Gå til innhold

Oppfordret til å bruke BH på jobben.

Anbefalte innlegg

Gjest dropp av det

Selv om oppfordringen ikke kom fra hennes egen sjef, synes jeg hun bør følge den. Man må se ordentlig ut på jobb, og siden det vistes at hun ikke hadde BH var dette grunn god nok til å påpeke det.

Greit å gå uten hvis man ikke trenger BH, ellers ikke.

Ser at noen som har svart henne mener at man bør kle seg akkurat som man vil på jobb. Da kan man altså gå i shorts eller kort miniskjørt uten truse da, hvis man vil? Nei, ærlig talt.

Synes egentlig at det var en grei måte hun fikk beskjed på. Og synes det var greit at en kvinne sa i fra. Sjefen hennes var mann, og jeg tror hun ville følt seg mer beklemt om det kom fra ham i ettertid.

Ser egentlig for meg at dette har vært snakket om der så lenge at noen som følte de kunne det tok ansvar.

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest alle innleggende i den andre tråden. Men har nok fått med hovedpoenget allikevel.

Ser det blir nevnt kleskoder, kvinnekamp etc.. men i bunn og grunn handler vel dette om å fremstå representabelt, tilpasse seg etter forholdene, og ikke være til sjenanse for andre?

Dette dreier seg kort sagt om å utvise "god folkeskikk", og ikke om evt. "rettigheter" til å gjøre som man vil.

Om disse skulle komme på kollisjonskurs, bør man forhåpentligvis ha vurderingsevne nok til å forstå hva man er best tjent med å ta hensyn til...

Aliza1365380759

Slik jeg ser det handler det ikke om å føle seg truet av bryster, eller kvinnefrigjøring ved å stå fritt til å velge om man skal bruke BH eller ikke på jobben. Det handler om å kle seg representabelt når man jobber med mennesker. Jeg jobber tidvis i et serviceyrke, er "ung og spretten" fra alle vinkler, men jeg kan garantere at den dagen jeg eventuelt stiller på jobb uten BH så kommer jeg til å få beskjed om at BHen skal på, enten jeg vil eller ikke. Hva man gjør på fritiden er en ting, eller hvis man har en jobb hvor man kun snakker i tlf f.eks og aldri møter mennesker ansikt til ansikt i jobbsituasjonen, men i det øyeblikket man velger å ha en jobb hvor man må forholde seg til andre mennesker som kunder/klienter, så kler man på seg klær som er nøytrale og ikke støter noen, og dette inkluderer å ta på undertøy. På samme måte som man ikke stiller på jobb uten å ha på bukse/skjørt/kjole/annen passende og dekkende underdel, så stiller man ikke på jobb uten BH.

Enig med deg, selv om jeg ikke skulle ha hatt noe i mot å sett noen i minskjørt uten truse heller, hehe.

Men man skal kle seg vanlig pent, jeg er ingen tilhenger av at alle må gå i dress heller, det er å dra det for langt den andre veien, hvis det ikke er nødvendig for spesielle anledninger.

Men kle seg vanlig pent, bør man gjøre.

Nå må jeg samtidig si at dette er ikke noe jeg er overopptatt av, men det må stå i stil det arbeidet man har.

Hvis man skulle bruke dine lyster som standard for påkledningen på offentlige kontorer, er jeg redd de ville ligne toppløsbarer etter hvert.

Slik jeg ser det handler det ikke om å føle seg truet av bryster, eller kvinnefrigjøring ved å stå fritt til å velge om man skal bruke BH eller ikke på jobben. Det handler om å kle seg representabelt når man jobber med mennesker. Jeg jobber tidvis i et serviceyrke, er "ung og spretten" fra alle vinkler, men jeg kan garantere at den dagen jeg eventuelt stiller på jobb uten BH så kommer jeg til å få beskjed om at BHen skal på, enten jeg vil eller ikke. Hva man gjør på fritiden er en ting, eller hvis man har en jobb hvor man kun snakker i tlf f.eks og aldri møter mennesker ansikt til ansikt i jobbsituasjonen, men i det øyeblikket man velger å ha en jobb hvor man må forholde seg til andre mennesker som kunder/klienter, så kler man på seg klær som er nøytrale og ikke støter noen, og dette inkluderer å ta på undertøy. På samme måte som man ikke stiller på jobb uten å ha på bukse/skjørt/kjole/annen passende og dekkende underdel, så stiller man ikke på jobb uten BH.

Jeg er helt enig at man skal kle seg OK på jobben.

Dersom noen går i synlig tanga eller en voldsom utrigning så kanskje man skal få et hint. I dette tilfelle virker det som en pent kledd kvinne med veldig duvende bryster.

Så lenge hun går i genser må vel det vel være OK ?

Jeg har selv flere kolleger som fra tid til annen går uten BH. Spesielt om sommeren, aldri vært et tema hos oss.

Tror at om hun hadde hatt små faste bryster hadde ingen sakt noe. Det er rett å slett at de hopper for mye som noen irriterer seg veldig over.

Annonse

*Flirer* Hadde det skjedd på jobben min hadde vedkommende fått beskjed om å gå hjem og kle på seg. :o)

Jeg har faktisk sendt hjem ansatte for å skifte. To sommerjobbere som stilte i tynne, pølseskinntrange tights og kort topp så du kunne lese på leppene.

Jeg er helt enig at man skal kle seg OK på jobben.

Dersom noen går i synlig tanga eller en voldsom utrigning så kanskje man skal få et hint. I dette tilfelle virker det som en pent kledd kvinne med veldig duvende bryster.

Så lenge hun går i genser må vel det vel være OK ?

Jeg har selv flere kolleger som fra tid til annen går uten BH. Spesielt om sommeren, aldri vært et tema hos oss.

Tror at om hun hadde hatt små faste bryster hadde ingen sakt noe. Det er rett å slett at de hopper for mye som noen irriterer seg veldig over.

''Tror at om hun hadde hatt små faste bryster hadde ingen sagt noe''

Det er så, men hvis hun har små og faste bryster og vid bluse/skjorte er det ikke sikkert man legger merke til at hun ikke har BH. Jeg synes ikke BH er noe must hvis man ikke trenger det, men da bør man ikke gå med for trange topper.

Annonse

Jeg har ikke lest alle innleggende i den andre tråden. Men har nok fått med hovedpoenget allikevel.

Ser det blir nevnt kleskoder, kvinnekamp etc.. men i bunn og grunn handler vel dette om å fremstå representabelt, tilpasse seg etter forholdene, og ikke være til sjenanse for andre?

Dette dreier seg kort sagt om å utvise "god folkeskikk", og ikke om evt. "rettigheter" til å gjøre som man vil.

Om disse skulle komme på kollisjonskurs, bør man forhåpentligvis ha vurderingsevne nok til å forstå hva man er best tjent med å ta hensyn til...

Godt innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...