nick70 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg er en mann i slutten av tredveåra som er gift (over 15 år)med en dame på 40. Vi er en gjennomsnittsfamile med barn, hus etc. Min kone har arbeidet turnus en periode der hun bodde borte i 2 uker og var hjemme i 1 uke. I sommer kom jeg til å se noen meldinger på hennes telefon som gjorde meg litt bekymret. Jeg har vært blottet for sjalusi tidligere i forholdet, slik at jeg skyvde dette jeg hadde sett under teppet. For ca 1 mnd siden kom jeg over nok en melding fra samme person. Nå tok jeg dette opp med henne,og hun innrømmet at hun hadde sendt meldinger med denne mannen. Han er en kollega som hun innrømte at hun hadde flørtet heftig med på meldinger i juni og juli, men at det i høst hadde blitt mer vennskapelig. Hun sa de nesten ikke hadde hatt kontakt på andre måter. Intuisjonen min sa meg at det er mere. Det kom da frem at de hadde vært på en sykkeltur sammen,og at de hadde vært på 2 fester i lag,men ingenting hadde skjedd. Jeg følte fortsatt at ikke alt var kommet frem så jeg klarte ikke å slappe av. I går så sa jeg til kona at jeg ville flytte ut, fordi jeg følte at jeg ikke hadde tillit til henne. Alt hun har sagt til meg har jeg halt ut av henne. Hun har ikke sagt noe frivillig. Da innrømmet hun at hun hadde etter en av disse festene hadde sovet sammen med denne mannen, men hun hadde på undertøyet og ingenting hadde skjedd. Jeg må understreke at dette er ei seng som er maks 90 cm bred. Hun sa at hun lå som en stiv pinne medryggen til han i noen timer før hun sto opp og dro. Hun hadde egentlig naborommet som sitt eget. Jeg sliter med å tro at det ikke skjedde noe mere, men jeg vil så gjerne tro henne. mitt første spørsmål blir derfor om det er vanlig at man benekter det mest opplagte når man er avslørt, men heller tenker på å glatte over det som har skjedd.? Hun sier at det er meg hun elsker og vil tilbringe livet sammen med. Jeg elsker også min kone, det er nok årsaken til at dette gjør så fryktelig vondt. Jeg vet ikke om jeg klarer å flytte fra familien pga barna. De fortjener ikke dette. så spørsmål 2. Er det mulig å bygge opp tilliten igjen? Det er ikke utroskapen somer problemet,men det at jeg ikke føler at alt er kommet frem. (40 årskrise kanskje) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319510-veien-tilbake/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skrangle Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Dette har ingenting med 40års krise å gjøre i mine øyne - det handler om at du er sveket av din kone. Hun har flørtet i månedsvis, reist på tur med og ligget i samme seng med en annen mann. Hvem ligger egentlig stiv som en pinne i en seng med noen når man har rom ved siden av? Om du kan tilgi henne "utroskapen" er det bare du som kan svare på. Det ser ut til at dette antagelig er over, men hun har vært en del av det. Og hun har valgt å holde det skjult. Hun har valgt å si litt og litt etter som du har presset på. Hun har gått bak din rygg og delt sine følelser med en annen en deg. Vil du vite alt, ikke at jeg kan forstå at det gjør saken bedre, så si jeg elsker deg. Men jeg trenger å vite sannheten hvis vi skal fortsette dette ekteskapet. Elsker du meg, så vis meg det gjennom å fortelle meg alt jeg trenger å vite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319510-veien-tilbake/#findComment-2634331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedamen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Min erfaring (jeg er blitt bedratt selv), er at når vi får greie på at partneren har vært utro, og vi ønsker å fortsette forholdet, så er vi utrolig naive. Vi ønsker så sterkt å tro på det partneren sier, at vi "tror" det, selv om fornuften sier noe annet. Jeg måtte være utroooolig hard, for å få sannheten ut av min partner. Kryssforhør, rett og slett. Og enda, så tok det et halvt år å få hele (?) sannheten. Jeg vil anbefale å ikke be om detaljer omkring fysiske forhold. Jeg gjorde det, og det tok et halvt år før det var uproblematisk å kysse/være intim igjen. Den andre mannen havner bokstavelig talt i sengen din, i ditt hode. Ikke spesielt pirrende, for å si det sånn. Men, jeg tror at dersom du ønsker å få tilbake tilliten tli henne, så må faktisk hun si alt du behøver å vite, uten at du må dra det ut av henne. Forklar hvor viktig det er for deg, og si at dette er eneste sjanse for henne til å si sannheten. Når hun så eventuelt sier at du har behov for, så spill godtroende, men ta et kryssforhør senere, for å sjekke at det er sant (utroskap fører som kjent med seg floker av løgner, og hvis hun ikke er veldig smart, så vil du nok kunne avsløre logiske brister). Noen har behov for at partneren også gir en passordet til mail ol. Jeg ba ikke om dette, jeg fanget det opp da hun logget seg inn på mail, og sjekket uten at hun visste det. Hvilken verdi har vel tilgang til mail hvis hun vet at du sjekker? Ingen. Jeg regner med at du har behov for at hun viser i ord og handlinger at det er deg hun vil ha, og at hun gjør en STOR innsats for å vinne din tillit tilbake. Jeg kjenner til folk som tilgir uten nærmest å mukke. Min mening er at det er naivt, hverken mer eller mindre. Og i tillegg, hva har partneren lært da? Når jeg tenker tilbake på den tiden jeg kjempet for forholdet, så tenker jeg: Gud så patetisk, sitter der og kjempe som en gal for en partner som ikke gir halvdelen tilbake. Hvem synes du skal kjempe for det din kone har ødelagt? Hva bør din rolle være, hva bør hennes rolle være? Hvordan kan DU få det godt igjen? Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319510-veien-tilbake/#findComment-2634780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Så lenge hun ikke la seg flat, fortalte alt og beklaget med en gang, så har jeg liten tro på dette forholdet har noen framtid. Hadde hun virkelig kun ønsket å være med deg hadde hun lagt kortene på bordet, kuttet all kontakt, og gjort alt i sin makt for å få tilbake din tillit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319510-veien-tilbake/#findComment-2635432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M31 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg tror og føler at det ikke er mange som legger alt på bordet selv om noe er kommet frem. spes hvis de ikke vil miste den som de er sammen med. Da tror jeg det er mange som bare forteller det som de er blitt fersket på. jeg tror nok din kone elsker deg og er redd for å miste deg. Ettersom du måtte hale ut ting, så tror jeg nok desverre det har skjedd mere enn det hun forteller deg. Sorry. Hvorfor skulle hun ligge i samme seng som han hvis hun alikevel "bare" skulle ligge med rygge til han. men om de har hatt sex tør jeg ikke svare på, men at hun har liggi i armkroken hans er jeg ganske sikker på. Her tror jeg du har to valg. og det er å bare akseptere at du ikke vet og legge det bak deg. Eller gå videre med livet ditt uten henne. Det finnes mange andre damer der ute for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319510-veien-tilbake/#findComment-2635533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.