Det kan vel passe med siste samleie i juli og brystspreng, men stemmer ikke med at du har hatt månedlige blødninger. Hvis du har tatt vare på det, kan det undersøkes mikroskopisk, men det lyder som et anencephalt foster (foster hvor hodet ikke har utviklet seg) 1. P-pille har ingen betydning 2. Et avdødt foster kan bli liggende lenge i livmoren, det kan i sjeldne tilfeller bli forstenet og ligge i årevis, men det er meget, meget sjelden. 3. Fargen kan være forskjellig 4. Som sagt ca 4 måneder, men kan jo ha vært lenge 5. Jeg synes det kunne være greit med en gynekologisk undersøkelse inkl. ultralyd. 6. Ikke ut fra din beskrivelse. 7. Hvis det er som du beskriver, er det vel feilutvikling av fosteret som forklarer aborten. 8. Gravitesten kan holde seg i noen uker etter at fosteret er dødt. Vennlig hilsen Mette H Moen Nei, det stemmer jo ikke med blødningene. Så hvis jeg nå har sett syner, hva kunne det da ha vært hvis det bare var store flak med blekt vev? Har lenge vært bekymret for at jeg kan ha endometriose, og er redd for at noe skal være ødelagt der inne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/#findComment-2618851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoltmammatilto Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg kan forstå at du ble forskrekket. Det du beskriver er en dødt foster. Hvis det er 15 cm, var det ca 4 måneder gammelt, men det kan ha vært dødt et stykke tid. Det kan vel passe med siste samleie i juli og brystspreng, men stemmer ikke med at du har hatt månedlige blødninger. Hvis du har tatt vare på det, kan det undersøkes mikroskopisk, men det lyder som et anencephalt foster (foster hvor hodet ikke har utviklet seg) 1. P-pille har ingen betydning 2. Et avdødt foster kan bli liggende lenge i livmoren, det kan i sjeldne tilfeller bli forstenet og ligge i årevis, men det er meget, meget sjelden. 3. Fargen kan være forskjellig 4. Som sagt ca 4 måneder, men kan jo ha vært lenge 5. Jeg synes det kunne være greit med en gynekologisk undersøkelse inkl. ultralyd. 6. Ikke ut fra din beskrivelse. 7. Hvis det er som du beskriver, er det vel feilutvikling av fosteret som forklarer aborten. 8. Gravitesten kan holde seg i noen uker etter at fosteret er dødt. Vennlig hilsen Mette H Moen bare ett spørsmål det er jo mange som ikke mister mensen selv om de er gravide.vanlige blødninger gjennom de første mnd er jo ikke så uvanlig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318131-spontanabortma/#findComment-2619083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.