Gjest En med vondt i magen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Heisann Jeg har en eller annen form for allergi, men har aldri klart å finne ut hva jeg reagerer på. Symptomene kommer som regel rett etter måltid, ved smerte i magen og av og til do besøk. Jeg har hatt dette i årevis, men aldri gjort noe med det. Har lært å leve med det. Jeg har svelgt slangen en gang og fikk påvist en "lett magekatarr". Jeg røykte på den tiden, så jeg trodde det kanskje var relatert til det. Nå har jeg derimot sluttet å røyke (August i år) men har ikke blitt bedre. Når jeg reiser i jobben, tar jeg ofte Idoform. Da blir jeg markant bedre. Det i kombinasjon med litt alkohol om kvelden gjør at jeg skjelden har problemer når jeg reiser. Her er litt andre ting jeg "tror" jeg reagerer på, men med varierende reaksjon fra gang til gang: - banan - pizza (spesielt hjemmelaget) - pasta (spesielt fersk pasta) - melkeprodukter Jeg må legge til at jeg drikker mye melk, og spiser mye smørost, hvitost. Jeg kan ha perioder der jeg er bra selv om jeg drikker mye melk. Det siste som jeg har gjort nå er at jeg har tatt en blodprøve. Den viste at jeg hadde forhøyning på "noe", men legekontoret visste ikke hva det var idag, så jeg må ringe tilbake på onsdag. Men hun sa at utslaget var lite og at det kanskje var grunnen til at jeg ikke hadde blitt kontaktet av fastlegen angående dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319382-mat-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kjære En med vondt i magen Du har nok sikkert et mage-tarmproblem, men det er neppe en allergi mot bestemte matvarer. Det du sier om at du har gode perioder uten å forandre på kostholdet ditt tyder på at spesielle matvarer ikke er årsaken til plagene dine. En blodprøve kan ALDRI gi et sikkert svar på om du reagerer på noe så den bør du ikke legge for stor vekt på. Du burde nok få en henvisning til en spesialist i mage-tarm sykdommer og få en ny grundig undersøkelse - ikke bare av magen, men også av tarmen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319382-mat-allergi/#findComment-2641069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.