Gjest TrudeMoren Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvorfor kan man ikke ha det fint sammen/være glad i hverandre, selv om man ikke sitter tett sammen i sofaen, holder rundt hverandre, klemmer osv? Jeg får stadig spørsmål om hvordan det går med oss og om vi har det fint sammen, fra venner og familie. Kjæresten min er ikke den typen som liker å "dulle" i ofentlighet. Selv om jeg gjerne ønske at vi kunne gjort det av og til, har jeg akseptert at han er slik. Men det betyr jo ikke at vi ikke er forelsket og glade i hverandre. Han ser litt "hard" ut, med ring i øret, røyker rulletobakk,fristadjakke og banner mye. Typisk mekaniker type. Gjett hvem som drar meg inntil seg når det ikke er noen i nærheten. Vi har vært sammen i over 5 år nå, og kysser og tar på hverandre så fort vi har en anledning. Dette er mannen som gjerne kan ligge å kline en lang stund før vi sovner om kvelden. Han forteller meg ofte hvor fin jeg er og hvor mye jeg betyr for han. Gir meg blomster. Elsker å stryke meg over hele kroppen før vi har sex, snakker mye om å få barn:). Med andre ord, han er en veldig romantisk mann! Broren min og dama er som to turtelduer som aldri går mer en en meter fra hverandre. Så min mor snakker stadig om at de er såå søte sammen, og tror de er de første som kommer til å gifte seg i denne familien, enda de kun har hvert sammen ett år. Hva med oss? Lurer nå jeg på da. Dette er jo bare bagateller, for vi to vet jo hvor vi står. Men det er bare så kjedelig at folk tror at vi ikke har det så bra fordi de aldri ser oss "sammen". Noen som opplever det samme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forstår de andre. Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det er nok attituden til din kjæreste som omgivelsene reagerer på. Når en person ser ut som det du beskriver og røyker og banner, ja da blir vi andre mistenksomme. Utseende er en ting, men banningen burde han gjøre noe med. Særlig hvis dere tenker på barn i fremtiden. Selv har jeg en mann som heller aldri viser kjærlighet offentlig. Men ingen tenker sånn om oss. Grunnen er selvsagt at han ser ok ut i klesveien og banner aldri, men oppfører seg veldig bra i det sosiale. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg ville ikke brydd meg om hva andre mener om mitt forhold sålenge forholdet virker og jeg har det fint :-) Drømmeprinsen kan godt leie når vi går tur, men vi er begge en smule private av oss og flørter ikke så mye når vi har besøk. Det er som hos dere - ikke fortellende om hvordan vi har det når vi ikke har gjester :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TrudeMoren Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det er nok attituden til din kjæreste som omgivelsene reagerer på. Når en person ser ut som det du beskriver og røyker og banner, ja da blir vi andre mistenksomme. Utseende er en ting, men banningen burde han gjøre noe med. Særlig hvis dere tenker på barn i fremtiden. Selv har jeg en mann som heller aldri viser kjærlighet offentlig. Men ingen tenker sånn om oss. Grunnen er selvsagt at han ser ok ut i klesveien og banner aldri, men oppfører seg veldig bra i det sosiale. Faktisk, så er han VELDIG i mot at man skal banne i barns nærvær. Så når han er med barn, så tar han seg skikkelig i nakkeskinnet. Men jeg er enig med deg. Han bør legge av seg med den banningen. Det virker useriøst. Vi er forskjellige der, jeg banner aldri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godt å bli tatt på Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hvis det betyr mye for deg kan du jo si til kjæresten din at du har blitt veldig glad hvis han har en og annen gang tatt på deg eller gitt deg et suss eller holdt rundt deg når dere har besøk men man vet jo ikke om han gjør det fordet. Ikke noe galt i at du sier det hvertfall. Min er ikke så flink til å gjøre det heller. Det virker som han gir meg mer oppmerksomhet når min familie er på besøk. Jeg vil jo også at han ska vise til sin familie at vi har det bra men men. De gangene han gjør det så prøver jeg å huske på å si at jeg blir sååå gla for det. Så lenge dere har det så toppers så ville jeg vært gla for det jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Klart man kan ha det fint sammen allikevel. Og de som tror noe annet, får jo bare tro det. Det skader ikke dere og de har ingenting med det. Jeg tenker litt på eksen og meg, når du forteller om dere. Fordi alle trodde vi var perfekte sammen. Vi var jo så snille mot hverandre, så kjærlige. Jeg fikk en del å forklare når jeg og sønnen vår flyttet ut, for å si det sånn. Jeg og sambo tar i grunnen lite på hverandre i offentlighet. Vi kysser tilnærmet aldri foran andre. Kanskje det har noe med alder å gjøre og litt med hans intimitetsgrenser å gjøre. Vi oppfører oss i alle fall ikke som turtelduer rundt andre. Det er ikke så veldig hyggelig å komme på besøk til noen som sitter oppi hverandre hele tiden man er der, synes jeg, selv om jeg sniker meg til et kyss nå og da (mot hans vilje ) allikevel. Men vi har det ti ganger bedre enn jeg og eksen hadde det. Om du veldig gjerne vil at han viser mer for omverden at dere er sammen, så burde du si det og se om han kan strekke seg litt. Kanskje holde deg i hånden og legge armen rundt deg, gi deg en klem osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Vi duller og kliner ikke i offentlighet vi heller.. Men vi kan stryke hverandre over ryggen, holde hender eller snike til oss et lite kyss dann og vann.. det er ikke sånn vi tenker på, men bare gjør det. mamma kommenterte at hun så vi hadde det fint sammen etter et besøk hos oss uten at vi hadde stått nærmere hverandre enn tre meter, for hun så det på måten vi så på hverandre. Man kan se det i øynene til folk hvem som elsker hverandre mener jeg.. man ser på sin kjære på en annen måte. Jeg ser det på min kjære, og merker jo jeg bli mo i knærne av å se på han, men visste ikke at det syntes så tydlig for andre. Hvis du synes det er trist at han ikke viser at du er hans, så kan du jo si det til han.. Eller nærme deg han du. Ikke kline, men bare en berøring Jeg klarer ærlig talt ikke være i samme rom som han en hel kveld uten å være bortpå jeg. Til og med når vi er hos moren hans kan han stryke meg på låret el. når vi sitter i sofaen, men bare et lite øyeblikk. Kjærlighetserklæring. Har ikke problemer med å vise omverden hva vi føler, men hva vi gjør hjemme er det ingen som vet - eller skal vite for den saks skyld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Min kjære er heller ikke så flink til å vise offentlig at han elsker meg og vi sitter da heller ikke og kliner i andres påsyn. ) Om vi sitter ved siden av hverandre når vi er borte kan jeg f.eks. legge hånden diskret over hånden hans og klemme den litt, legge armen på sofaryggen bak ham og stryke ham litt i nakken eller bare la en finger gli over skulderen hans når jeg går forbi stolen han sitter i. Bare bittesmå ting som viser at jeg er glad i ham, men som ikke trøkker det i trynet på alle andre i rommet. ) Voksne mennesker trenger da ikke sitte og råkline når de er sammen med andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2619316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jo, slikt mas kan jo være slitsomt. Mulig jeg missforstår deg, men har kjæresten din tendenser mot en litt gi-faen-holdning utad? At han kan oppleves litt kjølig og avvisende overfor andre? Kan din familie bli litt usikre på hvor de har ham? Om han i liten grad viser offentlig at han verdsetter deg, kan det hende at andre blir litt usikre på om han liker dem. Bare en tanke. Hvordan tror du han ville tatt det om du ba ham kutte vesentlig ned på banningen. Folk som banner mye gir lett inntrykk av å være sinte og missfornøyde i langt større grad enn de kanskje er klar over. For mye offentlig klining synes jeg er kjedelig å være observatør til. Derimot er synes jeg det er veldig hygglig når par på ulike små og store måter viser at de setter pris på hverandre. Det kan handle om hvordan de snakker med hverandre, hvordan de snakker om hverandre og ikke minst _hva_ de sier. Et stolt blikk. De små tingene som viser holdninger... Først og fremst er det selvfølgelig du som skal være fornøyd med forholdet. Men det at du får høre disse tingene, kan også være et symptom på at din kjære setter seg selv i et lys han kanskje ikke er helt klar over. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2621349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TrudeMoren Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jo, slikt mas kan jo være slitsomt. Mulig jeg missforstår deg, men har kjæresten din tendenser mot en litt gi-faen-holdning utad? At han kan oppleves litt kjølig og avvisende overfor andre? Kan din familie bli litt usikre på hvor de har ham? Om han i liten grad viser offentlig at han verdsetter deg, kan det hende at andre blir litt usikre på om han liker dem. Bare en tanke. Hvordan tror du han ville tatt det om du ba ham kutte vesentlig ned på banningen. Folk som banner mye gir lett inntrykk av å være sinte og missfornøyde i langt større grad enn de kanskje er klar over. For mye offentlig klining synes jeg er kjedelig å være observatør til. Derimot er synes jeg det er veldig hygglig når par på ulike små og store måter viser at de setter pris på hverandre. Det kan handle om hvordan de snakker med hverandre, hvordan de snakker om hverandre og ikke minst _hva_ de sier. Et stolt blikk. De små tingene som viser holdninger... Først og fremst er det selvfølgelig du som skal være fornøyd med forholdet. Men det at du får høre disse tingene, kan også være et symptom på at din kjære setter seg selv i et lys han kanskje ikke er helt klar over. mvh Det kan virke som om han har en slik "gi-faen" holdning ut i fra det jeg skrev. Men han er ikke slik. Dette er en handyman med stor H. Han er alltid på pletten hvis "svigers" trenger hjelp. Fikser biler, hogger trær, måker snø, strør osv. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket til mamma for at hun maser på han om fikse alt mulig. Hun sier at hun gjør det fordi han er en del av familien. Likevel så spør hun stadig om hvordan det går med oss, og at jeg må være helt sikker på at det er han osv.. Vi har nå vært sammen over 5 år, og det begynner å bli bittelitte grande slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2627462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det kan virke som om han har en slik "gi-faen" holdning ut i fra det jeg skrev. Men han er ikke slik. Dette er en handyman med stor H. Han er alltid på pletten hvis "svigers" trenger hjelp. Fikser biler, hogger trær, måker snø, strør osv. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket til mamma for at hun maser på han om fikse alt mulig. Hun sier at hun gjør det fordi han er en del av familien. Likevel så spør hun stadig om hvordan det går med oss, og at jeg må være helt sikker på at det er han osv.. Vi har nå vært sammen over 5 år, og det begynner å bli bittelitte grande slitsomt. Det er da jeg kunne funnet på å gaule på den utvalgte og si høyt og tydelig: "Mamma lurer på om vi har det bra sammen. Hva skal jeg svare henne?" Gjerne så eventuelle ikke-familiegjester hørte det... Eller en eller anne flåsete småpinlig variant til hun var kurert. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318171-ingen-kj%C3%A6rlighet/#findComment-2627515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.