Gå til innhold

Beregning av strømforbruk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

17

• Lillemus

5

• Lisabeth

3

• illuminatum

2

Mest aktive i denne tråden

2000 kr i strøm her. Kommer annenhver mnd. Også 80 kvadrats leilighet.

Så dere betaler 1000 kr per mnd? Det er jo utrolig dyrt.

Hos oss blir det beregnet per år, og så betaler vi en sum inkl i husleia hver mnd. Akonto eller hva det heter.

Så dere betaler 1000 kr per mnd? Det er jo utrolig dyrt.

Hos oss blir det beregnet per år, og så betaler vi en sum inkl i husleia hver mnd. Akonto eller hva det heter.

Det er vel neppe noen med enebolig som ligger noe under 1000,- i mnd, selv på sommerstid omtrent har jeg inntrykk av. Det er nok heller dere som har hatt veldig billig strøm. :o)

Det er vel neppe noen med enebolig som ligger noe under 1000,- i mnd, selv på sommerstid omtrent har jeg inntrykk av. Det er nok heller dere som har hatt veldig billig strøm. :o)

Det er snakk om en leilighet på 80 kvm.

Vi har en 80 kvm stor leilighet. Og sløser ikke mye med strøm syns jeg.

9700 kWh/år høres ikke unormalt ut.

Men les av måleren din og meld inn avlesing regelmessig, så ser de hva du bruker. Kommende akontobeløp vil bli beregnet ut fra faktisk forbruk.

9700 kWh/år høres ikke unormalt ut.

Men les av måleren din og meld inn avlesing regelmessig, så ser de hva du bruker. Kommende akontobeløp vil bli beregnet ut fra faktisk forbruk.

Måleren vår blir avlest automatisk via internett. Vet ikke helt hvordan det fungerer.

så vi kan hele tiden sjekke måleren via internett visst.

Annonse

Måleren vår blir avlest automatisk via internett. Vet ikke helt hvordan det fungerer.

så vi kan hele tiden sjekke måleren via internett visst.

OK. Da burde du jo kunne faktureres for faktisk forbruk. Har du nettleie og kraftforbruk fra samme leverandør, forresten?

Annonse

Det er snakk om en leilighet på 80 kvm.

Men er 1000,- i mnd så mye på en leilighet på størrelse med min? Jeg bor i et borettslag som har gode avtaler på strøm så jeg antar jeg har forholdsvis rimelig strøm av den grunn.

Fra september/oktober - april/mai har jeg på en panelovn + en liten ovn på badet (+ en panelovn på kjøkkenet i veldig kalde perioder), ellers står jo de vanlige tingene på (kjøl og frys) og vaskemaskin og oppvaskmaskin går noen ganger i uka (jeg er ikke hjemme når ungene er hos faren stort sett).

Begynner å lure på regningen jeg fikk i dag etter å ha lest her i tråden. Fikk en regning på nesten 1900kr for én måneds forbruk. Høres jo helt sprøtt ut. Holdt på å besvime. Har bare bodd i huset i vel en måned. UTEN vaskemaskin de første to ukene. Og med barn kun halve tiden ca. Dette MÅ jo være galt vel? Eller er det andre som får regninger i den klassen?

Bor her med tre barn (som er hos faren ca 40%) og en særboer som kun er her i helgene.

''Fikk en regning på nesten 1900kr for én måneds forbruk. Høres jo helt sprøtt ut. Holdt på å besvime.''

Ei rekning på 1900kr for èn måneds forbruk er ikkje sprøtt, men det er ganske mye.

Det som er sprøtt det er at du holdt på å besvime! :-)

Men er 1000,- i mnd så mye på en leilighet på størrelse med min? Jeg bor i et borettslag som har gode avtaler på strøm så jeg antar jeg har forholdsvis rimelig strøm av den grunn.

Fra september/oktober - april/mai har jeg på en panelovn + en liten ovn på badet (+ en panelovn på kjøkkenet i veldig kalde perioder), ellers står jo de vanlige tingene på (kjøl og frys) og vaskemaskin og oppvaskmaskin går noen ganger i uka (jeg er ikke hjemme når ungene er hos faren stort sett).

Jeg aner ikke om det er mye. Tydeligvis ikke. Det jeg reagerer på med denne beregningen, er jo at forbruket er hevet såpass mye?

Gjest høstløv

Strømforbruket pr år hos oss er 40.000 kwh, så jeg kunne gjerne tenkt meg en regning på 850 kroner:-)

Da har dere et stort strømforbruk, eller et kjempestort hus.

Vi har enebolig på 160 kvm på en flate og strømforbruk på cirka det halve. Vi er 3 voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...