Gå til innhold

Oppfordret til å bruke BH på jobben.

Anbefalte innlegg

Er så forundret over denne tråden

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=373333&st=0

Det dreier som en brystfager kvinne med duvende bryster.

Jeg er klar over at det kanskje er et spesielt tilfelle.

Men føler jeg blir feminist av lese kommentarene.

Føler kvinner seg så truet av store sprett bryster ?

Fortsetter under...

Som noen av dem i tråden der svarte - i noen jobber kan man faktisk ikke gå kledt som man vil. Store bryster som henger og slenger er lite lekkert og noe mange av oss ikke liker å få slengt opp i trynet daglig. Alt til sitt bruk.

Jeg er også enig i at om hun får vondt av bh-stroppene så må hun skaffe seg en bh som passer skikkelig, da slipper hun å få vondt i skuldrene.

Jeg synes faktisk at det er helt greit at hun fikk beskjed om å bruke BH. Som mange nevner så er det ofte kleskoder på jobben, og hvis man ikke vil respektere det bør man heller vurdere å bytte jobb.

Det kan godt hende at vedkommende selv mener at hun skjuler dette godt ved å bruke en tykk bomullskjorte som er helt oppkneppet, men siden de ansatte har lagt merke til det så skjuler hun det ikke godt nok.

Jeg tror faktisk jeg ville satt pris på å bli fortalt dette enn at alle skulle gå bak min rygg og snakke om det.

''Det dreier som en brystfager kvinne med duvende bryster.''

Javel?

Det står det ingenting om i innlegget hennes?

''Føler kvinner seg så truet av store sprett bryster ?''

At ho (eventuellt) skulle ha "store sprett bryster" står det heller ikkje noe om?

Så nå tror eg du har fantasert litt her.

Onsdag1365380628

Javel?

At ho (eventuellt) skulle ha "store sprett bryster" står det heller ikkje noe om?

Haha! Ja det er lett at fantasien tar overhånd..morsomt å lese. Jeg må innrømme at jeg straks så for meg store ruvende bryster da jeg hadde lest innlegget. Grunnen er vel at små bryster under en litt tykk genser/overdel nok ikke hadde skapt en slik reaksjon. Selv har jeg middels store bryster og jeg tror ikke det hadde gådd ubemerket hen om jeg hadde gådd på jobb uten bh. Vi har verken kleskode eller uniform på jobb, men likevel..

Annonse

Javel?

Jo du kan jo lese post nr # 77.

Les også hva venninen sier.

Siden hun også sier at hun har vondt i skuldrene etter

stropper. Men om de stor rett ut eller henger å digler fra side til

side vet jeg ingen ting om. Men dersom en arbeidsgiver kommenterer dette til tross for at hun bruker genser,

så antar jeg at de er ute av kontroll.

Regner med at denne dama har store hengende bryster siden hun fikk beskjed om å bruke BH. Det ekleste jeg vet er damer uten BH. Vel og merke damer med hengepupper. ÆÆÆÆÆÆSJ!!!!!!

Så om hun har flotte pupper så er det helt greit ?

side vet jeg ingen ting om. Men dersom en arbeidsgiver kommenterer dette til tross for at hun bruker genser,

De dinglet visst fra side til side og var store, eg las bare ned siden og la ikkje merke til at det var mange sider med innlegg.

Ho var også over 180 så eg lurer på om det ikkje er "DolGyrken" det her er snakk om... *humre*

Selv om oppfordringen ikke kom fra hennes egen sjef, synes jeg hun bør følge den. Man må se ordentlig ut på jobb, og siden det vistes at hun ikke hadde BH var dette grunn god nok til å påpeke det.

Greit å gå uten hvis man ikke trenger BH, ellers ikke.

Ser at noen som har svart henne mener at man bør kle seg akkurat som man vil på jobb. Da kan man altså gå i shorts eller kort miniskjørt uten truse da, hvis man vil? Nei, ærlig talt.

Gjest ansatt i staten

Syns det er bra at hun fikk beskjed/anbefaling om å bruke bh på jobb. Antagelig er dette noe andre ansatte og eventuelt "kunder" har snakket om bak ryggen på henne og det er bedre at hun får beskjed direkte. Når det er sagt så kan det jo også føles diskriminerende, hvem hadde sagt til en mann med rørleggersprekk at han måtte begynne med buksesæler? Eller sagt at en mann med diger mage måtte skaffe seg større gensere eller skjorter?

Har et par kollegaer på jobb som bryter de uskrevne dresskodereglene. Mange snakker om dem, men jeg tror ikke de har fått direkte beskjed om at de bryter skikken på arbeidsplassen. Vi jobber også i staten og har mye kontakt med folk og her er det snakk om dype utringninger, påsatt hår, markert sminke, masse smykker og dilldall. En må tenke på at en ikke bare representerer seg selv, men også arbeidsplassen sin og for en som jobber i det offentlige så tar det seg ikke ut å gå kledd som om en står på strøket. Det har noe med å bli tatt seriøst å gjøre, i tillegg til at de yter tjenester til også skal føle seg vel.

Annonse

Syns det er bra at hun fikk beskjed/anbefaling om å bruke bh på jobb. Antagelig er dette noe andre ansatte og eventuelt "kunder" har snakket om bak ryggen på henne og det er bedre at hun får beskjed direkte. Når det er sagt så kan det jo også føles diskriminerende, hvem hadde sagt til en mann med rørleggersprekk at han måtte begynne med buksesæler? Eller sagt at en mann med diger mage måtte skaffe seg større gensere eller skjorter?

Har et par kollegaer på jobb som bryter de uskrevne dresskodereglene. Mange snakker om dem, men jeg tror ikke de har fått direkte beskjed om at de bryter skikken på arbeidsplassen. Vi jobber også i staten og har mye kontakt med folk og her er det snakk om dype utringninger, påsatt hår, markert sminke, masse smykker og dilldall. En må tenke på at en ikke bare representerer seg selv, men også arbeidsplassen sin og for en som jobber i det offentlige så tar det seg ikke ut å gå kledd som om en står på strøket. Det har noe med å bli tatt seriøst å gjøre, i tillegg til at de yter tjenester til også skal føle seg vel.

'' hvem hadde sagt til en mann med rørleggersprekk at han måtte begynne med buksesæler''

Jeg! Hadde ikke kosta meg en kalori! Noe av det ekleste jeg vet er å få fremmede rumpesprekker flæsha i trynet!

Gjest Løveføtter

Hehe, ja innlegg nr 77 bør leses før man uttaler seg :o)

Venninnen hører klaskelyder fra puppene hennes hvis hun går fort... Dingler frem og tilbake selv når hun heller i kaffe, jeg må flire litt... Det høres ikke akkurat delikat ut.

Tror det var greit hun fikk beskjed ;-)

Selv om oppfordringen ikke kom fra hennes egen sjef, synes jeg hun bør følge den. Man må se ordentlig ut på jobb, og siden det vistes at hun ikke hadde BH var dette grunn god nok til å påpeke det.

Greit å gå uten hvis man ikke trenger BH, ellers ikke.

Ser at noen som har svart henne mener at man bør kle seg akkurat som man vil på jobb. Da kan man altså gå i shorts eller kort miniskjørt uten truse da, hvis man vil? Nei, ærlig talt.

Enig med deg, selv om jeg ikke skulle ha hatt noe i mot å sett noen i minskjørt uten truse heller, hehe.

Men man skal kle seg vanlig pent, jeg er ingen tilhenger av at alle må gå i dress heller, det er å dra det for langt den andre veien, hvis det ikke er nødvendig for spesielle anledninger.

Men kle seg vanlig pent, bør man gjøre.

Nå må jeg samtidig si at dette er ikke noe jeg er overopptatt av, men det må stå i stil det arbeidet man har.

Enig med deg, selv om jeg ikke skulle ha hatt noe i mot å sett noen i minskjørt uten truse heller, hehe.

Men man skal kle seg vanlig pent, jeg er ingen tilhenger av at alle må gå i dress heller, det er å dra det for langt den andre veien, hvis det ikke er nødvendig for spesielle anledninger.

Men kle seg vanlig pent, bør man gjøre.

Nå må jeg samtidig si at dette er ikke noe jeg er overopptatt av, men det må stå i stil det arbeidet man har.

Jeg var i en skobutikk en gang og der var ekspeditrisen iført en kjole som nesten dekket trusa og den var stroppeløs og halve puppen syntes. Jeg følte det faktisk så ubehagelig at jeg gikk ut igjen. Det er noe med å kle seg i forhold til jobben ja.

Jeg var i en skobutikk en gang og der var ekspeditrisen iført en kjole som nesten dekket trusa og den var stroppeløs og halve puppen syntes. Jeg følte det faktisk så ubehagelig at jeg gikk ut igjen. Det er noe med å kle seg i forhold til jobben ja.

Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt et par sko i uka der:-)

Gjest høstløv

Ved et senter, hvor datteren min jobbet, hadde senterledelsen satt opp kleskodeks.

Bl.a. måtte de ikke gå med åpne sandaler og bare tær, de måtte bruke strømper, og de måtte ikke gå med topp med stropper, de skulle ha T-skjorte med ermer. Det var vel forskjellige andre regler, men jeg jeg ikke husker ikke flere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...