Gå til innhold

bli gravid, hvilke medisiner er farlige?

Anbefalte innlegg

Gjest helt grønn på sånt

Jeg og samboeren vil prøve å bli gravide snart. Han går på AD (anti dep.) og jeg på en medisin for mageproblemer. Er dette farlig for fosteret? Bør man slutte på dette før man prøver?

Er det andre medisiner eller lignende som man ikke skal ta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319356-bli-gravid-hvilke-medisiner-er-farlige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krakrado

Er det ikke litt risikabelt å planlegge barn når du har en deprimert mann? Kanskje du burde vente til han ble frisk?

Hva er dette for et slags svar? Det finnes kvinner her inne som lider av psykiske sykdommer som ønsker å bli gravide (der anbefales det bruk av SSRI både under graviditet og amming). Jeg har aldri sett noen spørre de om de ikke burde vente til de blir friske??? Der er kanskje spørsmålet mer på sin plass. De utsetter tross alt fosteret/barnet direkte for både psykdommen og medisiner de trenger for å behandle den.

La folk få ta viktige avgjørelser i livet sitt på egenhånd. Og svar på det som er spørsmålet hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...