Izurlu Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg er en 21 år gammel jente som brukte å jobbe mye, samt danse 5 ganger i uken, og var ellers veldig aktiv. Jeg har vært syk siden oktober 2007 nå, og har derfor mått gi opp alt jeg drev med. De trodde først jeg hadde kyssesyken, med feber, oppkast, makeknip og hodepine. Testresultatet hviste at jeg hadde hatt kyssesyken, så de trodde først at viruset akkurat hadde forlatt kroppen. Legen sa jeg burde være frisk rundt November, men det var jeg ikke. Det fortsatte utover våren, hvor jeg to ganger hadde perioder over 2-3 uker hvor jeg trodde jeg holdt på å bli frisk. Men så gikk det rett tilbake til det samme gamle. Eneste som har sluttet er feberen. Oppkast og mageknip kommer i perioder hvor jeg enten kaster opp hver dag eller har mageknip hver dag. Fastlegen har tatt flere blodprøver innimellom. Hun testet blant annet for mat allergier og stoffskifte. Alt negativt. Hun fortsatte å si vi fikk bare vente så ble det bedre. Eneste "medisin" jeg har fått er B-vitamin på resept fordi B-vitamin nivået i kroppen var litt lavt. Det var gått opp på neste prøve, men jeg var ikke noe bedre i det hele tatt. Endelig, i august, ble jeg anvist til en spesialist, og de trodde jeg hadde ME på grunn av mangelen på energi. Fikk time i oktober, var en time hos han, hvor han ikke ville fortelle meg konklusjonen sin før han hadde sett svar resultatene fra gastroskopien jeg skulle på. På tirsdag var jeg og tok gastroskopi. De skulle se i magesekken, og sa plutselig at de skulle kutte av to biter av noe. Men jeg ble så forskrettet over ordet kutte at jeg ikke fikk med meg hva det var. Når de var ferdige der nede, hviste det seg at magesekken min er full av hvite prikker. Det var veldig tydelig på legen at de ikke skulle være der. Han sa at mest sannsynelig var det sopp. Hvis det var sopp, så var det mest sannsynelig kommet av kyssesyken/nedsatt immunforsvar. Hvis det var saken, sa han at det var en behandling for det, og at jeg kom til å bli frisk. Men han sa også at det var en mulighet for at det var noe langt mer alvorlig... Jeg måtte ta en ny blodprøve hvor de skulle lete etter forskjellige ting, i tillegg til at de skulle teste de bitene de kuttet av og farge de hvite prikkene rosa (!). Det jeg lurer på er hvor lang tid sånn ca jeg må vente på resultatene. Jeg trenger ikke noe eksakt tid, men jeg vet ikke om det er snakk om et par uker eller et par måneder! Jeg lurer også på om dere kunne fortelle meg hva behandlingen for sopp på grunn av kyssesyken/nedsatt immunforsvar er om det er det jeg har. Jeg har ingen anelse om noen ting, og det å ikke vite noe tar knekken på meg sammen med tanken på at legen begynte med å fortelle meg om sjangsen for at det var noe mer alvorlig som da betyr nedsatt levealder.. Hadde satt veldig pris på et svar... føler jeg har gått på vent i over et år nå, og det ødelegger livet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/319827-hvite-prikker-i-magesekken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.