Gå til innhold

Langvarig mensen

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret student

Hei Mette, Jeg har nå hatt mensen i 16 dager, og begynner å bli urolig. Jeg har vanligvis ingen problemer med mensen, ingen magesmerter og stort sett kortvarig og "lett" mens, men denne gangen hadde jeg store smerter og var såppas kvalm de 3/4 første nettene at jeg hadde problemer med å sove. Disse smertene/problemene har nå gått over, men ser fortsatt ingen tegn på at mensen skal slutte, da mensen forsatt er "kraftig". Begynte på p-piler (microgonym) for 4 mnd siden, etter en pause på ca 6 mnd. Er 22 år og har gått på p-piller siden jeg var 16 (riktignok med pauser innimellom). Hadde også langvarig mens da jeg nå begynte på p-piller for 4 mnd siden, men jeg så da dette i sammenheng med forstyrrelser pga p-pillene. Siden dette har jeg kun hatt korte og regelmessige menstruasjoner, frem til nå. Den siste uken har jeg vært konstant trøtt, sovet opp mot 10 timer hver dag, og veldig lett irritert og sliten. Menstruasjonen min har vært noe uregelmessig før i tiden, men aldri aldri vart mer enn max 10 dager, så det hadde vært veldig fint å få et svar på om det er grunn til å være urolig, hva dette evnt kan skyldes, om det er noe jeg kan gjøre eller om dette kan være helt normalt. Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319446-langvarig-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan du ha glemt en pille eller to og av den grunnen fått unormal blødning? Er det mulighet for at du kan ha vært gravid og ha abortert? Noen av de symptomer du beskriver kan gi mistanke. Uansett, synes jeg du skal få en sjekk ganske raskt for å få det avklart. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319446-langvarig-mensen/#findComment-2633999
Del på andre sider

Gjest Bekymret student

Kan du ha glemt en pille eller to og av den grunnen fått unormal blødning? Er det mulighet for at du kan ha vært gravid og ha abortert? Noen av de symptomer du beskriver kan gi mistanke. Uansett, synes jeg du skal få en sjekk ganske raskt for å få det avklart. Vennlig hilsen Mette H Moen

hei, og takk for så kjapt svar :)

har ikke glemt noen piller, men kan ha tatt de til noe ulik tid hver dag... har imidlertid alltid vært litt urutinert når det gjelder det å ta ppillene til nøyaktig samme tid hver dag, ,men dette har aldri resultert i menstruasjon i 16+ dager :(

Om det er snakk om abort, hadde jeg ikke merket dette? Hvor lenge er det isåfall vanlig å blø? Om jeg går til legen, nå, er det mulig for han å sjekke om jeg har vært gravid og deretter vært gjennom en spontanabort?

Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319446-langvarig-mensen/#findComment-2634252
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

hei, og takk for så kjapt svar :)

har ikke glemt noen piller, men kan ha tatt de til noe ulik tid hver dag... har imidlertid alltid vært litt urutinert når det gjelder det å ta ppillene til nøyaktig samme tid hver dag, ,men dette har aldri resultert i menstruasjon i 16+ dager :(

Om det er snakk om abort, hadde jeg ikke merket dette? Hvor lenge er det isåfall vanlig å blø? Om jeg går til legen, nå, er det mulig for han å sjekke om jeg har vært gravid og deretter vært gjennom en spontanabort?

Takk for hjelpen!!

Hvis blødningen ikke avtar, bør du søke lege, helst gynekolog som med ultralyd kan se om det er ‘innhold’ i livmoren.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319446-langvarig-mensen/#findComment-2635539
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...