Gå til innhold

Kun sex eller forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av sex

Jeg har aldri hatt noe seriøst forhold til tross for at jeg er 23 år, men har hatt sex med menn jeg har holdt på med og datet. Litt fordi jeg selv har villet det, selvfølgelig, men mest fordi jeg trodde de ville bli glad i meg hvis vi hadde sex. Ofte har jeg synes at jeg ikke var helt klar for det, jeg liker å stole på en mann først, men har sagt ja likevel fordi jeg jo ikke vil være kjip elle vil at han skal miste interessen. Noe som ikke fungerte. For meg er sex noe man gjør av kjærlighet, for menn (hvertfall de jeg har vært sammen med) er det noe de gjør av fysisk behov. De har "vært med på leken", dvs flørtet, sett film, laget middag til meg eller vi har gjort det sammen, men etter at vi har hatt sex har det bare vært sex som har vært i fokus, ikke annen kos. Jeg blir lei meg av det, trodde jeg betydde noe, men tydeligvis ikke. Og dette har skjedd med flere menn. Jeg er jo et menneske, ikke et sexobjekt som er klart når de vil. Jeg har nok ofte sagt ja til å ha sex når jeg egentlig ikke vil, så har vel bare meg selv å takke når de tror de kan "bare" få sex. Har endt med å kutte de ut etter kort tid, for jeg vil jo ha en som er glad i meg som person, ikke som kun vil ha kroppen min.

Jeg har tenkt litt på det, jeg blir nok av mange betraktet som attraktiv, og får alltid mange tilbud på byen (takker nei, for det er jo ikke det jeg vil!) Kan det være at menn kun tenker på at jeg er pen - et godt "bytte", så kan de skryte av vennene sine at de har knullet meg? Er det sånn menn tenker, så skulle jeg ønske jeg var stygg.

Nesten gang har jeg tenkt å vente lenge med å ha sex, selv om jeg fysisk har veldig lyst. Jeg gidder ikke enda en runde med dette igjen. Har lav selvtillit fra før av, trenger ikke få det gnidd inn at jeg kun er god nok for sex, men ikke et forhold. Så jeg lurer på, etter hvor lang eller kort tid bør jeg gå med på å ha sex? Jo lenger jeg venter, og jo lenger han holder ut, jo mer interessert er han i meg, er det sånn det fungerer? Eller holder han bare ut fordi han venter på "belønning" - sex?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318444-kun-sex-eller-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kvinner har en sterk seksuell tiltrekningskraft på menn generellt, og det kan hende du er blandt de som har det.

Da kan det være du appelerer til urinstinktet i oss menn, og at du da tiltrekker deg "brunstapene".

Det er også mulig at du faller for de pene og attraktive mennene, de som "alle" andre jenter også vil ha, disse vil da kunne hoppe fra jente til jente og er neppe noe godt emne for å bygge ett langvarig forhold.

Skjønner din frustrasjon.

Viktig tema du tar opp her. Tror de fleste jenter har opplevd det du beskriver her og det er jammen ikke lett. Har selv prøvd å "spille kostbar" i lange tider, men det samme skjer etter vi tilslutt har hatt sex. Da er jeg plutselig ikke så interessant lengre. "Byttet er nedlagt og jakten er over".

I dine tilfeller der du beskriver at han nærmest leker enn slags lek med deg og "spiller kjæreste" synes jeg er skikkelig sleipt av ham. Han lurer deg jo faktisk og leker med følelsene dine. Tror allikevel at dette (desverre) er ganske vanlig blant noen gutter, men det sier jo også mye om deres moral og holdninger til jenter. Og det er jo ikke en sånn kjærest du vil ha? Du vil jo ha en som er ærlig og oppriktig? Det er allikevel ikke lett å skille de falske fra de snille og ordentlige.

Mitt eneste råd er å følge hjertet og ikke ha sex når du ikke er 100% sikker på om du vil. Og ja, det lønner seg stort sett og vente. Du kan allikevel ikke være helt sikkr på at han ikke lurer deg og kun er ute etter jakten og sex. Men dette er en risiko du rett og slett bare må ta og du kommer ihvertfall ingen vei ved å ikke forsøke. Det er ikke godt å føle seg "brukt og kastet" og denne følelsen kommer ofte sterkere frem ved å ha sex for tidlig. Det er ihvertfall min erfaring.

Jeg tror ikke gutta tenker så langt som jenter. De blir ikke så tilknyttet følelsesmessig i starten, og har ikke behov for å vite om det er noe å satse på på sikt.

Og de føler seg litt kvalt dersom dama vil vite om det er på alvor, for de tenker ikke slik.

Ja dette er hypoteser, jeg er mye eldre enn deg, men ting har nok ikke endret seg så mye. Man må ta tiden til hjelp. Og det beste rådet du har fått er å ikke ha sex hvis det ikke er utfra dine egne behov. Da bare ødelegger du noe i deg selv, på sikt. Lykke til, da.

Gjest cc byboy

Noen kvinner har en sterk seksuell tiltrekningskraft på menn generellt, og det kan hende du er blandt de som har det.

Da kan det være du appelerer til urinstinktet i oss menn, og at du da tiltrekker deg "brunstapene".

Det er også mulig at du faller for de pene og attraktive mennene, de som "alle" andre jenter også vil ha, disse vil da kunne hoppe fra jente til jente og er neppe noe godt emne for å bygge ett langvarig forhold.

Helt enig med Geir i det han skriver "Det er også mulig at du faller for de pene og attraktive mennene, de som "alle" andre jenter også vil ha, disse vil da kunne hoppe fra jente til jente og er neppe noe godt emne for å bygge ett langvarig forhold".

Som mann må jeg innrømme at sex betyr mye i starten av et forhold. Man er forelsket og gløder etter å kose, klå med mer.

Det skal legges til at jeg ventet i flere måneder i de lange forholdene jeg har hatt(og fortsatt har) før vi hadde sex - etter mitt ønske.

Som hankjønn så tror jeg at man reflekterer over mer enn bare sex jo eldre man blir. Hva med å se etter en noe eldre kjæreste, og la han vente en stund før du gir av deg selv.

Annonse

Viktig tema du tar opp her. Tror de fleste jenter har opplevd det du beskriver her og det er jammen ikke lett. Har selv prøvd å "spille kostbar" i lange tider, men det samme skjer etter vi tilslutt har hatt sex. Da er jeg plutselig ikke så interessant lengre. "Byttet er nedlagt og jakten er over".

I dine tilfeller der du beskriver at han nærmest leker enn slags lek med deg og "spiller kjæreste" synes jeg er skikkelig sleipt av ham. Han lurer deg jo faktisk og leker med følelsene dine. Tror allikevel at dette (desverre) er ganske vanlig blant noen gutter, men det sier jo også mye om deres moral og holdninger til jenter. Og det er jo ikke en sånn kjærest du vil ha? Du vil jo ha en som er ærlig og oppriktig? Det er allikevel ikke lett å skille de falske fra de snille og ordentlige.

Mitt eneste råd er å følge hjertet og ikke ha sex når du ikke er 100% sikker på om du vil. Og ja, det lønner seg stort sett og vente. Du kan allikevel ikke være helt sikkr på at han ikke lurer deg og kun er ute etter jakten og sex. Men dette er en risiko du rett og slett bare må ta og du kommer ihvertfall ingen vei ved å ikke forsøke. Det er ikke godt å føle seg "brukt og kastet" og denne følelsen kommer ofte sterkere frem ved å ha sex for tidlig. Det er ihvertfall min erfaring.

Hmm...

Jeg har aldri opplevd det å bli dumpa etter sex kom inn i bildet. Hverken tidlig eller senere i forholdet.

Men det kan jo hende at jeg bare har hatt sex med dem jeg har hatt lyst til å ha sex med. Pluss når jeg selv har hatt lyst på sex. Ikke fordi jeg har følt meg tvungen.

Gjest detgjørikkejeg

Hmm...

Jeg har aldri opplevd det å bli dumpa etter sex kom inn i bildet. Hverken tidlig eller senere i forholdet.

Men det kan jo hende at jeg bare har hatt sex med dem jeg har hatt lyst til å ha sex med. Pluss når jeg selv har hatt lyst på sex. Ikke fordi jeg har følt meg tvungen.

Kanskje du rett og slett er så heldig at du ubevisst går for bra menn som er forholdsmateriale.

Må si jeg måtte lese mange ganger før jeg fant ut hva "brun stapene" var! ;)

Gjest lei av sex

Hmm...

Du har vært heldig:)

Jeg har jo ikke bare hatt sex fordi han har villet det, har jo villet det selv en del ganger også;) Men har blitt dumpa for det:( Bør nok se etter en litt annen type menn fra nå av tror jeg.

Gjest lei av sex

Helt enig med Geir i det han skriver "Det er også mulig at du faller for de pene og attraktive mennene, de som "alle" andre jenter også vil ha, disse vil da kunne hoppe fra jente til jente og er neppe noe godt emne for å bygge ett langvarig forhold".

Som mann må jeg innrømme at sex betyr mye i starten av et forhold. Man er forelsket og gløder etter å kose, klå med mer.

Det skal legges til at jeg ventet i flere måneder i de lange forholdene jeg har hatt(og fortsatt har) før vi hadde sex - etter mitt ønske.

Som hankjønn så tror jeg at man reflekterer over mer enn bare sex jo eldre man blir. Hva med å se etter en noe eldre kjæreste, og la han vente en stund før du gir av deg selv.

Tenk å få oppleve at det er mannen som sier nei og at det ikke er jeg som "må være fornuftig" hele tiden! Har som regel opplevd at mannen har spurt rimelig ofte - og når jeg da har sagt nei en stund, er det jo grenser for hvor lenge jeg vil være "kjip". (Dessuten er det jo vanskelig når jeg har lyst selv også, og vet at det bare er meg selv det står på..)

Å vente flere måneder - det synes jeg var lenge, er det ikke vanskelig? Alle har jo sine fysiske behov også, synes det er vanskelig å legge de helt til side og bare fokusere på det som er taktisk lurt, jeg..

Gjest lei av sex

At jeg appellerer til urinstinktet?? Så nå bør altså jeg føle at det er meg det er noe galt med, ikke at de mennene jeg har datet har vært feil for meg.. Jeg håper da virkelig i så fall at det er menn der ute som klarer å se forbi det og se at jeg faktisk er en person;)

Jeg går heller for den siste teorien din, at jeg som regel faller for de attraktive mennene. skal prøve det ut neste gang, om jeg kan få en litt mindre attraktiv mann på kroken og se hvordan det utvikler seg...;) Men det er jo ikke så lett å bevisst gjøre dette, jeg blir jo tiltrukket av en annen type menn. Synes det blir litt feil ovenfor han å gå ut med en jeg egentlig ikke er tiltrukket av.. Men jeg kan jo gi det et forsøk..:)

Gjest lei av sex

Du sier det har skjedd med flere menn, har du vært forelsket i alle disse da? Om du ikke vil ha en mannlig venn å ha sex med, hvorfor ikke vente med sex til du er forelsket?

Nei, jeg har ikke vært forelsket i alle, men har hatt følelser for alle. (vært tiltrukket og betatt av dem) Jeg ville aldri hatt sex med en mann jeg ikke var tiltrukket av, bare for sexens skyld! Det er også litt vanskelig for meg å skille mellom når man er forelsket og når man er veldig betatt. Cluet her er vel kanskje å vente lenge med sex uansett, sånn at man blir sikker. Og fremfor alt unngå situasjoner der sex kan skje.

Annonse

At jeg appellerer til urinstinktet?? Så nå bør altså jeg føle at det er meg det er noe galt med, ikke at de mennene jeg har datet har vært feil for meg.. Jeg håper da virkelig i så fall at det er menn der ute som klarer å se forbi det og se at jeg faktisk er en person;)

Jeg går heller for den siste teorien din, at jeg som regel faller for de attraktive mennene. skal prøve det ut neste gang, om jeg kan få en litt mindre attraktiv mann på kroken og se hvordan det utvikler seg...;) Men det er jo ikke så lett å bevisst gjøre dette, jeg blir jo tiltrukket av en annen type menn. Synes det blir litt feil ovenfor han å gå ut med en jeg egentlig ikke er tiltrukket av.. Men jeg kan jo gi det et forsøk..:)

''Men det er jo ikke så lett å bevisst gjøre dette, jeg blir jo tiltrukket av en annen type menn. ''

Du må prøve å fokusere på noe annet enn det rene utseendet, kanskje? Selv synes jeg både humor og intelligens kan være utrolig sexy *S* (men egenskapene er sjelden tilstrekkelig i seg selv, da).

jeg skjønner veldig godt hva trådstarter mener.har følt og føler det delvis sånn nå jeg også.de fleste menn jeg har møtt har nesten bare vært interessert i sex.tror menn er litt anderledes enn kvinner sånnsett.min erfaring er desverre slik.men at eldre menn er bedre vet jeg ikke.jeg har vært med to menn,begge ti år eldre enn meg.så viser det seg at begge de to er mest interessert i sex,fremfor et forhold.så det er ikke alltid det er sånn iallefall.

Hmm...

Ja, det er jo i grunnen ikke rart mange jenter får dårlig selvtillit ifm sex. det er jo lett å mistenke at jentene ikke ser ut i måneskinn uten klær, eller er så elendige i senga at gutta rømmer:-/

Heldigvis vet jeg at dette som regel ikke er tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...