Gå til innhold

Ultralyddiagnostikk

Anbefalte innlegg

Gjest En som er bekymret

Hei, Jeg er 31 år, gravid i uke 18+ (tror jeg. Sluttet med p-piller 24. juni i år). Har ett barn fra før som ble født i februar 2007. Har nettopp vært på rutineultralyd. Det har gått bra, fosteret så ut til å være uten synlig patologi. Men likevel sitter jeg igjen med noen spørsmål. Det ble generelt kommentert ganske lite av jordmoren som utførte UL. Hun sa at alt var ok til slutt, men kommenterte et par ting som jeg er litt usikker på i etterkant. Det er spesielt hennes kommentar om at lengden av lårbeienet er noe større sammenlignet med hodeomkretsen i forhold til aldersbestemmelse. Jeg prøvde å sjekke i tabeller som tar for seg aldersbestemmelse basert på ulike målinger og fant i tillegg ut at BPD tallet mitt var lavt...Jeg har fått følgende tall: HC (155), AC (139), FL (32) og BPD (31). Ut i fra disse resultatene er jeg 18+3 gravid og terminen ble bestemt til 05.05.2009. Hva synes du om disse resultatene (spesielt FL og BPD) og terminbestemmelse? Vil også tilføye at jeg har vært på noen tidlige UL pga småblødninger i uker 5-13 (årsaken ble ikke funnet), da viste det seg at CRL var 9 mm den 11.september og 31 mm den 2. oktober. I følge legen var veksten på fosteren bra. På forhånd mange takk for hjelpen, Bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319534-ultralyddiagnostikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...