Gjest enele Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg har hatt tre spontanaborter på 8 år. Hadde en spontanabort i november i fjor. I september d.å, ble jeg gravid utenfor livmoren og måtte fjerne den ene egglederen. De sa at den andre egglederen så helt fin ut og det samme med begge eggstokkene. Min mann og jeg ønsker sterkt å få et barn. ( Jeg har to barn fra før av og det har han også). Jeg har hatt regelmessig mens siden mai mnd. 28-29 dager syklus, men vet ikke helt når eller om jeg har eggløsning. Blir litt engstelig for at vi ikke skal bli gravide igjen. Hva tror du? Har kjøpt meg en persona, for å finne ut om når jeg har eggløsning, men har ikke kommet så langt ennå at det vises. Når jeg har blitt gravid, men det har endt i enten sa eller svangerskap utenfor livmora, er det da vansklig å bli gravid igjen? Tror jo hele tiden at det er noe galt med meg. Har tatt hormonprøver, som er normale. Håper du kan svare meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319438-kan-jeg-fortsatt-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis den eggleder du har igjen er normal, skulle det være gode muligheter for graviditet. Det som er avgjørende er imidlertid din alder som du dessverre ikke opplyser. Hvis du har syklus på 28-29 dager kan du regne med å ha eggløsning og da trenger du ikke teste deg. Den fruktbare perioden er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før neste menstruasjon. Men selv om syklus er regelmessig og hormonprøvene er normale, vil det være vanskeligere å bli gravid med økende alder, det tar lengre tid. Hvis du ikke har oppnådd graviditet innen ett år etter siste gangen, kan du få henvisning til gynekolog. Jeg håper det lykkes for deg før den tid. Du husker å ta folat? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319438-kan-jeg-fortsatt-bli-gravid/#findComment-2633996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.