Gå til innhold

Preeklamsi uten eggehvite ?

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda

Jeg er en trebarnsmor.

Når jeg fikk mitt første barn fikk jeg litt eggehvite og blodtrykk på 160/90, vann i kroppen.En uke over tiden.

Når jeg fikk mitt andre barn fikk jeg eggehvite og blodtrykk helt opp i 190/115 veldig hoven,uvel i kroppen. Fikk feber under fødselen, ujevn fosterlyd og ble tatt med keisersnitt under fødselen.

Da jeg fikk mitt siste barn ble jeg sent til sykehus med 170/95 og vann i kroppen, to timer etter var trykket på 180/110.

Og to dager etter var det 220/125, hoven, synsforstyrrelser, uvel i kroppen, men ikke eggehvite. Fødselen ble satt i gang.

Kunne bli plutselig kvalm i dagene før jeg ble lagt inn.

Hadde jeg preeklamsi i alle svangerskapene, og i hvilken grad ?

Er det farlig å bli gravid på nytt ? Barna er 6 , 4 og 2 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31907-preeklamsi-uten-eggehvite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Definisjon på preeklampsi er forhøyet blodtrykk og eggehvite i urin, så i siste svangerskap var diagnosen 'svangerskapsindusert forhøyet blodtrykk'. Blodtrykk over 160/110 anses som alvorlig. Jeg vil tro at gjentakelsesrisiko er ganske høy uten å kunne angi prosent. Mye kommer an på ditt nåværende blodtrykk. Jeg synes du skal be om en samtale med lege ved fødeavdelingen som kan gi deg råd ang ny graviditet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...