Gå til innhold

Jerninjeksjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Jernfattig

Hei! Jeg har tatt en gastric bypass operasjon. Blodprøver nå viser at jernlagrene mine er på bånn, til tross for at jeg har tatt 25 mg aminojern. Ernæringsfysiologen diskuterte med legen om jeg skulle få jerninjeksjoner (det var snakk om annenhver dag i 2 uker?), men det ble til at jeg skulle ta Niferex 100 mg x 2 i stedet. Jeg lurer da på hvorfor? Hva skal til for at man får jerninjeksjoner? Er ikke det mer effektivt? Vil jeg ikke føle meg bedre mye fortere da? Jeg fikk nemlig beskjed om at det kunne ta opptil 3 mnd før jernlageret var normalt igjen. Det er jo lenge å fryse og være sliten og trøtt... Trodde ikke man behøvde å komme annenhver dag heller for en jerninjeksjon. Trodde det var en slags depotsprøyte jeg. Noen som har et klart svar på dette? Dr.? For ordens skyld har jeg Bipolar lidelse og tar en del medisiner mot dette. Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319280-jerninjeksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...