Gjest Mann222 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei. Er en 22 år gammel gutt som har et problem så håper du kan hjelpe meg med. I den siste tiden har jeg merket at jeg har hatt redusert sex-lyst, noe som også gikk ut over potensen. Jeg gikk til legen og fikk tatt noen blodprøver. Alle prøver var normale (testosteron osv), men det viste seg at jeg hadde for høyt prolaktin-nivå. Dette var på 797 ved første måling. Hva kan ha forårsaket dette? Fikk beskjed at jeg skulle komme og ta ny prøve senere, og ny måling viste 745, og siste måling viste 730. Har nå fått beskjed om å komme tilbake om 8 uker , da det ser ut som at prolaktin nivået er på vei nedover? Personlig føler jeg at sexlysten er kommet tilbake (har mye oftere ereksjon og har generelt mer lyst på sex). Jeg har verdens flotteste kjæreste og er utrolig glad i henne. Da vi skal ha sex så får jeg ereksjon med en gang vi starter å kose. Men etter en stund ut i samleiet mister jeg ereksjonen (eller den er fortsatt hard, men ikke har nok til å gjennomføre samleiet. Det går greit å fortsette dersom hun onanerer meg, og begge får orgamse ved annen stimulering). Mest sannsynlig svarer du at dette skyldes prestasjonsangst , noe jeg slet med da jeg først møtte kjæresten min siden jeg aldri hadde følt noe lignende for noen og var ekstremt opptatt av at alt skulle være perfekt. Etter vært gikk det over, men så kom det tilbake igjen, og da besøkte jeg legen og fikk påvist forhøyet prolaktin nivå. Kan det at penis ikke er stiv nok ha sammenheng med det høye prolaktin-nivået? Hva vil du ellers anbefale å gjøre? Jeg elsker kjæresten min så utrolig høyt, og jeg vil ikke at dette skal ødelegge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319476-ereksjonsproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hva som kan ha forårsaket høye prolaktinnivåer, bør du spørre fastlegen din om. Han kjenner hele din sykehistorie og kan ut fra den finne årsak. Blant annet kan enkelte medikamenter påvirke problaktinnivået. (Prolaktin dannes i hypofysen.) Økt prolaktinnivå virker både på tenning og spenningsoppbygging, så det er mulig det økte nivået kan ha spilt inn på ereksjonen. Mulig alt går tilbake til din gamle lyst, når hormonene dine blir på et normalt nivå. Ikke stress og ikke begynn å forvente nedturer når dere har sex. Slapp heller av og tenk at dette er et forbigående problem, som kanskje krever at dere jobber litt ekstra for å få opp spenningsnivået når dere har sex. . Innstill dere heller på at problemet ikke er permanent, siden nivået er på vei nedover igjen. Kanskje også lurt om dere fokuserer mer på forspillaktiviteter som ikke avhenger av at penis skal stå for at hun skal ha det godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319476-ereksjonsproblem/#findComment-2638007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.