Gå til innhold

Hva betyr "å være klar" ?

Anbefalte innlegg

Gjest melopsittacus

Jeg og samboer har vært sammen i over 5 år, og jeg føler tiden er inne for å få en bekreftelse på vårt forhold, enten gjennom giftemål eller en form for muntlig bekreftelse fra min kjære om at det er oss to for alltid.

Derfor har jeg spurt han om ikke han vil at vi skal gifte oss. Det sier han at han ikke er klar for. Hva vil det si å ikke være klar for det? Det kan han ikke svare på. Så sier jeg OK, en trenger ikke være gift for å bekrefte forholdet, kan han da si at han elsker meg av hele sitt hjerte og at han ønsker at det blir oss to for alltid? Men det sier han ikke.

Så nå er jeg fortvila. Jeg vet ikke om han er sikker på foholdet vårt. Og han greier ikke uttrykke seg for hva han føler.

Hva tror dere det er som skjer??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318207-hva-betyr-%C3%A5-v%C3%A6re-klar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sikkert at det er noe som skjer i det hele tatt. Ikke sikkert at kjæresten din har tenkt så mye, han bare har det bra og har ikke vurdert noe verken den ene eller den andre veien.

Med andre ord alt kan være i skjønneste orden og alt er bra. Menn analyserer ikke så mye, de tenker ikke så mye om forholdet, så lenge de har det bra. Derfor blir det vanskelig å sette ord på det du spør om.

Men er det ikke bra så vil du merke det på andre områder også og ikke bare i forhold til disse spørsmålene.

Min kjære er heller ikke verdens flinkeste til å gi uttrykk for slikt, men han gjør det på så mange andre måter. F.eks. kan han si at "når du fltytter hit..." og han vet godt at det kan bli 10 år til det skjer f.eks. Eller "denne hytta (som vi skal begynne å bygge i løpet av neste år) skal _vi_ jo ha for alltid så derfor..."

Men jeg kommer nok aldri til å oppleve at han sier med rene ord at "jeg elsker deg av hele mitt hjerte og vil dele resten av livet med deg". :o) Det betyr i bunn og grunn ikke så mye, han sier det jo på så mange andre måter. :o) Kanskje din også gjør det?

I denne sammenhengen oppfatter jeg 'å ikke være klar for' som en høflig og/eller unnvikende omskrivning av 'det vil jeg ikke, men avviser det ikke fullstendig på et senere tidspunkt'.

Det kan også bety at 'dette ser jeg ikke helt vitsen med og synes høres ut som noe skikkelig styr'.

Det er mulig dere lever i to helt forskjellige solsystem i forhold til hvordan dere synes dere bør forplikte dere til hverandre og hvordan dette skal synliggjøres.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...