Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finnes det noen der ute som kan komme med gode råd til min samboer, meg og våre nære?

Historien er som følger:

For et par år siden ble det brudd mellom min samboer og eksen. Dette kom svært overraskende på samboeren min og det viste seg at eksen over tid hadde planlagt dette både med hensyn til felles eiendom og deres barn, nå 11 år. Eksen har hatt flere mislykkede forretninger som medførte at min samboer sto nærmest ribbet tilbake økonomisk, i tillegg gjør eksen flere forsøk på å påføre henne nye økonomiske tap i kjølevannet av deres nå oppløste ekteskap. Men dette er allikevel ikke det verste, i perioden rett etter bruddet klarte eksen å beholde

barnet hos seg og klarte å få henne til å tro at det var moren som alene var skyld i bruddet og tilsynelatende også i alt annet som var galt, kort sagt hun ble manipulert og på dette/tilsvarende område® er han dyktig. Gjennom opprivende rettssak som moren vant, men som faren anket. Etter senere forlik fikk han den daglige omsorgen og moren har barnet hos seg hver 3. uke. Denne ordningen valgte moren å akseptere i det håp om at barnet over tid skal få et riktigere syn på virkeligheten og at en ny rettssak ville blitt helt ødeleggende for hennes forhold til barnet, som da og fortsatt er under sterk innflytelse av faren.

I perioder er barnet ved sine opphold hos oss grei og imøtekommende, men etter disse gode periodene er det tydelig at eksen har hatt negativ påvirkning på barnet, dette hører vi klart i telefonsamtalene og besøkene deretter. I de mer vanskelige samværene kommer fortvilelsen klart fram spesielt hos moren, men også for oss andre.

Når han benytter barnet på denne måten for å ramme moren, hvilken far er han egentlig og vi lurer stadig på hvordan noen i det hele tatt får seg oppføre på en slik måte. Slik vi ser det rammer dette egentlig like mye barnet, er han i det hele tatt ikke i stand til å se dette?

Er det noen som kjenner seg igjen? Hvordan skal vi gripe dette an? Føler oss helt hjelpeløse når vi prøver å få tillit hos barnet, det er så alt for lett å trå feil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318623-hva-m%C3%A5-hun-t%C3%A5le/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt klart at det er barnet som rammes hardest i et slikt spill som du skisserer.

Skal det bli en slutt på dette, må dere kanskje prøve å dokumentere hva han driver med. Før logg. Om mulig ta opp telefonsamtaler. Gjør alt dere kan for å vise hvordan han er.

Så må moren evt. igjen prøve å få omsorgen.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...