Gjest The Loser Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Her er jeg igjen - lille meg med hodet fullt av motløshet og livet fullt av utfordringer. Midt i en ufrivillig separasjon, med barn som sliter, psyke som skranter bekymringsverdig og en svært usikker økonomisk framtid. Jeg ville aldri være alene, klarer ikke innfinne meg med at jeg skal være det, for jeg klarer ikke barna alene! Jeg klarer ikke å se en framtid med håp i, ingen framtid jeg vil ha. Finnes det noen der ute som kan gi meg litt håp? -Tapertrynet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal prøve å gi deg håp! Jeg har vært i en situasjon som ligner din, selv om jeg var i en frivillig skillsmisseprosess, var den svært vanskelig pga et skyhøyt konfliktnivå. Ting BLIR bedre! Det roer seg når du gir det tid! Men det kan hende du må gi det MYE tid. Dersom psyken din skranter drastisk, synes jeg du skal ta kontakt med fastlegen og legge det fram. Kanskje kunne du hatt nytte av å snakke litt med noen, det kan være at fastlegen kan være til hjelp - eller vedkommende kan evt henvise deg videre. Jeg husker ikke hvordan situasjonen din er mht hvor store barna dine er? Kunne du brukt helsesøster litt aktivt en periode - jeg tenker spesielt hvis barna dine er ganske små? Se om du kan få litt avlasning med barna? Slekt og venner? Jeg hadde noen svært, svært gode støttespillere i den vanskelige tiden - og de er der ennå når jeg trenger dem. Mht den økonomiske siden kan det være fornuftig å investere noen kroner i en advokat for å hjelpe til med oppgjør. Særlig dersom det ser ut til å bli en småskitten oppvask. Sjekk ut om du har krav på fri rettshjelp aller først! Det er steintøft når det står på, men det BLIR bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2625834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Loser Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal prøve å gi deg håp! Jeg har vært i en situasjon som ligner din, selv om jeg var i en frivillig skillsmisseprosess, var den svært vanskelig pga et skyhøyt konfliktnivå. Ting BLIR bedre! Det roer seg når du gir det tid! Men det kan hende du må gi det MYE tid. Dersom psyken din skranter drastisk, synes jeg du skal ta kontakt med fastlegen og legge det fram. Kanskje kunne du hatt nytte av å snakke litt med noen, det kan være at fastlegen kan være til hjelp - eller vedkommende kan evt henvise deg videre. Jeg husker ikke hvordan situasjonen din er mht hvor store barna dine er? Kunne du brukt helsesøster litt aktivt en periode - jeg tenker spesielt hvis barna dine er ganske små? Se om du kan få litt avlasning med barna? Slekt og venner? Jeg hadde noen svært, svært gode støttespillere i den vanskelige tiden - og de er der ennå når jeg trenger dem. Mht den økonomiske siden kan det være fornuftig å investere noen kroner i en advokat for å hjelpe til med oppgjør. Særlig dersom det ser ut til å bli en småskitten oppvask. Sjekk ut om du har krav på fri rettshjelp aller først! Det er steintøft når det står på, men det BLIR bedre! Jeg har et langt psykiatrisk rulleblad, og har en terapeut. Synes ikke det er tilstrekkelig nå. Har en kronisk lidelse med mange nedturer. Bup og barnevernet er koblet inn for barna. Det med fri rettshjelp - jeg finner ikke ut av reglene. Prøver å lese på nettet men blir ikke klokere. Kanskje jeg bare skal bestille time hos advokat og ta det opp der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2625862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Loser Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg skal prøve å gi deg håp! Jeg har vært i en situasjon som ligner din, selv om jeg var i en frivillig skillsmisseprosess, var den svært vanskelig pga et skyhøyt konfliktnivå. Ting BLIR bedre! Det roer seg når du gir det tid! Men det kan hende du må gi det MYE tid. Dersom psyken din skranter drastisk, synes jeg du skal ta kontakt med fastlegen og legge det fram. Kanskje kunne du hatt nytte av å snakke litt med noen, det kan være at fastlegen kan være til hjelp - eller vedkommende kan evt henvise deg videre. Jeg husker ikke hvordan situasjonen din er mht hvor store barna dine er? Kunne du brukt helsesøster litt aktivt en periode - jeg tenker spesielt hvis barna dine er ganske små? Se om du kan få litt avlasning med barna? Slekt og venner? Jeg hadde noen svært, svært gode støttespillere i den vanskelige tiden - og de er der ennå når jeg trenger dem. Mht den økonomiske siden kan det være fornuftig å investere noen kroner i en advokat for å hjelpe til med oppgjør. Særlig dersom det ser ut til å bli en småskitten oppvask. Sjekk ut om du har krav på fri rettshjelp aller først! Det er steintøft når det står på, men det BLIR bedre! Angående støttespillere - har ingen slekt her, og alle vennene mine har nok med sine egne barn, jeg kan ikke lesse mer på dem Og barna mine er utrygge, de er redd jeg skal forsvinne for dem (bli innlagt, har vært litt av det siste året). Da blir det så feil å plassere dem hos andre. Skulle heller hatt noen her hos meg. FOR ei syting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2625865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slik var det hos meg Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg har et langt psykiatrisk rulleblad, og har en terapeut. Synes ikke det er tilstrekkelig nå. Har en kronisk lidelse med mange nedturer. Bup og barnevernet er koblet inn for barna. Det med fri rettshjelp - jeg finner ikke ut av reglene. Prøver å lese på nettet men blir ikke klokere. Kanskje jeg bare skal bestille time hos advokat og ta det opp der? Fri rettshjelp får du så lenge du tjener "lite" nok til å få krav på det. Og evt andre grunner som sykdom bl.a. Det er bare et skjema du fyller ut hos advokat tror jeg, som igjen sender det videre for deg. Og sa vil du godkjent eller ikke...Men om du har noen sjanse for å få fri rettshjelp tror jeg nok ja, og en evt advokat vil hjelpe deg med dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2625890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg har et langt psykiatrisk rulleblad, og har en terapeut. Synes ikke det er tilstrekkelig nå. Har en kronisk lidelse med mange nedturer. Bup og barnevernet er koblet inn for barna. Det med fri rettshjelp - jeg finner ikke ut av reglene. Prøver å lese på nettet men blir ikke klokere. Kanskje jeg bare skal bestille time hos advokat og ta det opp der? Slik jeg skjønner reglene, må du ha en årsinntekt på under 230 000,- Sakser fra nettsiden: "Det gis som hovedregel ikke fri rettshjelp i de behovsprøvde sakstyper dersom enslig søker på søknadstidspunktet har skattbar brutto månedsinntekt (summen av all skattbar inntekt i og utenfor arbeidsforhold, før fradrag) over kr 19 166, d.v.s over kr 230 000 på årsbasis, eller skattbar formue over kr 100 000. Det gis som hovedregel dispensasjon for formuesoverskridelse i form av egen bolig av normal verdi, eller driftsmidler." http://www.fri-rettshjelp.no/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2625932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei du.. Jeg var omtrent der du er i dag for snart et år siden.. Trodde ALDRI det vill bli bedre, men jammen.. i dag smiler livet ganske godt til meg igjen Har ikke noe psykisk "rulleblad", men det er klart det tar på det du går gjennom nå! Tror du skal slappe av litt.. ting går som regel mye bedre enn fryktet, og du vil nok klare deg udmerket! -Men bruk tid. Ta en ting om gangen.. Du vil etterhvert se at ting legger seg til rette, litt etter litt.. en ting om gangen ) Kan bare ønske deg masse lykke til!! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2625984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Loser Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hei du.. Jeg var omtrent der du er i dag for snart et år siden.. Trodde ALDRI det vill bli bedre, men jammen.. i dag smiler livet ganske godt til meg igjen Har ikke noe psykisk "rulleblad", men det er klart det tar på det du går gjennom nå! Tror du skal slappe av litt.. ting går som regel mye bedre enn fryktet, og du vil nok klare deg udmerket! -Men bruk tid. Ta en ting om gangen.. Du vil etterhvert se at ting legger seg til rette, litt etter litt.. en ting om gangen ) Kan bare ønske deg masse lykke til!! ) Tusen takk. Jeg får begynne med advokaten tror jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318747-blir-livet-noensinne-bra-igjen/#findComment-2626172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.