Gå til innhold

Konstant lystfølelse og smerter etter antidepressiva

Anbefalte innlegg

Er i en dypt fortvilet situasjon. Begynte med cipralex pga angstanfall. Ble hyperaktiv i kroppen og fikk sterke selvmordstanker. Etter 6 dager sluttet jeg med cirpalex men etter ca en uke fikk jeg en kriblende følelse i underlivet. Får vonde orgasmer når jeg berører klitoris. Føles som jeg hele tiden går med smertefull orgasme. Er på sammenbruddets rand og fastlegen nekter å høre på meg. Har søkt litt på nettet og sett at det finnes en sykdom som heter PSAS som kan oppstå bl.a etter slutt av antidepressiva. Har dere hørt om dette og kan dere hjelpe meg. Dette er både sjenerende og smertefullt. Klarer ikke å holde ut lenger. Smertestillende hjelper ikke, heller ikke bedøvende krem. Orker ikke mer snart

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Hvis det er PSAS er dette en svært sjelden sykdom, som første gang ble diagnostisert i 2001. Det finnes få faglige råd som hjelper mot det som kjennes som hypersensitivt kjønn. Mange beskriver det som om de er helt på grensen til å få orgasme, nesten konstant og at de derfor ikke klarer å konsentrere seg om annet.

Har sett en fakta-film hvor de også intervjuet kvinner som beskriver lignende plager som de du har. Noen av dem fortalte de fikk kortvarig lindring om de onanerte, men at virkningen og roen det gav, bare varte kort tid. Du beskriver at du kan få vonde orgasmer. Det kan ikke hjelpe om du prøver å gjøre disse mindre ubehaglige?

Andre hadde prøvd å få kirurger til å begrense blodtilførselen til kjønnet for å slippe å gå rundt å være konstant erigerte. Du må nesten satse på å få en grundig utredning hos en urolog, eventuelt hos en nevrolog, som kanskje kan gi litt grundigere råd enn de du får her.

Dessverre er dette en så ny sykdom at det finnes lite fagstoff om den. Har heller ikke vært i kontakt med andre norske kvinner som har denne plagen.

Gjest Medfølelse

Tok vel ikke den engelske dokumentaren helt på alvor da jeg så den på tv forleden...

Men det du beskriver, er jo helt likt som disse damene opplevde (og tviler på at du ville kastet bort penger på DOL dersom det var en bløff.)

Virker helt for jæ... å ha det sånn som. HÅPER de tar tak i denne sykdommen og forsker videre slik du får hjelp til å finne en løsning raskest mulig:-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...