Gå til innhold

Hvordan få skifergulvet rent og pent?

Anbefalte innlegg

Vii har svart skifer i gangen hos oss. Vi pleier stort sett bare å stovsuge eller å vaske med grønnsåpe, men gulvet ser skittent ut. Hvordan får vi det shiny og fint igjen? Nå er det matt og livløst.

Har også klart å søle noen malingdråper på det, men får dem ikke vekk. Det er lenge siden, så de er hardt størknet. Noen råd for hvordan gulvet kan bli pent igjen?

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Du må sikkert behandle det igjen, enten med klinker olje eller klinker rens. Jeg er litt usikker på hvilken, så spør i butikken. Jeg mener jeg har olje både på skiferen bak ovnen og gulvet, men litt usikker, så det beste er og spørre fagfolk hva du skal behandle med.

Jeg behandler gulvet en sjelden gang, ellers vasker jeg med microklut og rent vann. Skiferen her er like fin som ny.

Malingsflekkene her gikk så og si bort med microklut, men gni ikke for hardt. Har ikke fått bort alt, men det blir skjult av guttungens og mitt rot for det meste ;o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1226934307' post='4016816]

Du må sikkert behandle det igjen, enten med klinker olje eller klinker rens. Jeg er litt usikker på hvilken, så spør i butikken. Jeg mener jeg har olje både på skiferen bak ovnen og gulvet, men litt usikker, så det beste er og spørre fagfolk hva du skal behandle med.

Jeg behandler gulvet en sjelden gang, ellers vasker jeg med microklut og rent vann. Skiferen her er like fin som ny.

Malingsflekkene her gikk så og si bort med microklut, men gni ikke for hardt. Har ikke fått bort alt, men det blir skjult av guttungens og mitt rot for det meste ;o)

Takk for svar! :)Skal teste ut det du sier, jeg!

Gjest Shira :o)

Takk for svar! :)Skal teste ut det du sier, jeg!

Jeg spurte sambo, han sier at du skal bruke klinker rens, så kan du ha klinker olje på etterpå.

Det er lenge siden sist jeg gjorde det, men gulvet er pent enda, så det holder en god stund :o)

Gjest Kristiansen

Ser du allerede har fått gode råd, så jeg skal ikke si mer om det, men jeg vil bare si: Ikke bruk grønnsåpe til vaskingen av gulvet, det gjør det matt.Grønnsåpe legger alltid en hinne igjen på det du vasker, og noe er jo det bra, men ikkenår man vil det skal være blankt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...