Gjest Boblegom Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei. Jeg har diagnose Fibromyalgi, og den har jeg hatt i ca 23 år. Jeg har også høyt blodtrykk og har gått på medisiner de siste 15 årene. Jeg er 51 år. Så har jeg psoriasis på føttene og forskjellige andre steder på kroppen. Der har jeg store problemer fordi huden sprekker og jeg blør, og det er vondt å gå, særlig på jobben hvor jeg går hele tiden. Det er også mistanke om psoriasis artritt, og to av brødrene mine har dette, pluss foreldrene mine. Men mitt største problem er tretthet. Jeg føler at pga. diagnosen Fibromyalgi blir mistanken om Psoriasis artritt ikke tatt på alvor, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har store smerter i leddene i venstre hånd, samt føttene, og er stiv i kroppen om morgenen, og har store problemer med morgentoalett og påkledning. Jeg tar solarium, infrarød bastu, boblebad, og trener på sykkel, romaskin mm. i tillegg til at jeg jobber på kjøkken hvor jeg springer i 7 timer 3 dager i uken. Har du noen råd til meg. Jeg er 90 % ufør, men vil gjerne fortsette å jobbe. Jeg skal snart til min fastlege, som ikke synes det er nødvendig å sende meg til reumatolog da blodprøvene ikke påviser artritt. Og at jeg dessuten ser så frisk ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319456-tretthet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Psoriasis artritt eller vanlig leddgikt synes ikke nødvendigvis ved blodprøver. Det er leddsmertene som må avgjøre om du skal ha henvisning til en reumatolog. Sistnevnte spesialist vil også undersøke din fibromyalgi, og om dette har betydning for de smertene du opplever. Hvis du føler at fastlegen din ikke tar deg alvorlig, så kan du vurdere å bytte fastlege. Håper du har fått hjelp av en hudlege. Det skal være unødvendig å ha såpass ille psoriasis at man har smerter eller blør. Kanskje har du fått en depresjon på grunn av alle plagene dine. mange kan ha hjelp av medisiner for dette en periode, og helst også samtaleterapi. Det høres ut som du har en viss glede av å jobbe. Målet bør være at du kanskje kan redusese uføregraden litt i årene som kommer. Hvis du signaliserer at dette er et mål, vil du trolig få bedre hjelp av helsevesenet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319456-tretthet/#findComment-2636696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.