Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilken uke er det som er det "avgjørende" om barnet klarer seg godt selv eller ikke? Dersom det skulle bli født?? Jeg er i uke 33 nå, klarer det seg selv da, eller er det ikke før i uke 36??

Er det fremdeles så prematurt at det kan få en masse komplikasjoner dersomd et skulle bli født? Dersom jeg får mer kynnere enn vanlig vil de da forsøke å stanse fødselen, eller lar de den gå sin gang nå når vi er kommet til denne uken???

Fortsetter under...

Jeg er ikke ekspert på dette, men jeg vil tro at dette varierer fra barn til barn - noen er mer robuste enn andre, ganske enkelt. Har selv en som er født 4 uker før termin, han pustet litt pipende det første døgnet, ellers var han som alle andre barn - bare mindre da :)

Tror de aller fleste som fødes i uke 33 klarer seg fint, de må kanskje ligge i kuvøse og ha ekstra næring, men tror ikke det er vanlig at de får komplikasjoner eller skader - de tar fort igjen andre barn i utvikling og vekst. Du finner sikkert mye om dette på nettet hvis du leser på sider om fødsel og svangerskap?

Hilsen

Lillebror ble født på dag 1 i uke 34. Hadde vi kommet dagen før ville de prøvd å stanse fødselen.

Barnepleieren sto klar med kuvøse, og vi hadde hørt at han kunne være mellom 1,7og 2,5 kilo.

Han var 3 kilo, og trengte ikke kuvøse. Han er en stor og frisk gutt.

Og for ordens skyld.: Vi hadde regnet rett termin. Legen kunne se at han var prematur på brystvortene og ballene (ikke spør hvordan, for jeg kunne ikke se det). I tillegg hadde vi en ultralyd i uke 12, og da var han helt perfekt i forhold til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...