Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for to uker siden omgangssyken. Pillen på lørdag og sødag ble ikke tatt. Men mandag og resten av uken tok jeg pillene, og da fikk jeg også mensen siden dette var sukkerpillene. Hadde sex på natt til søndag og natt til mandag uken etter. Siste mens sluttet iløpet av lørdagen. Men nå er jeg redd for å være gravid siden jeg ikke tok de to pillene rett føfr mens. Kan det være en mulighet? Innbiller meg små stikk nederst i magen, osv, men det vil da si at jeg kun er 1 uke på vei..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319736-gravid-rett-etter-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fioletta

Når begynte du på sukkerpillene? Du vet at du ikke _må_ å ta sukkerpillene? Så når du ikke fikk tatt pillene dine lørdag og søndag burde du heller ha gått rett over på sukkerpillen på mandag. Dvs at på mandag burde du ha regnet som den 3.dagen du skulle ha tatt sukkerpille. Og tirdag 4.dagen på sukkerpillen osv.

Når begynte du på sukkerpillene? Du vet at du ikke _må_ å ta sukkerpillene? Så når du ikke fikk tatt pillene dine lørdag og søndag burde du heller ha gått rett over på sukkerpillen på mandag. Dvs at på mandag burde du ha regnet som den 3.dagen du skulle ha tatt sukkerpille. Og tirdag 4.dagen på sukkerpillen osv.

Jeg gjorde dette, begynte på sukkerpillen på mandag, og var på nest siste og siste av sukkerpillene da jeg hadde sex. Er nå på slutten av første uke med de vanlige pillene.

Gjest Fioletta

Jeg gjorde dette, begynte på sukkerpillen på mandag, og var på nest siste og siste av sukkerpillene da jeg hadde sex. Er nå på slutten av første uke med de vanlige pillene.

Etter det jeg forstår av innlegget ditt, har du tatt alle 7? Det var nok ikke så lurt. Da kan du nok ha blitt gravid.

Annonse

begynte på 3. sukker pille på onsdag, 1. på mandag, har tatt alle 7 av sukkerpillene

Ble veldig rotete dette. Prøver igjen.. Lørdag 21 og søndag 22 tok jeg ikke de site pilleneFØR sukkerpillene pga omgangssyken. Mandag 23. begynte jeg på sukkerpillene og fikk mensen mandag-tisrdag. Tok alle 7 sukkerpillene og natt til søndag 30. og mandag 1. hadde jeg sex. På de to siste sukker pillene. Sluttet å blø iløpet av lørdagen. Fortsatte som normalt på de vanlige pillen på nytt brett. Det er kun de to pillene før sukkerpillene jeg ikke har tatt, men fikk mensen. Men kan dette han noe å si siden jeg hadde mensen mellom og fortsatte som normalt på nytt brett + sukkerpillene før?

Gjest Fioletta

Ble veldig rotete dette. Prøver igjen.. Lørdag 21 og søndag 22 tok jeg ikke de site pilleneFØR sukkerpillene pga omgangssyken. Mandag 23. begynte jeg på sukkerpillene og fikk mensen mandag-tisrdag. Tok alle 7 sukkerpillene og natt til søndag 30. og mandag 1. hadde jeg sex. På de to siste sukker pillene. Sluttet å blø iløpet av lørdagen. Fortsatte som normalt på de vanlige pillen på nytt brett. Det er kun de to pillene før sukkerpillene jeg ikke har tatt, men fikk mensen. Men kan dette han noe å si siden jeg hadde mensen mellom og fortsatte som normalt på nytt brett + sukkerpillene før?

Det vil i utgangspunktet si at du har tatt 9 sukkerpiller. Disse pillene er som beskrevet, kun "sukker". Dvs at du kunne f.eks spist et drops for hver dag. (i stede for sukkerpillen.) Når du da var syk i helgen, og ikke tok de siste pillene du skulle, vil kroppen tolke det som at du har begynt på sukkerpillene,og mensen vil komme etter noen dager.

Du skulle egentlig ha begynt på nytt brett lørdag, ikke mandag. Det er fult mulig for at du har blitt gravid.

Gjest Slapp av :)

Det vil i utgangspunktet si at du har tatt 9 sukkerpiller. Disse pillene er som beskrevet, kun "sukker". Dvs at du kunne f.eks spist et drops for hver dag. (i stede for sukkerpillen.) Når du da var syk i helgen, og ikke tok de siste pillene du skulle, vil kroppen tolke det som at du har begynt på sukkerpillene,og mensen vil komme etter noen dager.

Du skulle egentlig ha begynt på nytt brett lørdag, ikke mandag. Det er fult mulig for at du har blitt gravid.

Hei,

Perioden du kan bli gravid er ca. 10 dager etter 1. dag i mensen. Du kan ikke bli gravid om du ikke har eggløsning.

Det er nok rett at kroppen din oppfattet det som at du "begynte" på sukkerpillene da du ikke tok de to siste pillene på brettet. Men dette skal uansett ikke ha noe å si, det er nærmest umulig å bli gravid mens du har mensen eller i dagene rett etter.

For å dobbeltsjekke og for å finne ut når du hadde eggløsning kan du bruke test på f.eks. mammanett.no Den datoen du får opp der kan du legge til/ trekke fra 3 dager på og så ser d hvilken periode du må ha samleie i for å bli gravid.

Men regner med at du er ganske trygg. Det er farligst å glemme de første pillene på brettet og ikke de siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...