nemi9 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg husker rett og slett ikke når jeg hadde mens sist, men jeg startet på pillen igjen for 8 dager siden. (Jeg vet at man bør bruke annen prevensjon i tillegg i 1-2 uker når man ikke starter på nytt brett 1.dag med mens, men det har ikke jeg gjort). Dermed vil jeg helst ikke måtte vente på en evt.uteblitt mens, som jo nå fort kan ta 1 måned når jeg akkurat har starta på nytt brett. I alle fall; jeg startet på brettet en tirsdag. Tok pillen onsdag, men glemte torsdag, så den tok jeg samtidig som fredag. Fredag hadde jeg ubeskyttet sex... Kan jeg da ha blitt gravid? Tirsdagen etter var jeg skikkelig dårlig i magen hele dagen, og løp på do 4 ganger med bløt avføring. Nå er det onsdag og jeg har hatt bløt avføring i dag og.... Kan dette bety at jeg er gravid? Kan det gå så fort, og kan en test påvise dette allerede? Håper noen kan svare fort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318642-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja det kan godt tenkes Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvorvidt en test kan avsløre graviditet nå, kommer jo an på når du er i syklusen / hvor lenge det er siden du hadde mensen sist. I og med at du ikke husker det, er det vanskelig å vite. En test er nokså sikker den dagen du ellers venter mensen, dvs 28 dager (eller hvor lang sykuls du har, det er individuelt) etter forrige gang du fikk mensen. Du får prøve å tenke tilbake, og finne ut når det helt sikkert er (minst) en måned siden du fikk mensen sist. Når du glemmer en pille i begynnelsen av brettet, og du ikke har begynt med pillene føste dag i syklusen din, er det stor sjanse for at du kan ha hatt eggløsning i tilknytning til samleiet, og at du kan ha blitt gravid. Du bør kjøpe inn kondomer som dere bruker så lenge pillene ikke er sikre ennå, eller hvis du i løpet av de siste ukene har glemt en pille eller tatt en pille for sent. Ha kondomer ligende de stedene det kan være behov for det (dvs både hos deg og hos kjæresten din) Sett alarm som piper på mobiltelefonen din, på den tiden du skal ta pillene. Ha pillene liggende et sted hvor du alltid har de med deg (med mindre du alltid sover i samme seng, er det bedre at de feks ligger i et etui i sminkepungen din eller noe annet du alltid har med deg hvis du sover borte, veske, lommebok..). snakk med kjæresten din, og forklar ham hvorda pillene virker, og når de ikke virker (hvis du ikke tar de til riktig tid hver dag, hvis du kaster opp en pille, hvis du begynner med pillene på feil tidspunkt i syklusen osv), og lov ham at du alltid gir ham beskjed om du har grunn til å tror at pillene ikke virker, og si at han må være positiv til å bruke kondom (under hele samleiet) i disse tilfellene, med mindre han og du gjerne vil bli foreldre. Er det sjanse for at du jan være gravid, må du skynde deg å bestille en hastetime hos legen. Vil du behode barnet, er det mange forhåndsregler du skal ta, mht kosttilskudd og hva du ikke skal drikke / spise. Vil du ikke beholde barnet, er det bedre desto tidligere man finner det ut. Hver dag teller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318642-gravid/#findComment-2624420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nemi9 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Hvorvidt en test kan avsløre graviditet nå, kommer jo an på når du er i syklusen / hvor lenge det er siden du hadde mensen sist. I og med at du ikke husker det, er det vanskelig å vite. En test er nokså sikker den dagen du ellers venter mensen, dvs 28 dager (eller hvor lang sykuls du har, det er individuelt) etter forrige gang du fikk mensen. Du får prøve å tenke tilbake, og finne ut når det helt sikkert er (minst) en måned siden du fikk mensen sist. Når du glemmer en pille i begynnelsen av brettet, og du ikke har begynt med pillene føste dag i syklusen din, er det stor sjanse for at du kan ha hatt eggløsning i tilknytning til samleiet, og at du kan ha blitt gravid. Du bør kjøpe inn kondomer som dere bruker så lenge pillene ikke er sikre ennå, eller hvis du i løpet av de siste ukene har glemt en pille eller tatt en pille for sent. Ha kondomer ligende de stedene det kan være behov for det (dvs både hos deg og hos kjæresten din) Sett alarm som piper på mobiltelefonen din, på den tiden du skal ta pillene. Ha pillene liggende et sted hvor du alltid har de med deg (med mindre du alltid sover i samme seng, er det bedre at de feks ligger i et etui i sminkepungen din eller noe annet du alltid har med deg hvis du sover borte, veske, lommebok..). snakk med kjæresten din, og forklar ham hvorda pillene virker, og når de ikke virker (hvis du ikke tar de til riktig tid hver dag, hvis du kaster opp en pille, hvis du begynner med pillene på feil tidspunkt i syklusen osv), og lov ham at du alltid gir ham beskjed om du har grunn til å tror at pillene ikke virker, og si at han må være positiv til å bruke kondom (under hele samleiet) i disse tilfellene, med mindre han og du gjerne vil bli foreldre. Er det sjanse for at du jan være gravid, må du skynde deg å bestille en hastetime hos legen. Vil du behode barnet, er det mange forhåndsregler du skal ta, mht kosttilskudd og hva du ikke skal drikke / spise. Vil du ikke beholde barnet, er det bedre desto tidligere man finner det ut. Hver dag teller. Jeg vet nå med sikkerhet at jeg fikk mens 24 sept. Jeg har tidligere vært flink å notere det på tlf når den kom. Jeg vet også med sikkerhet at jeg har hatt mens etter den tid. Jeg har alltid hatt regelmessig mens fra jeg fikk den som 12-åring og er nå 29 uansett om jeg har gått på pilla eller ikke, men i løpet av oktober har jeg gjort et eller et par forsøk på å starte på pillen igjen fast. Jeg har ikke kjæreste, men bruker å ha sterke menssmerter og vil derfor helst gå på pillen fast. Det kan dermed hende at jeg fikk mensen igjen rundt 24 oktober, at jeg da gjorde et hederlig forsøk på å starte på pillen 1.mensdag, men at det sklei ut, og at jeg nå har startet på nytt brett igjen. Jeg vet at det er å tulle med kroppen, men det er en feil jeg har gjort og innser det. HVIS det nå er som jeg sier her, så har jeg altså da hatt ubeskytta sex ca 3 uker etter forrige mens. Hvis man da kombinerer det med at jeg startet på det nye brettet 11 nov og tok de 2 første til rett tid, men tok nr 3 og 4 på dag 4...... hva tror du da? Det at jeg nå løper på do med rennende mage, kan det kanskje da bare skyldes at jeg har tukla med kroppen? Lov å håpe, for jeg vil IKKE ha noe barn.... Er takknemlig for alle svar, men ser at mange svarer ganske moraliserende her inne. Det vil jeg slippe. Jeg vet jeg har vært dust, så ingen trenger å bruke tid på å si sånt:) Jeg har for øvrig nå lagt inn alarm som skal pipe hver dag.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318642-gravid/#findComment-2624445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.