Gjest Encefalitt Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har hatt kjønnsykdommen herpes i snart 20 år nå, den har egentlig plaget meg ganske mye, med flere utbrudd i året. De siste årene mer og mer og det siste året faktisk nesten med sammenhengende utbrudd, dvs nytt på gang når det forrige har grodd. Jeg har i alle disse år, men mer i de siste, hatt problemer med "hodet" før og under utbrudd og har flere ganger stilt spørsmål til lege om det kan vær en sammenheng, har vært utredet for det meste, både epilepsi og MR for hjerneskader, er konstant stiv i nakke og faller til tider ut under samtaler, har problem med konsentrasjon og syn, samt balanser og koordinering, går ut over det å kunne skrive ordentlig på både PC og med penn. Det kjennes ut som jeg har overtrykk i hodet... Internett er et fint sted, der finner man mangt, jeg søkte på nettet etter en sammenheng mellom hjerneskade og herpes, der kom det frem at herpes kan forårsake Encefalitt, symptomene som dukker opp ligner veldig på det jeg sliter med, i tillegg står det på doktoronline sin side at dette lett kan helberedes... er dette tilfelle og hvordan kan jeg få sjekket om det er dette som feiler meg. Jeg har dratt på meg både forbigående lammelser i ansiktet, såkalt virus på balansenerven, hendene dovner bort og fingrene stive, er øm i kjeve og nummen i tunge (gir problem med tale). Plages... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318136-encefalitt-via-herpesutbrudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Herpes virus infeksjon kan gi akutt encephalitt , men også sjeldne tilfeller en kronisk tilbakevendende tilstander på samme måte som i andre "kroppsdeler" . Jeg har sett pasienter som i sammenheng med herpesutbrudd på en finger får hevelse og smerter i hele armen. Har også hatt kontakt en gang med en pasient som hadde symptomer som du beskriver og som hadde slitt i årevi s og blitt oppfattet som hypokonder hos leger og på sykehus. Men da vedkommende omsider ble grundig undersøkt, gjorde man funn som passet med en betennelsestilstand i sentralnervesystemet og jeg tror også det ble påvist forbigående trykkvariasjoner samt svært høye antistoffer mot herpesvirus i blodet . Du bør kunne få legen din til å henvise deg til nevrolog eller infeksjonsmedisiner for å få utredet dette nærmere. Dersom det sannsynligjøres at din mistanke er korrekt, kan du få foreskrevet herpesmedisin Valtrex på "blå resept" og bruke dette kontinuerlig. Da vil du kunne få redusert sykdomsaktivitet slik at du ikke får utbrudd eller bare mildere varianter. Med den sykehistorien du har , synes jeg uansett at langvarig bruk av Valtrex bør forsøkes og det bør være muligheter for at det kan gjøre deg symptomfri. Lykke til ! Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318136-encefalitt-via-herpesutbrudd/#findComment-2625981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.