Gå til innhold

Fremtiden = Singel?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladeplaten

Jeg drømmer stadig vekk om et liv som singel. Hvordan er det egentlig å være singel og ha barn?

Jeg "prøver" det litt nå som mannen min er innlagt, og det er jo slitsomt. Men samtidig så vet jeg jo hva som blir gjort og hva som ikke blir det. Og blir det ikke gjort så er det ingen andre å skylde på....

Alt er jo temmelig kjipt nå som som han er syk. Det triste er at jeg vet ingenting om fremtiden, om han blir bra igjen og om jeg kommer til å holde ut nye sykdomsperioder....For dere som ikke vet det er det psykisk og går ut over meg. Jegbruker "dol" for å snakke megd noen om det; psykisk sykdom er fremdeles tabu, uansett hva folk sier.

Dessverre har det gått så langt at jeg drømmer om mitt liv som singel. Og som lykkelig person ser jeg bare for meg meg som singel. Fri. Endelig. Men det er en lang og vond vei dit. Hvis jeg går den veien. Spørsmålet er om den andre veien er enda vondere....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319051-fremtiden-singel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å leser innlegget ditt her og ville bare si at jeg føler med deg. Jeg har lest dine tidligere innlegg og jeg mener å huske at dette gjelder noe mer enn en vanlig depresjon eller feks. sosial angst, jeg erindrer så vidt at dette handler om psykoser.

Har du lest noe om psykoser, har du snakket med hans leger/behandlere om prognoser, og hva er psykosene et symptom på -hva slags diagnose har han egentlig. Aldri ta en beslutning om noe så alvorlig når du er midt i en tøff situasjon, vent til det roer seg og du får det noe på avstand. Og ikke minst det aller aller viktigste, og kanskje det viktigste(!) hvorfor får ham dem, psykosene altså. Er det fordi han ikke tar medisinene eller går i terapien? (og hvorfor tar ham dem ikke).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319051-fremtiden-singel/#findComment-2629412
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...