Gå til innhold

kvise kjønnsleppe

Anbefalte innlegg

Gjest kattikarl

jeg har fått enn slags "underjordisk" kvise/bull på indre kjønnsleppe. Den kjennes ut som en kvise som er fristende å klemme. Den gjør ikke vondt og de kommer ingenting ut når jeg klemmer på den. Vet jeg har hatt liknende "kvise" før men da gjorde den vondt og var veldig øm når jeg klemte på den. Jeg lurer på hva dette kan være? Er det noe farlig. Var hos gynekolog for celleprøve,innsetting av spiral og sjekke av underliv med vaginal ultralyd for 3 uker siden (var da 9 uker siden førdsel) hadde da nettopp fått kvisa/klumpen så spurte ikke hva det var for jeg antok det var en kvise som snart forsvant. Gynkologen sa ingenting om den mulig han ikke så den, klumpen/kvisa er ikke særlig rød.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318452-kvise-kj%C3%B8nnsleppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

De indre kjønnslepper har rikelig med talgkjertler (fettkjertler) som gir ’smøring’ og beskyttelse til skjedeinngangen. De kan hovne opp hvis en utførselsgang er stoppet og de kan bli betente (er da ømme). Du trenger ikke gjøre noe så lenge du ikke har plager. En annen mulighet er en hevelse av Bartholinkjertelen som sitter dypere i det ytre kjønnsorganet, her kan utførselsgangen også bli tilstoppet, men hevelsen vil være større, som en hasselnøtt, evt. valnøtt. Her er det heller ikke nødvendig med behandling hvis du er lite plaget.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...