Kila Skrevet 19. juli 2001 Skrevet 19. juli 2001 Hei! Etter å ha gått på Marvelon i 4-5 år tok jeg en pause i vinter da det ble slutt med kjæresten min. Har nå lyst til å begynne igjen, men det er lenge til jeg får mensen. Hvis jeg begynner på dem med en gang - hvor lang tid tar det før de virker? Eller er det sunnere å vente (da virker de vel med en gang?). Virker den nye pillen Yasmin også fra dag 1 om man tar den fra første blødningsdag? Er Yasmin mer gunstig enn Marvelon for folk med blodpropp-ofre i nær familie, eller blir det hipp som happ? På forhånd, tusen takk! - Kila 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juli 2001 Skrevet 23. juli 2001 Hvis du starter med pillen første dag er du beskyttet uansett merke. Hvis det er blodpropp i den nære familie bør du vel ikke bruke p-pille i det hele tatt? Vi vet ikke om det er forskjell mellom Marvelon og Yasmin. Har du brukt p-pille i 4-5 år er det liten risiko for at du siden skal utvikle blodpropp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.