Gå til innhold

Aldersgrense for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Fujiyama

Jeg og dama begge født i 1962 ønsker å få barn. Vi begge er helt friske både fysisk og psykisk. Vi begge er høy udannet og har bra jobb. Vi har et flott og harmonisk liv. Hun får fremdeles mensen. Hun har et barn fra tidligere ekteskap ( ca. 20 år gammel nå ). Lurer på om er det for seint? Eller kan det være forbundet med risiko for henne eller fostret? Vi ønsker oss helst tvillinger. Er det noe vi kan gjøre for å få det til? Vi vet at mange ( så si alle ) som bruker prøverørs metode får tvillinger!!!! Vi er ikke bare glade i hverandre men veldig forelsket. Vi tar gjerne imot gode råd. Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319198-aldersgrense-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Lurer på om er det for seint? ''

Det kan godt hende, for hennes del. For din del kan det være ganske gode sjanser.

''Eller kan det være forbundet med risiko for henne eller fostret?''

Risikoen for kromosomfeil og spontanabort vil være høyere enn hvis hun var yngre. Men den største risikoen er at hun ikke blir gravid i det hele tatt.

''Vi ønsker oss helst tvillinger. Er det noe vi kan gjøre for å få det til? Vi vet at mange (så si alle) som bruker prøverørsmetoden får tvillinger!''

Slike utsagn får meg til å tvile på hele innlegget. Dette stemmer ikke lenger. Dere vil bli frarådet assistert befruktning de fleste / alle steder pga. alderen hennes. Donoregg er en teoretisk mulighet, men det er ikke lov i Norge.

Jeg synes dere bare skal la naturen gå sin gang og ta det som en ren bonus dersom hun skulle bli gravid. Ikke ødelegg samlivet med å overfokusere på dette.

Jeg selv fikk mitt siste barn like før jeg fylte 40, så det er ikke sånn at jeg synes graviditet og fødsler har en aldersgrense i slutten av 20-årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...