Gjest Kristine -25- Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei, Har gått på p-piller (Trionetta,Yasmine, Cerazette, Yasminelle), med noen opphold, i ca. 7 år. Sluttet på dem i Juli i år da meg og samboer ønsker å få barn. Fikk normal mens i begynnelsen av August. I september fikk jeg en litt rar menstruasjon (mer sparsom enn vanlig). I begynnelsen av Oktober fikk jeg ingen mens. Oppdaget at jeg var gravid, men spontanaborterte (var 2-4 uker på vei). Fikk mensen igjen først i dag, men den er mer sparsom enn det den var før (Har alltid hatt en regelmessig mens med moderate til kraftige blødninger). Ønsker sterkt å bli gravid, men er redd jeg aldri kommer til å bli det igjen. Synes det er rart at mensen er mer sparsom enn hva den pleide å være, er tross alt 4 mnd siden jeg sluttet på p-pillen. Da jeg spontanaborterte fikk jeg en innvendig ultralyd og alt var fint, men er redd det er noe galt med meg hormonelt. Bør jeg gå til lege for nærmere utredning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318740-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid-sparsom-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Den første menstruasjon etter en abort er ofte annerledes, og det betyr ikke at det er noe galt med dine hormoner. Du får se når du får nesten menstruasjon, det normale er syklus på 21 til 35 dager (fra første til første dag). Hvis det går tre måneder med uregelmessighet kan du søke lege, men det er ikke grunn til å gjøre det før den tid. Hvis siste menstruasjon var meget svak, kan du i teorien være gravid igjen, så ta en test for en ordens skyld. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318740-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid-sparsom-mens/#findComment-2627849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.