Gå til innhold

Vil gjerne ha typen tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest Klara Uklok30

Det er nettopp blitt slutt med typen, og jeg ble ganske overrasket. Han sa til meg at han hadde fått seg en "smell" for noen uker siden da han så hvor tung han var. Han er nå 176 cm og 79 kg, mens for tre år siden var han 10 kg lettere. Han sa videre at han var skikkelig langt nede psykisk p.g.a pondusen om dagen. Det var ikke merkbart for de som kjente han i det hele tatt, fordi han var veldig flink til å skjule det. Han har ikke hatt fravær på jobb de siste tre årene, derfor merket ikke folk at han slet mellom øynene. Etter min mening, så "sliter " man ikke bare på grunn av at vekten har økt noen kilo? Man gjør det vel heller ikke slutt med dama? Vekten hans har økt trutt og jevnt i løpet av hele høsten, men han er langt i fra feit. Han har en normal kroppsbygning, men jeg ser at magen har blitt større i løpet av de siste månedene. Der er vel snakk om 3-5 kg som han har lagt på seg i løpet av det siste halvåret. Han sier selv at han ikke føler seg vel med selvbildet sitt når han veier så mye som han gjør. Spiller dette inn på ”psyken” og kan få folk til å ikke tenke klart nok når de handler? Han sa at problemet lå ikke hos meg, men hos han. Han synes jeg var en fin jente med klart flest positive sider, men han hadde rett og slett mistet gnisten på parforhold akkurat nå. Det lot seg dessverre ikke fikse sånn helt uten videre. Er dette bare en unnskyldning og betyr at han sikkert har vektlagt andre ting, men vil ikke si det til meg? Han har vel halveis innrømmet at han ikke syntes alt var like bra i vårt forhold, men når han sier det er mer positivt enn negativt, så kan jeg ikke skjønne at dette har vært avgjørende. Eller føler han seg generelt ikke vel og vil ikke ha noe forhold nå? Han har alltid hatt et voldsomt fokus på kropp og vekt, har tidligere trent 3 dager i uken, men ikke spist like sundt. Nå trener han 5 dager i uken, og for meg så virker dette som galskap. Når man reagerer slik som dette på grunn av at man ikke har gått ned i vekt og legger opp til intensiv trening hver dag, så må jo typen være sykelig opptatt av sin egen kropp? Han har sagt til meg at vi kan beholde litt kontakt og har også sagt at han ikke visste hva som vil skje i fremtiden, da jeg spurte om alt håp var ute. Da han gjorde det slutt sa han sa først at hadde han bestemt seg, så kjente han seg selv så godt at han ikke trodde han kom til å ombestemme seg. Jeg skjønner ingenting? Sier han at han ikke vet hva som vil skje for å være snill, eller mener han det fordi at han ikke er sikker på sin handling? Det er i hvertfall ingen nye med inne i bildet. Vi er begge i tredve årene og har vært samens i ca ett års tid. I forkant av at han gjorde det slutt fikk jeg ingen signal. Jeg følte bare at han unngikk å treffe meg i vel 14 dagers tid. Han sa at han ikke kunne treffe meg, fordi han skulle ha full fokus på slanking. Han hadde blitt så tung og selvbildet hans var dårlig. Han skulle trene hver eneste dag, men dette skjønte ikke jeg, og det var jeg som tilslutt fikk presset det ut av han. Jeg spurte hva han holdt på med for tiden da sa han at han ikke trodde forholdet vårt gikk, men ikke hvorfor. Det sa han først etterpå, og det har jeg beskrevet ovenfor. Når det skal sies så jeg har gjort enkelte feiltrinn i forholdet vårt, men det har han også begått. Jeg har sendt han en mail og beklaget disse feiltrinnene og sa at jeg skulle ha hatt de ugjort. Deretter forklarte jeg hvorfor jeg har handlet som jeg har gjort, men kritiserte ikke han i mailen. Jeg håpet at det lot seg rydde opp i og at vi kunne dette bak oss. Det er han ikke interessert i nå, og sa at han må være for meg selv lang tid fremover. Hva han kaller lang tid, vet ikke jeg. Deretter sa han at dette var bare noe han måtte finne ut av. Jeg skjønner ikke hva han må finne ut av? Er det slik å forstå at han ikke er helt sikker på om han har handlet riktig, og at han kanskje kommer til fornuft når han får tatt av seg noen kilo og føler seg mer vel? Er det normalt å reagere slik som dette? Jeg husker at han trente hver dag i sommerferien sin også(vi hadde ikke ferie samens). Han var rimelig frustrert etter ferien da han ikke hadde gått ned noen kilo, selv om han hadde trent hver dag. Jeg vil gjerne ha han tilbake, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Vi har avtalt å snakkes på telefon før jul, men vi kommer nok ikke til å treffes mer dette året. Hva skal jeg gjøre for å ikke skremme han, men vise at jeg forstår at han ikke føler seg vel før han får tatt av noe kilo. Når kan jeg eventuelt spørre om han har lyst til å treffe meg en kveld? Det bør jeg kanskje prøve å få til ved en aktivitet, slik at han ikke føler seg presset til å komme hjem til meg? Har noen gode råd? Det er slutt og jeg vil ikke legge press på han, så hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319241-vil-gjerne-ha-typen-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som det kommer overraskende på deg at han gjør det slutt med deg, men sånn som jeg leser innlegget ditt, så tror jeg at han har tenkt seg om noe tid for å komme fram til at dere ikke skal være sammen. Hvis en fyr sier at han trenger laaang tid for seg selv, så betyr det nok at du skal regne med at det er slutt mellom dere.

Hvis du skal håpe på noe med ham igjen tror jeg det er viktig at du passer på deg selv og tenker på ditt eget beste en god stund, og for all del, la være med å ta kontakt med han. Han vil sannsynligvis ringe deg på et tidspunkt hvis du ikke gjør, om ikke for annet, så for å høre hvordan det går.

Jeg skjønner at du er glad i ham, og stiller deg selv tusen spørsmål om hvorfor, hvordan etc, men som jeg ser det burde du prøve å la det ligge og begynne å bruke vennene dine. Gå ut, se andre mennesker, kos deg med venninnekvelder, og la den mannen ligge på hylla en god stund, minst til etter jul og nyttår.

Også ville jeg la være med å ta en tårefyldt telefon nyttårsaften etter et par glass champagne for mye, det er en killer på "vil-ha-ham-tilbake-strategi".

Mitt råd altså, ignorer han til han eventuelt viser interesse igjen. Og hvis han ikke gjør, så er det fordi noe bedre venter deg (en mann som er litt mindre kroppsfiksert kanskje?). Og hvis han gjør, er det godt mulig at du allerede er opptatt med Mr Right.

Har ikke noen spesifikke råd, men det høres helt klart ut som at han har en spiseforstyrrelse. Hvis du møter ham igjen, så møt ham med et åpent sinn. Vis at du aksepterer ham for den han er og liker han for akkurat den han er, ikke for det han gjør eller hvordan han ser ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...