Gå til innhold

Sexproblemer og ønske om barn/til eksperten

Anbefalte innlegg

Vi er et ellers lykkelig par som sliter med sexlivet. Ett av problemene er at han er delvis "samleie-impotent". Dvs at han kun klarer å gjennomføre omtrent hvert 10. samleie. Ellers elsker han sex, har ingen problemer med å bli opphisset og å få utløsning flere ganger om dagen (hvis jeg stimulerer ham med hender, munn eller underlivet uten at han trenger inn i meg). Med en gang han skal gjennomføre et samleie, mister han opphisselsen. Han er i slutten av 20-årene, topp helse, trives i jobben, har et flott nettverk og er meget godt trent, slik at det er ikke noe fysisk i veien med ham. Før meg har han hatt ett forhold, med en eldre, betydelig mer erfaren kvinne som gå tydelig uttrykk for at hun ikke var fornøyd med ham, verken når det gjaldt størrelse eller prestasjon. (Jeg forsikrer ham hele tiden om at jeg er 100% fornøyd). En av grunnene til at han ikke klarer samleie, tror jeg er at da må han "prestere noe", i motsetning til ved munnsex eller manuell stimulering, da han ikke trenger å gjøre noe.

Jeg er noen år yngre og var jomfru da jeg traff ham. Følgelig har jeg hatt svært få samleier, til tross for at vi har vært sammen i over 4 år. Jeg er svært trang, og selv om jeg får mange orgasmer på andre måter, er et samleie ganske smertefullt for meg. Dette er grunnen til at vi ikke kan bruke stillinger der jeg styrer det hele - det går rett og slett ikke. Han må bruke litt makt hvis han i det hele tatt skal kunne klare å trenge inn i meg.

Siden jeg opplever samleie som smertefullt, har ikke dette vært et problem tidligere, vi har hatt masse annen sex og vært tilfredse med det. Men nå ønsker vi oss så inderlig barn! Med ett vellykket samleie kanskje en gang hver tredje måned, sier det seg selv at sjansene for å bli gravid, er mikroskopiske. Hva kan vi gjøre? (Mannen min er svært lite interessert i å bli med i terapi, og jeg har ikke lyst til å tvinge ham heller). Jeg innser at dette er like mye mitt problem, da han blir litt skremt av at det er så vondt for meg.

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Så flott at dere har funnet ut at god sex ikke bare er samleie, men det blir det – som du skriver - ikke barn av. Slik du beskriver problemet deres med samleie, virker det todelt. Du har vondt når han trenger inn i deg og han blir samtidig slapp. Sannsynligvis er årsaken til at det gjør vondt for deg at du strammer musklene i skjeden. Da kan du få hjelp ved å utføre øvelsene jeg foreslo for noen innlegg siden. Knip – slipp osv. Det er ikke bare viktig å lære seg å stramme PC-musklene, eller elskovsmusklene som de også kalles. Det er minst like viktig å lære seg å slappe av i musklene.

Det kan også hende at du har rester av jomfruhinna i behold og at det er årsaken til at det gjør vondt. Om du går til gynekolog vil han/hun finne ut av det og eventuelt ta noen små snitt. Det kan hende problemet til kjæresten din vil forsvinne når han opplever at du ikke lenger har vondt når dere har samleie.

Om dere har det travelt med å få barn, kan dere prøve en mer teknisk løsning i mellomtiden. Dere kan for eksempel gå til anskaffelse av en sprøyte av noe slag – uten spiss (for eksempel av typen som brukes til øreskylling). Husk rengjøring. Straks han har sprutet – for eksempel på magen din - kan dere suge opp sæden i sprøyta og overføre innholdet inn i skjeden din.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...