Gå til innhold

Noen som har erfaring med familievernkontor.....

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert og redd....

Min samboer har sagt at han føler noe mangler mellom oss, at han ikke har de samme følelsene for meg. Han er glad i meg, men elsker meg ikke, og vet ikke om han ønsker seg noen fremtid sammen med meg.... Vi har ei jente på to år og venter en liten til i januar.....

Min samboer har gått ned i alle fall 15 kg, og sliter helt klart som følge av at hans følelser har forandret seg. Nå har han omsider gått med på å søke hjelp hos familievernkontoret, og vi har sammen og hver for oss vært hos fastlegen og lagt frem hvordan vi har det for tiden....

Jeg er så redd for at dette ikke skal gå seg til.... er så redd for å bli alene.... Hva er det som har skjedd mellom oss.... Det skal sies at kommunikasjon ikke er det letteste i forholdet vårt, min samboer ønsker ikke snakke om ting og skyver heller problemene under teppet..... Min "masing" og leting etter årsaker for hvorfor ting er blitt som de er blitt har kjørt han enda lenger ned.... Jeg er glad for at det nå skjer noe....

Min samboer har sagt at han håper jo at det skal gå seg til, og at han skal få igjen følelser for meg.... Er det noen som har vært i liknende krise og funnet tilbake til hverandre... noen som har erfaring med familievernkontor? Hva kan vi forvente oss av veiledning og hjelp derfra?

Fortsetter under...

Ikke erfaring med å finne tilbake, men dere må være oppmerksomme på at det å ha en på 2 år og en som kommer i januar, er en utrolig påkjenning for et forhold. Man er jo så sliten og det skjer så mye. Samlivsbrudd skjer gjerne i barnets første leveår, det sier litt, for det er da man virkelig ikke burde gå fra hverandre...

På familievernkontoret møter dere en terapeut. Denne kan ha lang erfaring/utdannelse, eller mindre. Det som kanskje teller mest, er at det er en forstandig person som passer sammen med dere to. Personen skal være upartisk og hjelpe dere til å åpne dere, og samtidig stoppe dere om dere blir usaklige og lite konstruktive.

Om det fungerer ser dere når dere har vært der. Sett opp ny time før dere går, selv om dere syns det var pyton eller unyttig. Om en eller begge syns det ikke er noe for dere, så ringer dere tilbake etterpå og bytter til en annen terapeut. Kjemi har alt å si, dere må finne en dere har tillit til.

Markus Martinex

Familievernkontor er som andre kontorer: fra drittkontorer som ikke kjenner eget lovverk til fantastiske rådgivere og kontorer. Jeg har opplevd begge deler. Den ene saksbehandleren måtte jeg klage inn til fylkesmannen fordi hun brøt alle regelverk. Det andre kontoret ga full støtte og fantastisk rådgivning da barnet mitt ble utsatt for vold fra en lærer. Kanskje du heller bør betale deg ut av det traurige offentlige systemet og skaffe en privat veileder (psykolog)? Det offentlige har mange skilsmissesaker og bitre, gamle sosionomer

Gjest Kom igjen å prøv!!

Jeg har vært på familievern.kntr utallige ganger men ikke i samme som deres ærend.

Jeg har vært for å samarbeide med min eks angående våre to barn.

Vi har måttet bytte terapeuter noen ganger, ikke fordi vi har slitt de ut ( he he) men fordi de har sluttet. Vi har vært heldig å møtt gode terapeuter hver gang så jeg ville absolutt anbefalt dere å prøvd.

Nå har jeg å min nye samboer også en del problemer når det gjelder kommunikasjon så vi tenkte vi skulle en tur til fam.vern kontoret for å få hjelp til dette.

Jeg har stor tillit til at å prate med en tredje person kan løse opp i mye.

Lykke til.

I utgangspunktet har jeg stor tro på å få hjelp på fam.vernkontoret, men det avhenger vel av hvordan dere passer sammen med terapeuten.

Hvis mannen din er så innstilt på å få tilbake følelsene som det virker som, så har jeg personlig tro på at det kan gå. Har tro på at hvis han lærer å kommunisere tydeligere (her vil du nok også ha mye å lære, for å komme ham i møte), så vil han kunne leve bedre sammen med deg. Problemene kommuniseres og dere kan handle på dem, og således legges det til rette for at han skal føle at ting er rett igjen.

...mine umiddelbare tanker. Lykke til. Håper dere klarer det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...