Gå til innhold

Ventet lenge nok

Anbefalte innlegg

Det er jo rart at det var riktig å fri forrige gang og ikke denne gangen da. Han sier at han aldri har hatt slike følelser før som han har for meg. Det burde bety at det er enda riktigere denne gangen?

Jeg vet ikke hva du mener med at man ikke kan vente frieri før det har gått 7 år eller mer.

Jeg syns ikke to år er lenge å vente jeg da, og jeg syns det er litt overdrevet å beskylde en mann som sier han har det fantastisk sammen med deg, for å "lure deg" fordi om han ikke har fridd til deg. Hvor er tilliten hen liksom. For noen er det riktig å gifte seg etter 6 måneder, for andre er det riktig etter 15 år. Jeg anbefaler deg bare å nyte kjærligheten til kjæresten din i fulle drag istedetfor å bli spist opp av nag over at han ikke har fridd til deg ennå. Han er i full stand til å elske deg og forplikte seg overfor deg selv om han ikke faller på kne med det samme.

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

24

• mrxx

22

• Lotte :o)

6

• henrikke71

4

Mest aktive i denne tråden

Forrige gang fridde han til en dame han ikke engang hadde sterke følelser for. Det har han for meg. Der ligger den store forskjellen og min forundring. Han fridde til en dame han ikke var glad i. Han sier at de følelsene han har for meg‚ har han aldri vært i nærheten av å ha for noen før.

''Han sier at de følelsene han har for meg‚ har han aldri vært i nærheten av å ha for noen før.''

Det bør da bety mye mer enn et frieri - særlig med tanke på at han vet at frieri ikke nødvendigvis fører til evig lykke.

Det er jo rart at det var riktig å fri forrige gang og ikke denne gangen da. Han sier at han aldri har hatt slike følelser før som han har for meg. Det burde bety at det er enda riktigere denne gangen?

Jeg vet ikke hva du mener med at man ikke kan vente frieri før det har gått 7 år eller mer.

Hadde ei jente begynt å bable til meg om vi skulle gifte oss etter to år hadde jeg skygget banen raskt.

Jeg synes du analyserer dette altfor mye og er altfor kravstor i forhold til dette. Jeg fatter ikke hvorfor det haster slik, er du sjalu fordi han fridde raskt til eksen?

Gjest bridetobee

Hadde ei jente begynt å bable til meg om vi skulle gifte oss etter to år hadde jeg skygget banen raskt.

Jeg synes du analyserer dette altfor mye og er altfor kravstor i forhold til dette. Jeg fatter ikke hvorfor det haster slik, er du sjalu fordi han fridde raskt til eksen?

Neida, jeg «babler ikke». Han vet ikke hvor inderlig jeg ønsker meg dette.

Jeg er ikke sjalu, men forundret. Hvorfor han ikke ønsker dette med meg, når han er så glad i meg og når han sier at «ekteskapet er den riktigste samlivsform for meg»

''Hadde ei jente begynt å bable til meg om vi skulle gifte oss etter to år hadde jeg skygget banen raskt.''

Virkelig?? Det var da kategorisk!

Det er én ting å si at man ikke kan eller bør _forvente_ frieri etter to år, men at voksne mennesker som har bodd sammen i to år snakker om giftemål kan umulig være sjokkerende?

Annonse

Forrige gang fridde han til en dame han ikke engang hadde sterke følelser for. Det har han for meg. Der ligger den store forskjellen og min forundring. Han fridde til en dame han ikke var glad i. Han sier at de følelsene han har for meg‚ har han aldri vært i nærheten av å ha for noen før.

''Forrige gang fridde han til en dame han ikke engang hadde sterke følelser for. ''

Jeg må ærlig talt si jeg hadde stusset litt over en mann som f(sier han) fridde til en han ikke har særlig sterke følelser for.

''Hadde ei jente begynt å bable til meg om vi skulle gifte oss etter to år hadde jeg skygget banen raskt.''

Det er én ting å si at man ikke kan eller bør _forvente_ frieri etter to år, men at voksne mennesker som har bodd sammen i to år snakker om giftemål kan umulig være sjokkerende?

To år er svært kort tid, tross alt og jeg hadde ikke følt noe behov for å gifte meg da. Det går lang tid før man virkelig kjenner hverandre.

Neida, jeg «babler ikke». Han vet ikke hvor inderlig jeg ønsker meg dette.

Jeg er ikke sjalu, men forundret. Hvorfor han ikke ønsker dette med meg, når han er så glad i meg og når han sier at «ekteskapet er den riktigste samlivsform for meg»

Jeg synes det ikke er så rart jeg, han har tross alt noe i ryggsekken sin som har drar med seg videre og er litt mer på vakt og mer forsiktig nå. Dette har helt sikkert ikke noe med deg å gjøre, men hva han har av tidligere erfaringer.

Han har også blitt eldre, som igjen kanskje har ført til at han vet nå at første gangen var altfor tidlig.

Jeg skjønner ikke hva som haster.

Forresten....sjokkerende? hvem har snakket om sjokk her da?

To år er svært kort tid, tross alt og jeg hadde ikke følt noe behov for å gifte meg da. Det går lang tid før man virkelig kjenner hverandre.

At du ikke hadde følt behov for å gifte deg etter to år er selvsagt helt ok, og også det at du ville hatt bedre tid på å bli kjent.

Jeg bare stusset over at du ville ha skygget banen dersom en du hadde bodd sammen med i 2 år hadde begynt å snakke om bryllup.

Jeg for min del flyttet ikke sammen med kjæresten min som en slags testperiode for å se om forholdet var liv laga. Intensjonen var helt klart at dette var mannen i mitt liv, selv om vi bare hadde kjent hverandre 8 mnd før vi flyttet sammen. Jeg er veldig glad ikke han skygge banen ihvertfall over snakk om giftemål tidlig i samboerforholdet.

Annonse

Jeg synes det ikke er så rart jeg, han har tross alt noe i ryggsekken sin som har drar med seg videre og er litt mer på vakt og mer forsiktig nå. Dette har helt sikkert ikke noe med deg å gjøre, men hva han har av tidligere erfaringer.

Han har også blitt eldre, som igjen kanskje har ført til at han vet nå at første gangen var altfor tidlig.

Jeg skjønner ikke hva som haster.

Jeg er enig med deg i dette, altså:-)

Jeg ville bare si at mine kommentarer ovenfor om din "baneskygging" ikke er påvirket av trådstarters konkrete situasjon.

Jeg skjønner godt at han vurdere dette annerledes nå enn i første omgang, ettersom han jo har en del "baggasje" med seg.

At du ikke hadde følt behov for å gifte deg etter to år er selvsagt helt ok, og også det at du ville hatt bedre tid på å bli kjent.

Jeg bare stusset over at du ville ha skygget banen dersom en du hadde bodd sammen med i 2 år hadde begynt å snakke om bryllup.

Jeg for min del flyttet ikke sammen med kjæresten min som en slags testperiode for å se om forholdet var liv laga. Intensjonen var helt klart at dette var mannen i mitt liv, selv om vi bare hadde kjent hverandre 8 mnd før vi flyttet sammen. Jeg er veldig glad ikke han skygge banen ihvertfall over snakk om giftemål tidlig i samboerforholdet.

Jeg hadde nok begynt å lure sterkt hvis noen hadde begynt å lage for mye styr om giftemål kun etter to år. Da hadde jeg nok tenkt tanken på å trekke meg unna, fordi jeg hadde sterkt lurt på hva som egentlig lå bak.

Jeg er enig med deg i dette, altså:-)

Jeg ville bare si at mine kommentarer ovenfor om din "baneskygging" ikke er påvirket av trådstarters konkrete situasjon.

Jeg skjønner godt at han vurdere dette annerledes nå enn i første omgang, ettersom han jo har en del "baggasje" med seg.

Det er akkurat det jeg mener, jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke forstår dette og jeg skjønner ikke hvorfor det haster heller.

''To år er svært kort tid, tross alt og jeg hadde ikke følt noe behov for å gifte meg da. Det går lang tid før man virkelig kjenner hverandre.''

Jeg giftet meg med min mann da vi hadde kjent hverandre i halvannet år, og da hadde vi vært forlovet et knapt år allerede.

Syntes jeg kjent ham rimelig godt allerede etter et halvt år (og jeg tok ikke feil, nå er det snart 10 år siden).

Jeg hadde nok begynt å lure sterkt hvis noen hadde begynt å lage for mye styr om giftemål kun etter to år. Da hadde jeg nok tenkt tanken på å trekke meg unna, fordi jeg hadde sterkt lurt på hva som egentlig lå bak.

Er det så utenkelig at en som har bodd sammen med deg i to år kunne tenke seg å fortsette med det resten av livet? ;-)

Jeg vet ikke hva du mener med "mye styr", men jeg kan skjønne at en del menn kan bli litt usikker dersom dama virker mest opptatt av å ha et superflott og dyrt bryllup, fremfor å være mest opptatt av parforholdet.

Men det å ønske å gifte seg med den man mener er mannen i sitt liv kan e.m.m. ikke i seg selv anses som "mye styr".

''To år er svært kort tid, tross alt og jeg hadde ikke følt noe behov for å gifte meg da. Det går lang tid før man virkelig kjenner hverandre.''

Jeg giftet meg med min mann da vi hadde kjent hverandre i halvannet år, og da hadde vi vært forlovet et knapt år allerede.

Syntes jeg kjent ham rimelig godt allerede etter et halvt år (og jeg tok ikke feil, nå er det snart 10 år siden).

''Syntes jeg kjent ham rimelig godt allerede etter et halvt år (og jeg tok ikke feil, nå er det snart 10 år siden).''

Herligheten, så lang tid dere brukte, da! :-) Personlig synes jeg 6-7 uker er nok når man snakker om frieri. Og vi synger på 12. verset.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...