Gjest Nervøs mann, 29 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Jeg er en mann på 29 år som den siste tiden har opplevd at jeg, innimellom, våkner med høy puls om natta. Det arter seg slik at jeg nesten sovner, for så å registrere at hjertet slår raskt. Tilstanden er ikke langvarig. Den går over så fort jeg våkner ordentlig, dvs at den ikke varer i mer enn noen sekunder. Så fort jeg gjør noe bevisst, synker pulsen til det normale igjen. Opplevde dette første gang for ca 2 mnd siden. Tenkte ikke mye over det den gang. De siste to uker har jeg imidlertid opplevd situasjonen flere ganger. Dette forekommer ikke hver natt, men spesielt etter dager med mye stress. Har den siste tiden hatt et høyt arbeidstempo i en jobb hvor jeg hele tiden arbeider med mennesker. Har vel i tillegg også tatt på meg litt mange oppgaver på fritiden. Mistenker derfor at tilstanden har med stress å gjøre. Det at jeg ikke opplever dette i helger forsterker min mistanke. Situasjonen gjør at jeg i økt grad legger merke til hjerterytmen om dagen, noe som i seg selv er litt stressende. Kan og legge til at en av mine søsken opplevde det samme i en stressende livssituasjon for noen år siden. Er ellers frisk og rask. Ingen hjerteproblemer i familien. Jeg trener jevnlig og variert flere ganger i uken. Har gjort dette i hele mitt liv. Ved maks puls test ligger jeg rundt 200. Hvilepulsen min er lav, nede på 40 tallet, men det er vanlig på farssiden av familien. Jeg lurer på om du kan gi meg litt informasjon/noen svar vedrørende min situasjon. Tror ikke det er noe å bekymre seg over, men jeg går likevel og tenker på det, da jeg ikke har opplevd noe lignende før. Hilsen en litt nervøs mann, 29 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319062-v%C3%A5kner-med-h%C3%B8y-puls-om-natta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er nok angst. At du våkner med angst. Det er ikke farlig, bare ubehagelig. Det er ingen grunn til å tenke så mye på hvordan hjertet slår på dagtid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319062-v%C3%A5kner-med-h%C3%B8y-puls-om-natta/#findComment-2636313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.