Gå til innhold

Sex og hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne46

Jeg er en kvinne på 46 år som har et svært godt seksualliv med min kjæreste på samme alder. I det siste har jeg imidlertid hatt et par episoder jeg lurer litt på. Like før jeg får orgasme har jeg fått en intens hodepine som faktisk gjør at vi må stoppe opp litt. Hva kan dette være? Hilsen en som er litt bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319392-sex-og-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Hodepinen du opplever i forbindelse med sex har et eget navn. Orgasmehodepine kalles den og er nesten alltid ufarlig, men er svært ubehagelig.

Det er vanlig at menn mister potensen og kvinnene lysten når hodepinen slår til. Det gjør den forresten oftest hvis det dagen forut har blitt konsumert alkohol.

Hva som forårsaker hodepinene i tillegg til at den utløses i forbindelse med sex kan variere, noen eksempoer er. alkohol, stress, høyt blodtrykk eller at du har feil væskebalanse i kroppen. Prøv å drikke mye før du skal ha sex, så unngår du kanskje problemet.

Det hender orgasmehodepine forsvinner helt av seg selv uten at noen vet hva den kom av eller hvorfor den forsvant.

Om du plages over lengre tid, tilrådes det at du søker legehjelp. God bedring!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319392-sex-og-hodepine/#findComment-2637856
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...