Gjest Jente 30 år Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hei. Jeg er en jente på 30 år som ikke har bryster. Jeg skal legge inn implantater. Det er vanskelig å velge hvor man skal få dette gjort. Er det en oversikt over hvem som er de beste på dette?. Jeg kommer fra Thailand og har også lurt på om det kanskje er lurt å få dette gjort der. Det blir i så fall på et anerkjent sykehus (ikke en klinikk på gata :-)). Regner med at legene i Thailand har flere operasjoner og lengre erfaring med dette? Men er allikevel usikker på kvaliteten på inngrepet og implantatene. Er det noen plass man kan få svar på disse spørsmålene? Prisen er i utgangspunket underordnet hvis jeg kan få en peker til de som er best :-) Venter spent på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319714-hvilket-sykehusklinikk-b%C3%B8r-man-velge-for-bryst-implantat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Både i Norge og i Thailand vil du finne utmerkede kirurger, og dem som ikke er like gode. Det er derfor vnaksleig å gi deg et konkret råd. Likevel kan jeg si noe generelt om dette. Oppsøk en erfaren plastikkirurg. Sørg for at den som skal operere deg har papirene iorden og er godkjent spesialist i plastikkkirurgi. I alle land gjøres plastikkirurgiske operasjoner også av ikke-spesialister eller spesialister i andre fag. Generelt vil det være en fordel å opereres i rimelig nærhet av der du bor. Det vil ofte oppstå spørsmål eller ting du lurer på etterpå. Da er det greit at du kan få tak i legen. Likedan er brystproteser noe du må regne med å følge opp evt. med en ny operasjon i et 10-årsperpektiv. Mange faktorer bnestemmer resultatet. Bl.a. er det en god del design i en slik operasjon, samt operasjonsmetode og teknikk, som må individualiseres hos hver enkelt. Det er mange små og noen større produsenter av proteser, med forskjellig fasong og overlate. Også her er det behov for individualisering. Noen av disse har dokumentasjon av holdbarhet, andre ikke. Du bør sørge for å få såkalt cohesive (mer tyktflytende )gel. Forhør deg med fastlegen eller annet helsepersonale, og hør deres anbefalinger om hvor du bør gå. Tung markedsføring er ofte ikke den beste veileder! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319714-hvilket-sykehusklinikk-b%C3%B8r-man-velge-for-bryst-implantat/#findComment-2637718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.