Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt rødspette?

Anbefalte innlegg

Jeg fant en oppskrift på rullespette i den gamle oppskriftsboka mi fra ungdomsskolen. Husker at det var en nydelig rett, med reker rullet inn i rødspettefileer, med en god saus over, ovnsstekt sammen med sukkererter. Fikk lyst til å prøve den igjen etter mange år, og dro ut for å kjøpe rødspette. Var i to forretninger med velassorte fiskedisker, men ingen hadde rødspette verken som ferskvare eller frossen. Fant en pose med fine, hvite, skinn- og benfrie fileer av pangafisk i frysedisken, som jeg tenkte kunne brukes i steden. Men er skeptisk. Hvordan smaker egentlig pangafisk? Jeg har aldri hørt om den fiskesorten før. Har noen smakt det? I verste fall får jeg gi den til katta.. Og hvor i all verden får jeg kjøpt rødspettefileer nå til dags? Helst skinn- og benfrie.

Fortsetter under...

Det er kjempevanskelig å få tak i rødspettefileter nå for tiden, jeg har også prøvd, for jeg har et par veldig gode oppskrifter. Fikk tak i det på Ultra en gang.

Pangasius er en veldig god fisk, den har ikke en veldig særpreget smak, kanskje litt mellom uer og torsk, og fungerer godt i mange retter. Sunn er det også.

http://no.wikipedia.org/wiki/Pangasius

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...