Gå til innhold

PCO

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig91

Hei, jeg er ei jente på 17 år som var hos en gynokolog for første gang 17.11.08 ang prevensjon. Jeg vil slutte på p-pillen og vil ikke ha noe mer med "hormonknasking" å gjøre, så jeg tenkte jeg kunne få en kobberspiral. Jeg klagde på p-pillen om at den gav meg kviser og småblødninger iblant (noe som er sant). Da gynokologen undersøkte meg sa han at jeg hadde PCO og ville ikke sette inn spiral. Han mente at det ville bli uforandret med småblødningene mine og at det var pga PCO og IKKE p-pillene! Jeg har gått på pillen i et og et halvt år og min menstruasjon var regelmessig og jeg hadde ganske få kviser før jeg begynte med det. Han tok meg rett og slett ikke seriøst og sa at jeg kunne prøve en annen p-pille eller p-ring. Vi ble mer eller mindre enige om at jeg skulle gå p-pillefri i 2 måneder og så se om "alt er på plass igjen" så skal han vurdere om jeg skal få spiral eller ikke. Hvis det er slik at jeg har PCO, kan jeg ikke bruke spiral da? Burde jeg følge hans råd eller oppsøke en annen gynokolog? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318590-pco/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...