Gjest (Anonymous) Skrevet 19. juli 2001 Del Skrevet 19. juli 2001 Vil ikke amme Hva skjer på barsel hvis jeg sier at jeg ikke vil amme? Jeg er tredjegangsfødende og har veldig dårlig ammeerfaring. Jeg kommer til å begynne med medisiner igjen etter fødsel denne medisinen heter effexor. Jeg skal begynne i jobb 6 uker etter fødselen og ser ikke for meg at det er særlig pent å stå i en butikk med bh`n full av ammeinlegg og bryster som lekker forferdelig.Dette er ingen overdrivelse! Jeg er klar over at jeg har krav på ammepauser. Jeg er plaget med fibromyalgi og hadde veldig vondt i ryggen i den tiden jeg prøvde å amme de andre to barna. Jeg fant ingen stilling som var god. Det var en veldig lettelse for meg da jeg begynte å gi flaske for da kunne min mann hjelpe til.Jeg er selvsagt klar over at det er sunnest med morsmelk, men det blir faktisk sunne barn av de som får tillegg også! Jeg er ikke interesert i å gi begge deler da dette også er utprøvd uten hell. - (Anonymous) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31821-vil-ikke-amme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fransiscka Skrevet 19. juli 2001 Del Skrevet 19. juli 2001 HM, igrunn irriterer slike innlegg meg litt. Helt ærlig. Nå får jeg bare dukke og ta imot, men jeg er i det minste ærlig, og stiller med mitt vanlige, registrerte nick. Grunnen er at jeg synes det er tragisk når mødre bare vil ta seg 6 uker med sin nyfødte, før de skal stresse tilbake i jobb igjen. Her er så utrolig mange karrierefikserte mødre, og vi lever så altfor hektisk! Burde ikke en mor ta seg tid hjemme med sin nyfødte? Burde ikke en mor forsøke å amme sin nyfødte? Istedenfor å nekte å amme, fordi det vil "se stygt ut" med ammeinnlegg på jobb. Begynner også vi nordmenn nå å skal la karriere og stress komme foran det aller viktigste vi har...? tenkende hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31821-vil-ikke-amme/#findComment-125329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
starlight Skrevet 19. juli 2001 Del Skrevet 19. juli 2001 HM, igrunn irriterer slike innlegg meg litt. Helt ærlig. Nå får jeg bare dukke og ta imot, men jeg er i det minste ærlig, og stiller med mitt vanlige, registrerte nick. Grunnen er at jeg synes det er tragisk når mødre bare vil ta seg 6 uker med sin nyfødte, før de skal stresse tilbake i jobb igjen. Her er så utrolig mange karrierefikserte mødre, og vi lever så altfor hektisk! Burde ikke en mor ta seg tid hjemme med sin nyfødte? Burde ikke en mor forsøke å amme sin nyfødte? Istedenfor å nekte å amme, fordi det vil "se stygt ut" med ammeinnlegg på jobb. Begynner også vi nordmenn nå å skal la karriere og stress komme foran det aller viktigste vi har...? tenkende hilsen, Jeg er ikke redd for å bruke mitt nick! Jeg synes ikke det er stygt med ammeinnlegg på jobben,men her er det snakk om kanskje 6stk på hver side da jeg har hatt problemer med en forferdelig lekkasje, som startet allerede mens jeg var på barsel! Jeg forstår nå at det mangler en del opplysninger i innlegget mitt. Jeg er ingen "karrierekvinne" og ser like mye ned på dette som du. Saken er den at jeg er under yrkesrettet attføring og må fortsette med tiltak så fort for å beholde pengene jeg får,vi har ikke råd til å miste 8000,- kr i mnd. som jeg gjør hvis jeg ikke fortsetter i tiltak + at jeg mister rettigheten til å fortsette der jeg slapp etterpå! Det er ikke noe jeg heller ville enn å være hjemme med den lille det første året og helst enda lengre, men som jeg håper du forstår så er dette ikke mulig for oss.Jeg var hjemme med de to andre barna våre helt til de fylte 3 år og det var ikke jobb som sto i veien for amming i den tiden heller. Nå er økonomien vår veldig dårlig så jeg var nødt til å begynne i jobb og pga. at jeg fikk denne sykdommen ble jeg nødt til å omskolere meg.Håper det ble litt letter å forstå problemet mitt nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31821-vil-ikke-amme/#findComment-125349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fransiscka Skrevet 20. juli 2001 Del Skrevet 20. juli 2001 Jeg er ikke redd for å bruke mitt nick! Jeg synes ikke det er stygt med ammeinnlegg på jobben,men her er det snakk om kanskje 6stk på hver side da jeg har hatt problemer med en forferdelig lekkasje, som startet allerede mens jeg var på barsel! Jeg forstår nå at det mangler en del opplysninger i innlegget mitt. Jeg er ingen "karrierekvinne" og ser like mye ned på dette som du. Saken er den at jeg er under yrkesrettet attføring og må fortsette med tiltak så fort for å beholde pengene jeg får,vi har ikke råd til å miste 8000,- kr i mnd. som jeg gjør hvis jeg ikke fortsetter i tiltak + at jeg mister rettigheten til å fortsette der jeg slapp etterpå! Det er ikke noe jeg heller ville enn å være hjemme med den lille det første året og helst enda lengre, men som jeg håper du forstår så er dette ikke mulig for oss.Jeg var hjemme med de to andre barna våre helt til de fylte 3 år og det var ikke jobb som sto i veien for amming i den tiden heller. Nå er økonomien vår veldig dårlig så jeg var nødt til å begynne i jobb og pga. at jeg fikk denne sykdommen ble jeg nødt til å omskolere meg.Håper det ble litt letter å forstå problemet mitt nå! Jo, fikk et annet syn på saken nå. Nå som du gav mer opplysninger. For innlegget ditt kunne minne mye om en karrierekvinnes drømmer og ønsker, da det som regel er de som bare er hjemme få uker med babyen osv. Og dette synes jeg er forferdelig trist. Har du hatt så mye lekkasje på alle barna dine? Jeg selv har ammet, og hatt en del lekkasjer, men ikke mer enn at jeg klarte meg bra. Du har jo rett til ammefri da i sammenheng med jobb. Men ingen MÅ jo amme, selv om det er både koselig, og også best for barnet. Håper du finner ut hva som er best for DEG. Klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31821-vil-ikke-amme/#findComment-125460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 20. juli 2001 Del Skrevet 20. juli 2001 Selvfølgelig står alle mødre fri til å velge hvorvidt de vil amme sine barn eller ei. I hovedsak anbefaler man alle å gi morsmelk fordi man vet at dette er helt suverent i forhold til endel antistoffer o.l. som barnet ikke får gjennom morsmelkerstatning. Næringen kan greit erstattes, men mange av de stoffene som gjør at barnet beskyttes mot sykdommer, både infeksjoner og kroniske lidelser, er kun i morsmelk. Det jeg lurer på når det gjelder din situasjon, er hvorvidt din du anser det som helt nødvendig å begynne å jobbe igjen etter 6 uker. Vi lever tross alt i et land hvor vi har kommet så langt at vi kan få lønn for å vie all tid til det lille barnet for en lengre periode. Dette har helt klart barnet godt av, og tilknytningen til barnet skjer i stor grad i løpet av det første året. Uansett, jeg regner med at du og din mann har blitt enige om hva som er best for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31821-vil-ikke-amme/#findComment-125524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.