Gjest Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei, Jeg er en voksen mann og har fått diagnosen hudkreft på penis. Det er rødhet og uregelmessig overflate som varierer i grad. Jeg har hatt dette i 2-3 år. Jeg har ingen smerte eller kløe. Diagnosen fra "olafiaklinikken", biopsi resultatet var: "Det viser noen alvorlige forandringer med tidlig tegn på hudkreft". Har jeg grunn til å være bekymret, lar dett seg behandle og bli helt frisk igjen? Hvordan behandles dette? Venter på svar. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319080-hudkreft-p%C3%A5-penishodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hei ! Det er forståelig at du er bekymret ut fra den informasjonen du har fått og det kan nok hende du burde få enda mer detaljerte opplysninger også om hvilke behandlingsmuligheter som foreligger og er påtenkt for deg . Nå er det også slik at vi leger noen ganger i alvorlig samtale / konsultasjon overvurderer pasientens mulighet til å få med seg detaljene slik at vi bør ta vedkommende ganske raskt tilbake for å supplere helheten. Ut fra det du skriver høres det ut som du har en celleforandring der patologen i et lite område kanskje har funnet tidlig tegn på kreft, dvs at de syke cellene kan ha vist tegn til å vokse igjennom fra overhuden til øvre lag av underhuden. Dette høres ofte verre ut enn det er I en slik situasjon må man i nøye samarbeid med patologen finne ut om det er snakk om kirurgisk behandling i et større eller mindre område eller om man fortsatt kan behandle med krem + lys (photodynamisk behandling) eller bare krem (imiquimod) . Legens oppgave er å gjøre det som er nødvendig for å fjerne det syke vevet og samtidig beholde mest mulig av det som er friskt. Det er mest sannsynlig at du kan bli helt frisk med et lite kirurgisk inngrep evt kombinert med en av de andre nevnte metodene eller en form for laserbehandling (CO2 laser). Jeg synes ikke du skal være redd for å kontakte Olafia klinikken og be om en utfyllende samtale. Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319080-hudkreft-p%C3%A5-penishodet/#findComment-2633267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.