Gå til innhold

kommunikasjonssvikt? eller Menn er fra Mars....?

Anbefalte innlegg

misforstått.?

Det skjedde noe her forleden kveld, som jeg ikke klarer å få ut av hodet, og jeg vil gjerne vite hva andre mener om det.

Det han sa:

Man setter mye større pris på å få f.eks en melding eller gave når det ikke skjer så ofte.

Da blir det en gledelig overraskelse, ikke rutine.

Det blir som om man får en pakke hver dag, -

til slutt er det ikke noe spennende å få en pakke, for man får det jo hver dag.

Om sex:

Jeg blir mye mer opphisset hvis det ikke skjer så ofte.

Kroppen trenger tid på å ta seg inn, - hvis det blir for ofte kan det f.eks bli sånn at den ikke vil bli hard, eller ikke holder seg hard. Det blir ikke noen spenning.

For deg (kvinnen) kan det f.eks bli sånn at kroppen ikke smører «der nede».

Lysten kan være der, men kroppen er ikke med.

En overraskelse skal være en overraskelse, du skal aldri vite når den kommer.

Noe som skjer hver dag blir ingen overraskelse.

Det jeg hørte:

Sex blir kjedelig, spenningen forsvinner hvis det blir hver dag.

Sex hver dag blir rutine, - jeg blir ikke tent, mangler spenning.

Kroppen er ikke med.

Jeg blir ikke så opphisset hvis sex er noe som skjer «hele tiden».

Det jeg oppfattet/ tolket det som:

Jeg er lei av å ha sex med deg, det blir for ofte, det blir kjedelig.

Du tenner meg ikke lenger.

Jeg vil ikke ha sex hver dag.

Sex med deg er ikke spennende lenger.

Hvordan jeg reagerte:

Jeg må være utrolig sexfiksert.

Jeg har vært for masete.

Jeg er for tilgjengelig.

Jeg krever for mye.

Han synes ikke jeg er spennende nok.

Han tenner ikke på meg lenger.

Jeg vil ikke tvinge/presse noen.

Det er slutt på sex.

Jeg skal slutte å ta initiativet.

Jeg må bare vente til HAN tar initiativ.

Jeg ble lei meg.

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Vi har bodd sammen i snart 3 år, vært gift i 6 mnd, og har hatt ett svært aktivt sexliv, stort sett hver dag,- for det meste på mitt initiativ.

Han har hele tiden sagt: -bare forsyn deg, jeg sier fra om jeg ikke liker det.

Han har også noen ganger sagt at han får dårlig samvittighet fordi det stort sett er MEG som tar initiativet. (da har jeg av og til tenkt; - han rekker det jo ikke, jeg er alltid først..)

Han har også mange ganger sagt: -du er verdens deiligste, jeg har aldri hatt det så bra med noen før, aldri hatt ett så bra sexliv.

Han sier HVER DAG at han elsker meg, ikke vil ha noen andre.

(og jeg blir ikke lei av å høre det hver dag :P)

Når jeg reagerer som jeg gjør på det ovennevnte sier han at jeg «tar ting altfor bokstavelig», misforstår alt han sier, tror at han er akkurat som MEG,

at jeg må huske på at vi er to forskjellige mennesker.

Jeg er 46, han er 42.

Jeg har alltid elsket sex, - for meg er det det nærmeste jeg kan komme guddommelig.

Jeg trenger mye bekreftelse.Trenger å føle meg elsket.

Jeg har såvidt begynt på menopausen, og har derfor (tror JEG) hatt litt «smøringsproblemer» det siste året, noe jeg ikke har forbundet med at jeg har hatt lite LYST, - og det plager meg heller ikke nevneverdig å bruke glidemiddel som hjelp, - selv om jeg nok synes det er litt kjipt noen ganger, skulle ønske det var unødvendig.

Jeg tenker at det er en naturlig del av det å bli eldre, - at det bare er å gjøre det beste ut av det.

Jeg har aldri tenkt at det er pga for mye sex.

Jeg føler ikke at det kan bli for mye sex.

Jeg heller vel mer til tanken om at «If you don't use it, you lose it...», «mye vil ha mer» osv...

Jeg VET at jeg er «god i senga», jeg elsker å utforske/prøve nye ting, har ingen absolutte «sperrer» bortsett fra det å innlemme FLERE i VÅRT sexliv, - det føler jeg ikke at psyken min kan takle.

Han har forøvrig aldri sagt noe om at han ønsker DET heller, og jeg har oppfattet det sånn at vi er enige der.

Jeg har tidligere vært gift i 20år (!) med en som riktignok gjerne ville ha sex hver dag, - men var livredd for å prøve noe utenom «det vanlige».

DET følte JEG ble kjedelig og lite spennende, så om det hadde vært DET det gikk på nå hadde jeg forstått det...

Er det MEG som er for krevende/tenker feil?

Akkurat nå føler jeg at jeg har «mistet» sexlivet mitt, - sex har blitt en «ikke» - ting.

Jeg tør ikke å ta noe initiativ, er redd for å være «masete», - og jeg er lei meg,

samtidig som jeg kjenner at trassen våkner i meg; - «ok, han skal få spenning, - han skal få ingenting – helt til han BER om det, - JEG skal faen ikke mase!»

Jeg har heller ikke spesielt lyst på sex med ham nå, - fordi jeg føler at det blir noe jeg «presser» på ham hvis vi skulle ha sex nå. Jeg vil ikke ha pliktsex!

Det føles som om det plutselig vokste opp en vegg mellom oss...og jeg vegrer meg for å prøve å snakke mer om det med ham, - for det blir bare til at jeg «misforstår».

Gjør jeg det?

Jeg ønsker å ha sex som en del av hverdagen, - for meg er det noe som er «dagens lyspunkt», - ikke noe jeg MÅ, men noe jeg gleder meg til.

Må jeg bare leve med at det skal være en «overraskelse» inniblant?

Hvis overraskelsene blir for sjeldne klarer jeg meg godt uten.

Venner meg til å ikke få noen.

Jeg er vel kanskje ikke så glad i overraskelser, - jeg liker TRYGGHET.

Ikke er jeg så veldig glad i rutiner heller, - så om det hadde vært sånn at vi skulle ha sex hver dag kl. 21.30, - jo, da hadde jeg nok følt det ble kjedelig.

Men sånn har det altså ikke vært.

Overreagerer jeg? Misforstår jeg? Tar jeg ting for bokstavelig? Er jeg for opptatt av sex?

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Gjest bimbimbom

Jeg vet ikke hva du er jeg, men sex hver dag hadde tatt livet av meg :) Og jeg ser klart faren ved at dette hadde fjernet alt som heter spenning mellom meg og min partner. Det ville vært som å spise middag hver dag, bare med litt varierende ingredienser - men dog en middag. Noen ganger hopper jeg faktisk over middag fordi jeg er lei, selv om det smaker godt. Sex er som mat, i tillegg til godt er det også krevende. Man skal orke å stelle det i stand man skal orke å variere, finne på noe nytt etcetc.

Det må da finnes andre måter man kan oppleve trygghet og kjærlighet på i et forhold enn kun gjennom sex. Sex som rutine er uansett om det inneholder nye momenter/akrobatiske øvelser for de fleste noe som blir for mye og derfor lite spennende etterhvert. Man bruker ikke sex som en "sutteklut".

Jeg tror din partner formidler at det er for mye og derfor helt uten overraskende momenter, selv om dere varierer sexen. Det skal skje hver dag! Det er en forpliktelse, mer enn en glede.

Det betyr ikke at han ikke elsker deg, men han ønsker å lengte etter deg, din kropp, finne tilbake gleden i å ha sex. Han ønsker ikke at sex skal være en plikt som må utføres hver dag.

Mange kvinner sitter med den oppfatningen at menn ikke kan få for mye, det kan de faktisk!

Gi han muligheten til å vise deg kjærlighet og trygghet på andre måter enn gjennom sex.

misforstått.?

Jeg vet ikke hva du er jeg, men sex hver dag hadde tatt livet av meg :) Og jeg ser klart faren ved at dette hadde fjernet alt som heter spenning mellom meg og min partner. Det ville vært som å spise middag hver dag, bare med litt varierende ingredienser - men dog en middag. Noen ganger hopper jeg faktisk over middag fordi jeg er lei, selv om det smaker godt. Sex er som mat, i tillegg til godt er det også krevende. Man skal orke å stelle det i stand man skal orke å variere, finne på noe nytt etcetc.

Det må da finnes andre måter man kan oppleve trygghet og kjærlighet på i et forhold enn kun gjennom sex. Sex som rutine er uansett om det inneholder nye momenter/akrobatiske øvelser for de fleste noe som blir for mye og derfor lite spennende etterhvert. Man bruker ikke sex som en "sutteklut".

Jeg tror din partner formidler at det er for mye og derfor helt uten overraskende momenter, selv om dere varierer sexen. Det skal skje hver dag! Det er en forpliktelse, mer enn en glede.

Det betyr ikke at han ikke elsker deg, men han ønsker å lengte etter deg, din kropp, finne tilbake gleden i å ha sex. Han ønsker ikke at sex skal være en plikt som må utføres hver dag.

Mange kvinner sitter med den oppfatningen at menn ikke kan få for mye, det kan de faktisk!

Gi han muligheten til å vise deg kjærlighet og trygghet på andre måter enn gjennom sex.

Takk for svar :)

Joda, - jeg ser poenget, både ditt og hans...og det kan godt hende at sex har blitt en slags "sutteklut" for meg, - det er jo ikke sånn at jeg MÅ ha sex hver dag, - jeg kan godt gå uten middag noen dager også...

Grunnen til at jeg er så "sår" akkurat nå er vel at han på ett vis har latt meg leve i den illusjonen at det har vært like greit for han å ha sex så ofte, som det har vært for meg. Skjemt meg bort, kanskje?

At han ikke har sagt noe om det før.

Det gir meg en lite hyggelig følelse av å nærmest ha vært en overgriper når jeg tenker på at han kanskje har tenkt sånn lenge...

Trodde vi hadde det fint, jeg.... dum som jeg er, liksom...

Men, som sagt; jeg ser poenget, og jeg skal prøve å dempe meg litt, - la ham få den tiden han trenger, for jeg forstår jo at det er det han ber om.

Jeg får massevis av bekreftelse fra ham på andre måter, så det skal nok gå bra.

Fint å få noen andres synspunkter iallefall, - ikke bare surre rundt i min egen hjerne og småsårede følelser :)

Gjest bimbimbom

Takk for svar :)

Joda, - jeg ser poenget, både ditt og hans...og det kan godt hende at sex har blitt en slags "sutteklut" for meg, - det er jo ikke sånn at jeg MÅ ha sex hver dag, - jeg kan godt gå uten middag noen dager også...

Grunnen til at jeg er så "sår" akkurat nå er vel at han på ett vis har latt meg leve i den illusjonen at det har vært like greit for han å ha sex så ofte, som det har vært for meg. Skjemt meg bort, kanskje?

At han ikke har sagt noe om det før.

Det gir meg en lite hyggelig følelse av å nærmest ha vært en overgriper når jeg tenker på at han kanskje har tenkt sånn lenge...

Trodde vi hadde det fint, jeg.... dum som jeg er, liksom...

Men, som sagt; jeg ser poenget, og jeg skal prøve å dempe meg litt, - la ham få den tiden han trenger, for jeg forstår jo at det er det han ber om.

Jeg får massevis av bekreftelse fra ham på andre måter, så det skal nok gå bra.

Fint å få noen andres synspunkter iallefall, - ikke bare surre rundt i min egen hjerne og småsårede følelser :)

"Grunnen til at jeg er så "sår" akkurat nå er vel at han på ett vis har latt meg leve i den illusjonen at det har vært like greit for han å ha sex så ofte, som det har vært for meg. Skjemt meg bort, kanskje? At han ikke har sagt noe om det før. Det gir meg en lite hyggelig følelse av å nærmest ha vært en overgriper når jeg tenker på at han kanskje har tenkt sånn lenge...

Trodde vi hadde det fint, jeg.... dum som jeg er, liksom..."

Det høres nå ut som han har hatt det som "plommen i egget" i forhold til hvordan de fleste menn beskriver sitt sexbehov ;) Han har fått det dekket og vel så det (litt fleip bare). Som sagt i forrige innlegg er ikke menn sexmaskiner, de liker bare å fremstå som det ;)

Det er klart dette er sårt for deg, og det er sikkert grunnen til at han har unnlatt å si noe også, tror du ikke? Sex er et svært ømtålelig tema for mange og det er fort gjort at man blir nettopp såret. Du får forsøke å se det positive i det, dere er glad i hverandre og har andre alternative måter å vise hverandre kjærlighet i tillegg. La han lengte litt etter deg ;) Dette finner dere garantert ut av.

Ta gjerne en prat med han om at du ble litt såret også, så du slipper å være alene med de følelsene.

misforstått.?

"Grunnen til at jeg er så "sår" akkurat nå er vel at han på ett vis har latt meg leve i den illusjonen at det har vært like greit for han å ha sex så ofte, som det har vært for meg. Skjemt meg bort, kanskje? At han ikke har sagt noe om det før. Det gir meg en lite hyggelig følelse av å nærmest ha vært en overgriper når jeg tenker på at han kanskje har tenkt sånn lenge...

Trodde vi hadde det fint, jeg.... dum som jeg er, liksom..."

Det høres nå ut som han har hatt det som "plommen i egget" i forhold til hvordan de fleste menn beskriver sitt sexbehov ;) Han har fått det dekket og vel så det (litt fleip bare). Som sagt i forrige innlegg er ikke menn sexmaskiner, de liker bare å fremstå som det ;)

Det er klart dette er sårt for deg, og det er sikkert grunnen til at han har unnlatt å si noe også, tror du ikke? Sex er et svært ømtålelig tema for mange og det er fort gjort at man blir nettopp såret. Du får forsøke å se det positive i det, dere er glad i hverandre og har andre alternative måter å vise hverandre kjærlighet i tillegg. La han lengte litt etter deg ;) Dette finner dere garantert ut av.

Ta gjerne en prat med han om at du ble litt såret også, så du slipper å være alene med de følelsene.

Takk igjen, bimbimbom...-hvem du nå enn er...det er nok riktig som du sier, at han har unnlatt å si noe for å ikke såre meg.

Og ja, - han har hatt det "som plommen i egget", - DET har han også sagt mange ganger ;)

Jeg har ikke lyst til å ta noen ny prat om dette med ham, - tror nok han har forstått at jeg ble litt såret uansett, og jeg tror kanskje det beste er å ikke "gnåle" på det.

Egentlig bør jeg vel bare prise meg lykkelig over å ha en mann som ikke "forlanger" sex hver dag, - det virker jo som det noe mange kvinner sliter med....

Akkurat DET er litt vanskelig for meg å forstå, men det er MEG ;p

Sikkert ikke den letteste å forstå seg på jeg heller ;)

Gjest bimbimbom

Takk igjen, bimbimbom...-hvem du nå enn er...det er nok riktig som du sier, at han har unnlatt å si noe for å ikke såre meg.

Og ja, - han har hatt det "som plommen i egget", - DET har han også sagt mange ganger ;)

Jeg har ikke lyst til å ta noen ny prat om dette med ham, - tror nok han har forstått at jeg ble litt såret uansett, og jeg tror kanskje det beste er å ikke "gnåle" på det.

Egentlig bør jeg vel bare prise meg lykkelig over å ha en mann som ikke "forlanger" sex hver dag, - det virker jo som det noe mange kvinner sliter med....

Akkurat DET er litt vanskelig for meg å forstå, men det er MEG ;p

Sikkert ikke den letteste å forstå seg på jeg heller ;)

Jeg er sikker på at du har en flott mann og at du selv er en flott kone, altså er dere et flott par :)

At jeg foreslo at du skulle ta en prat var ikke fordi du skulle rippe opp i hele greiene og at det skulle bli noe mer ut av dette. Men bare å kunne fortelle at du ble litt såret og så få litt trøst. Det er kjærlighet vet du :) Men det velger du selvsagt helt selv. Jeg liker ikke å slikke mine sår alene jeg, så mannen min må trå litt støttende til der ;) Men du har kanskje allerede bearbeidet det og fått satt det hele litt på plass og da er det intet grunnlag for en slik samtale.

Jeg er svært glad for at min mann ikke er av den mest krevende sorten hehe. Han er som en guttunge foran godteskålen når jeg foreslår litt aktivitet på det området. Neida, bare tuller litt :) Men sex er best når begge har det bra og er fornøyde med tingenes tilstand.

Ha en fortsatt god dag og nyt din mann og kjærligheten dere i mellom på mange ulike områder :)

Annonse

Hadde min samboer forventet/krevd sex hver dag så hadde det blitt et slit og mer til irritasjon enn glede. Jeg forstår din samboer veldig godt. Han liker sex med deg, men ikke at det er en plikt, noe som MÅ gjøres hver dag.

Jeg synes sex er noe som bør has så "sjelden" at man rekker å glede seg til neste gang. Lengte litt etter det. I perioder kan det bli hver dag, men ikke fordi noen forventer eller krever det, men fordi det faller naturlig.

Jeg tror ikke han mener at sexen blir kjedelig eller at han er lei av sex med deg. Han tenner nok på deg, men synes det er et forventningspress som demper hans glede av sexen.

Det blir som med ens favorittmiddag. Det hadde blitt kjedelig å spise det samme hver dag og ikke føle at man har noe valg.

Ikke legg mer i dette enn det han sier. Men har han sagt noe om hvor ofte han synes er passe?

misforstått.?

Hadde min samboer forventet/krevd sex hver dag så hadde det blitt et slit og mer til irritasjon enn glede. Jeg forstår din samboer veldig godt. Han liker sex med deg, men ikke at det er en plikt, noe som MÅ gjøres hver dag.

Jeg synes sex er noe som bør has så "sjelden" at man rekker å glede seg til neste gang. Lengte litt etter det. I perioder kan det bli hver dag, men ikke fordi noen forventer eller krever det, men fordi det faller naturlig.

Jeg tror ikke han mener at sexen blir kjedelig eller at han er lei av sex med deg. Han tenner nok på deg, men synes det er et forventningspress som demper hans glede av sexen.

Det blir som med ens favorittmiddag. Det hadde blitt kjedelig å spise det samme hver dag og ikke føle at man har noe valg.

Ikke legg mer i dette enn det han sier. Men har han sagt noe om hvor ofte han synes er passe?

til petter smart :)

takktakk...jeg tror jeg har skjønt det nå ;)

Jeg har spurt ham hva han synes er passe, - men det har han ikke noe svar på, - annet enn at det kommer an på...

Når man har lyst, vil jeg tro.

Nå er det ikke sånn at jeg forventer eller krever sex hver dag, - jeg har bare ikke noe i mot det, - og det har bare blitt sånn...uten at noen av oss noen gang har FORLANGT det....

Muligens burde vi begge ha vært "flinkere" til å si NEI de gangene vi ikke har hatt så VELDIG lyst, men det har vi altså ikke gjort.

Vel, - man lærer stadig.

Den som aldri gjør noe feil, gjør ikke så mye annet heller ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...