Gå til innhold

betennelse etter anal- og vaginalsex

Anbefalte innlegg

Gjest Eggstokkbetennelse

Hei, jeg leste at du skrev man kan få skumle infeksjoner/betennelser ved å gå fra analsex til vaginalsex uten kondom/vaske seg.. dessverre så gikk det litt for hett for seg for typen min og meg vi gjorde nettopp det.. angrer veldig nå, og er veldig redd for å ha fått betennelse på eggleder som igjen kan gi sterilitet?! Hva bør jeg gjøre? Kan jeg gå rett til gynokolog til undersøkelse eller må jeg innom fastlegen? Jeg føler jeg har litt vondt nedentil/nederst på magen nå, og synes det lukter vondt nedentil nå.. Kan jeg ha en eggstokkbetennelse? Hva bør jeg gjøre? Det er et par uker siden nå, men jeg har ikke sjekket meg ennå.. Hvor fort kan man bli steril?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318454-betennelse-etter-anal-og-vaginalsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg har hatt analsex masse ganger uten et snev av betennelse av noe slag, og har vel ikke bekymret meg heller. Fastlegen kan undersøke deg om du er i tvil. Eggstokkbetennelse er visstnok veldig vondt og man blir skikkelig syk, så det blir nok mer en bare litt lukt om du skulle få det.

Jeg har hatt analsex masse ganger uten et snev av betennelse av noe slag, og har vel ikke bekymret meg heller. Fastlegen kan undersøke deg om du er i tvil. Eggstokkbetennelse er visstnok veldig vondt og man blir skikkelig syk, så det blir nok mer en bare litt lukt om du skulle få det.

Her mente vel trådstarter at partneren først har vært inne i analen hennes og deretter gått rett over til vagina uten å vaske seg først - og det er jo ikke noe særlig med tanke på betennelser.

Det er nok helst dersom du går med ubehandlet eggstokkbetennelse i lange at du kan risikere sterilitet. Dine symptomer kan også være en reaksjon på at du går rundt og er veldig nervøs for dette og derfor blir ekstra oppmerksom på hvert minste lille ubehag som du vanligvis kanskje ikke ville registrert?

Jeg ville slappet av og gitt det litt mer tid. Blir det ikke bedre eller enda verre bør du heller vurdere legen. Du kan også bestille time direkte hos gynokolog, dersom du synes det er ubehagelig og ta opp dete tema med fastlegen din. Men da blir det noe dyrere.

• 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog

Det er økt risiko for infeksjon når dere går fra anus til skjeden, uten at penis blir rengjort eller dere bytter kontdom. Men det kan ha gått bra, så det er mulig du engster deg unødig.

Likevel, dersom du har mistanke, sjekk ut om du kan ha fått en infeksjon. Gå til en gynekolog eller fastlegen din og få sjekket dette.

Hvis du har fått en infeksjon er det viktig å få konstatert dette tidlig, selv om du må nok må gå med ubehadlet infeksjon en stund før det evt. kan føre til sterilitet. Nøyaktig hvor lang tid som gjør det risikabelt, kan ikke jeg svare på. Da får du bedre svar på forum for gynekologi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...