Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg syns absolutt at Lillemus hadde en god begrunnelse. Når jeg sender SMS-er til venninner, så tar jeg for gitt at det ikke leses av mennene deres.

Selvfølgelig, men det er ikke hovedbegrunnelsen for at jeg ikke ønsker at min mann skal overvåke telefonen min.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trissie

5

• PieLill

3

• candyqueen_83

2

• M31

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg forstod han ikke til å begynne med. Jeg syns han var vel drøy om han mente at det at jeg var innehaver av en mobil gjorde meg potensielt utro. Men kjæresten min mener at etter at mobiltelefonen ble allemannseie er det så lettvint å flørte med andre. Jeg er ikke enig med han. Har man grenser som hindrer en fra å være utro, så gjelder det telefonen også.

Jeg overlever at han ønsker å «kontrollere» telefonen, men det er ubehagelig.

''Har man grenser som hindrer en fra å være utro, så gjelder det telefonen også.''

Det er jeg fullstendig enig i. Å gjøre mobiltelefonen ekstra farlig høres mest ut som en undskyldning.

''Jeg overlever at han ønsker å «kontrollere» telefonen, men det er ubehagelig.''

Det jeg synes er bekymringsfullt med slike tendenser er at de som regel blir verre og ikke bedre av å leve ut kontrollbehovet. Man blir aldri trygg ved å forsøke å skaffe seg full kontroll over ting som ikke kan kontrolleres. Man blir bare mer stresset og fokusert på uttryggheten.

Jo mer man kontrollerer, jo flere ting får man trang til å kontrollere. Og jo mer vokser urroen over at man ikke får kontroll.

På sikt er det mulig at det er mer holdbart å ikke akseptere slike ting. Spesielt ikke om den som gjør slik ikke selv mener at det er galt og irasjonelt.

mvh

Nei han blir nok ikke mindre sjalu, men han blir beroliget der og da. Tidligere pleide jeg å «rydde opp» på telefonen min og slette gamle sms etc. Det måtte jeg slutte med for han må vite at all min «korrespondanse» med andre er inntakt slik at han kan se hvem jeg har kontakt med og om hva.

Det høres _veldig_ usunt ut. Både for ham som enkeltperson og dere som par.

mvh

Hva!?!

Nekter han deg å slette SMS-er? Det er ille nok at han tar seg til rette og går inn på mobilen din. Når han i tillegg forlanger å få se hele din korrespondanse, så er han i tillegg kontrollerende.

Hva med mail og post? Sjekker han den også?

Vi har faktisk ikke hjemme-pc som jeg har tilgang på så jeg har ikke mail der. Men en gang han var med meg på jobben for jeg skulle hente noe, så satte han seg ned med mailen min og gikk gjennom allle sammen!!!!

Ikke nok med det så løftet han på alt jeg hadde liggende av papirer, bilder etc (jobber med reklame) Han reagerte tilogmed på et foto jeg hadde liggende av en mann. Jeg forklarte at det er brukt i en annonse for en kunde.

Gjest høstløv

Vi har faktisk ikke hjemme-pc som jeg har tilgang på så jeg har ikke mail der. Men en gang han var med meg på jobben for jeg skulle hente noe, så satte han seg ned med mailen min og gikk gjennom allle sammen!!!!

Ikke nok med det så løftet han på alt jeg hadde liggende av papirer, bilder etc (jobber med reklame) Han reagerte tilogmed på et foto jeg hadde liggende av en mann. Jeg forklarte at det er brukt i en annonse for en kunde.

Sitat: "Men en gang han var med meg på jobben for jeg skulle hente noe, så satte han seg ned med mailen min og gikk gjennom allle sammen!!!!"

Det har han faktisk ikke lov til. Det er du som overtrer en grense på jobben din, ved å la ham snoke i firmaets interne saker.

Det er noe som heter taushetsplikt i jobben, og mailer til og fra deg i jobbsammenheng, har han ikke lov til å lese, likså har han heller ikke lov til å lese all korrespondansen, som er i firmaet du jobber i, med mindre han har fått spesiell tillatelse av sjefen din.

Sitat: "Men en gang han var med meg på jobben for jeg skulle hente noe, så satte han seg ned med mailen min og gikk gjennom allle sammen!!!!"

Det har han faktisk ikke lov til. Det er du som overtrer en grense på jobben din, ved å la ham snoke i firmaets interne saker.

Det er noe som heter taushetsplikt i jobben, og mailer til og fra deg i jobbsammenheng, har han ikke lov til å lese, likså har han heller ikke lov til å lese all korrespondansen, som er i firmaet du jobber i, med mindre han har fått spesiell tillatelse av sjefen din.

Hadde jeg nektet han så hadde han garantert trodd at jeg hadde noe å skjule for ham. Dette var en søndag så det var ingen her og ingen så hva han gjorde. Nå er de ikke så mye sensitiv info på min mail. Men jeg syns det er ille å se denne dårlige siden ved ham og at han så «gjerne viser den frem” for meg.

Annonse

Gjest høstløv

Hadde jeg nektet han så hadde han garantert trodd at jeg hadde noe å skjule for ham. Dette var en søndag så det var ingen her og ingen så hva han gjorde. Nå er de ikke så mye sensitiv info på min mail. Men jeg syns det er ille å se denne dårlige siden ved ham og at han så «gjerne viser den frem” for meg.

Sitat: "Dette var en søndag så det var ingen her og ingen så hva han gjorde."

Likevel var det illojalt av deg overfor jobben din, at ta ham med på kontoret, når han snoker rundt på en slik måte.

''Men en gang han var med meg på jobben for jeg skulle hente noe, så satte han seg ned med mailen min og gikk gjennom allle sammen!!!! Ikke nok med det så løftet han på alt jeg hadde liggende av papirer, bilder etc (jobber med reklame) Han reagerte tilogmed på et foto jeg hadde liggende av en mann. Jeg forklarte at det er brukt i en annonse for en kunde.''

Dette hadde vært dråpen for meg. Han hadde gått på huet og ræva ut av hele forholdet - sånt gjør man bare ikke! Han kan jo ikke ha fnugg av respekt for deg når han gjør slikt.

Gjest Elextra

''Men en gang han var med meg på jobben for jeg skulle hente noe, så satte han seg ned med mailen min og gikk gjennom allle sammen!!!!''

Dette høres sykt ut. Orker du å ha det sånn?

Om han ikke klarer å endre atferd på egen hånd må han søke hjelp. Ellers kan jeg ikke forstå at du orker å bli i forholdet.

Sitat: "Dette var en søndag så det var ingen her og ingen så hva han gjorde."

Likevel var det illojalt av deg overfor jobben din, at ta ham med på kontoret, når han snoker rundt på en slik måte.

Herlighet!!

Jeg visste da ikke at han kom til å gjøre dette. Det var første gang han var med. Og mest sannsynlig siste!!

Det du beskrev der er å gå langt over streken. Faktisk langt over flere forskjellige streker - i forhold til deg, jobben din og kundene dine.

Gjest Ulvinnen

Jeg er helt enig med de andre i de reaksjonene du fikk på at samboeren din gikk gjennom jobbmail og snoket i jobbpapirene dine, så det trenger jeg ikke kommentere ytterligere.

Men jeg bet meg merke i dette: ''Vi har faktisk ikke hjemme-pc som jeg har tilgang på så jeg har ikke mail der''

Betyr det at dere har en hjemmepc, men at du ikke har tilgang? At han nekter deg å bruke internett hjemme på en pc dere har der?

Annonse

Herlighet!!

Jeg visste da ikke at han kom til å gjøre dette. Det var første gang han var med. Og mest sannsynlig siste!!

Jeg fikk lyst til å kommentere litt fra sidelinjen her, mest pga overskriften *o*

Når jeg ser slike overskrifter, får jeg noen minner opp. Og det er som regel en god opplevelse å finne ut at en sak har flere sider.

Kanskje det egentlig ikke er slik at han kontrollerer, men sier i fra på en klønete måte at han ikke stoler helt på deg?

I en periode gjorde min mann slik. Og til slutt forsto jeg det ikke egentlig var kontroll men en advarsel.

Innerst inne visste jeg det var ting han forstod som ikke var helt ok, og etterhvert var det han som ble rasende når jeg protesterte. Han ville da ha en prat om tillit og reagerte med en skikkelig utspørring.

Så dette er ikke alltid en kontrolldebatt, men en tillitsdebatt. Hvem kan kreve tillit?

Dette med mobil, sms og pc er et problem for fler av oss.

Min mann ble også provosert av at jeg ikke var åpen om sms meldingene mine også. Men det var fordi han hadde noen dårlige erfaringer.

Med historikken du forteller om blir det kanskje du som sitter med skjegget I postkassen dersom du viser at du vil ha den for deg selv?

Det bare gjør det verre, og gir han absolutt grunn til å si ifra I stedet for å snoke.

Jeg veit om mange som har forsøkt å “stoppe kontroll” på din måte, å protestere. Det ble bare verre.

Kontrol og sjalusi har både positive og negative sider. Noe av det viktigste elementet for begge disse områdene er trygghet og tillit. Ikke hemmelighold.

Prøv å hvis forståelse ovenfor han.

Tror du tjener mye på det... antakelig mer enn han!

Jeg er helt enig med de andre i de reaksjonene du fikk på at samboeren din gikk gjennom jobbmail og snoket i jobbpapirene dine, så det trenger jeg ikke kommentere ytterligere.

Men jeg bet meg merke i dette: ''Vi har faktisk ikke hjemme-pc som jeg har tilgang på så jeg har ikke mail der''

Betyr det at dere har en hjemmepc, men at du ikke har tilgang? At han nekter deg å bruke internett hjemme på en pc dere har der?

Nei. Det betyr bare at jeg ikke har en pc. Samboeren min har sin job-lap-top. Men den bruker jeg ikke.

Gjest Ulvinnen

Jeg fikk lyst til å kommentere litt fra sidelinjen her, mest pga overskriften *o*

Når jeg ser slike overskrifter, får jeg noen minner opp. Og det er som regel en god opplevelse å finne ut at en sak har flere sider.

Kanskje det egentlig ikke er slik at han kontrollerer, men sier i fra på en klønete måte at han ikke stoler helt på deg?

I en periode gjorde min mann slik. Og til slutt forsto jeg det ikke egentlig var kontroll men en advarsel.

Innerst inne visste jeg det var ting han forstod som ikke var helt ok, og etterhvert var det han som ble rasende når jeg protesterte. Han ville da ha en prat om tillit og reagerte med en skikkelig utspørring.

Så dette er ikke alltid en kontrolldebatt, men en tillitsdebatt. Hvem kan kreve tillit?

Dette med mobil, sms og pc er et problem for fler av oss.

Min mann ble også provosert av at jeg ikke var åpen om sms meldingene mine også. Men det var fordi han hadde noen dårlige erfaringer.

Med historikken du forteller om blir det kanskje du som sitter med skjegget I postkassen dersom du viser at du vil ha den for deg selv?

Det bare gjør det verre, og gir han absolutt grunn til å si ifra I stedet for å snoke.

Jeg veit om mange som har forsøkt å “stoppe kontroll” på din måte, å protestere. Det ble bare verre.

Kontrol og sjalusi har både positive og negative sider. Noe av det viktigste elementet for begge disse områdene er trygghet og tillit. Ikke hemmelighold.

Prøv å hvis forståelse ovenfor han.

Tror du tjener mye på det... antakelig mer enn han!

Jeg ser ikke den helt store forskjellen på manglende tillit og kontroll. Når du blir kontrollert, er det vel fordi han ikke har tillit til deg.

Det virker som om du unskylder ham.

Jeg hadde blitt veldig sur hvis min samboer hadde snoket i min mobil. ikke fordi jeg hadde noe å skjule. men fordi hun hadde gjort det uten å spørre meg.

Hadde hun spurt skulle hun ha fått lov.

Mobiler og Mailer er like hellige for meg som hennes dagbok.

Og den snoker ikke jeg i.

Shitt. det er mange syke karer der ute.. hvordan orker dere kvinner å leve med sånne menn.

Hadde en sånn dame engang og det tok fort slutt.

Man mister livskvaliteten av sånne forhold.

Ikke glem at dere lever bare en gang.

Finn dere en mann som dere kan ha det gøy sammen med uansett hvilket kjønn som er i rommet.

Jeg ser ikke den helt store forskjellen på manglende tillit og kontroll. Når du blir kontrollert, er det vel fordi han ikke har tillit til deg.

Det virker som om du unskylder ham.

Ja, det er riktig oppfattet.

På et eller annet tidspunkt oppstår det en situasjon der partneren stusser litt, og det er som regel da et tillits-spørsmål oppstår.

Et kontrollbehov kan like gjerne være behov for å avkrefte som å bekrefte en mistanke, ikke sant?

Årsaken kan være forskjellig, alt fra en underlig opptreden i en situasjon, avvisning, en liten hvit løgn som blir avslørt, manglende engasjement i partneren, endring i sexvaner og så videre.

Vi skal liksom alltid mistenkeliggjøre og sverte den som kontrollerer, men jeg har erfaring med dette selv. Jeg ble kontrollert, ville overhodet ikke ta selvkritikk før min egen hemmeligholdelse ble avslørt.

Flere av parene jeg kjenner har opplevd dette, og det er svært få som ikke ble berettiget kontrollert *o*

Det er årsaken til at kontrollbehov oppstår som fortjener mer oppmerksomhet enn selve handlingen, det er min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...