Gjest siljev Skrevet 21. juli 2001 Del Skrevet 21. juli 2001 Du skrev i ett tidligere innlegg at de fleste som går opp etter p-pille bruk, antagligvis går opp av andre grunner men skylder på pillene. Jeg gikk opp masse da jeg begynte på p-piller for 5 år siden, men jeg var ganske tynn så det gjorde ikke så mye. Den gang gikke jeg nok opp ikke bare av pillene men også mer mat. Etter svangerskap for 2 år siden har jeg vært svært påpasselig med trim/mat ved bruk av p-piller, men det hjalp ikke. Byttet til hormonspiral og har gått opp 9 kg på 4 mnd.. Har veldig sterke mens smerter, derfor hormonspiral og ikke vanlig. Hvor lang tid tar det før kroppen er justert? Vil jeg gå ned i vekt ved og stoppe hormoninntak? ...snart går jeg i kloster- flere barn vil jeg ikke ha nå, men jeg vil ikke mer opp i vekt... Noen forslag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31962-d%C3%A5rlig-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. juli 2001 Del Skrevet 23. juli 2001 Det er enkelt å se om det er prevensjonsmetode eller annen årsak til vektøking, for vekten vil i løpet av kort tid (uker) gå tilbake til det normale, når man slutter med prevensjonsmetoden. Etter en fødsel pleier menssmerter å være borte, så du gjerne forsøke en vanlig spiral i stedet. Du kan også forsøke minipille. PS. Hva var 'dårlig gjort'? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31962-d%C3%A5rlig-gjort/#findComment-125952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siljev Skrevet 25. juli 2001 Del Skrevet 25. juli 2001 Det er enkelt å se om det er prevensjonsmetode eller annen årsak til vektøking, for vekten vil i løpet av kort tid (uker) gå tilbake til det normale, når man slutter med prevensjonsmetoden. Etter en fødsel pleier menssmerter å være borte, så du gjerne forsøke en vanlig spiral i stedet. Du kan også forsøke minipille. PS. Hva var 'dårlig gjort'? Det er veldig mange som sliter med vektprblemer (mer eller mindre alvorlig) etter svangerskap/prevensjonsbruk, og da syns jeg det er litt dumt og si at "det er som regel andre grunner til vektøkning enn prevensjonsmiddler" (noenlunde det du skrev i svar til en annen)Da kan mange som sliter føle ekstra dårlig selvtillit når de får til svar at det er kun egen feil til vektøkning, altså dårlig selvdisiplin i forhold til mat og mosjon.. Men for min egen del, du sier det burde være tugt med vanlig spiral nå som jeg har født, men jeg har nå,selv etter 4 mnd, store krampelignende smerter i eggstokkene etter at hormonspiral ble satt inn.(ca 2-3 ganger daglig + litt blødning) Det er sjekket at den sitter som den skal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31962-d%C3%A5rlig-gjort/#findComment-126320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Det er veldig mange som sliter med vektprblemer (mer eller mindre alvorlig) etter svangerskap/prevensjonsbruk, og da syns jeg det er litt dumt og si at "det er som regel andre grunner til vektøkning enn prevensjonsmiddler" (noenlunde det du skrev i svar til en annen)Da kan mange som sliter føle ekstra dårlig selvtillit når de får til svar at det er kun egen feil til vektøkning, altså dårlig selvdisiplin i forhold til mat og mosjon.. Men for min egen del, du sier det burde være tugt med vanlig spiral nå som jeg har født, men jeg har nå,selv etter 4 mnd, store krampelignende smerter i eggstokkene etter at hormonspiral ble satt inn.(ca 2-3 ganger daglig + litt blødning) Det er sjekket at den sitter som den skal. Jeg beklager hvis jeg har såret deg med min ordbruk, det var ikke meningen. Men det er en kjent sak at gjennomsnittsvekten øker både hos menn og hos kvinner med og uten p-pille. Jeg mener at pillen urettmessig får skylden i mange tilfeller. Det har ikke noe med fordømmelse eller andre holdninger fra min side, bare en konstatering av faktiske forhold. Hvis du har smerter synes jeg du skal få en sjekk hos din lege for å utelukke betennelse eller andre unormale forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31962-d%C3%A5rlig-gjort/#findComment-126641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.